Головна » Блог » SEO | Органічне просування сайту » Хронологія оновлень алгоритму Google (частина 1)

Хронологія оновлень алгоритму Google (частина 1)

05.07.2022

Ольга Сомова, редактор блогу Webpromo


Алгоритми Google це складна система, яка витягує дані з пошукового індексу та миттєво надає відповідні результати на запит з можливих варіантів. Пошукова система використовує комбінацію алгоритмів та факторів ранжирування для генерації відповідей, які сортує/фільтрує за релевантністю на сторінці результатів пошукової системи (SERP).

Якщо на початку Google лише зрідка вносив невеликі та рідкісні зміни, то тепер система постійно оновлює свої алгоритми, щоб підвищити якість результатів пошукової видачі. Щорічно Google проводить великі та серйозні алгоритмічні оновлення, які впливають на позиції сайтів у SERP.

Ми вирішили простежити хронологію важливих змін алгоритму Google з початку створення і до сьогодні, враховуючи великі та відомі оновлення ядра.

Зміст:

Хронологія оновлень алгоритму Google

Google Update



 

Хронологія оновлень алгоритму Google

Як відомо, вперше Google було запущено у 1998 році. З цього починається зворотний відлік оновлень алгоритмів.

2003

Fritz Update (15 листопада)

У липні вийшло оновлення Fritz відоме тим, що пошукова система почала щодня індексувати сторінки в інтернеті. Раніше інформація оброблялася щомісяця, що породило термін «Google Dance». Це означало, що рейтинг змінювався кожні 6-7 днів. Після оновлення Fritz Google почав щодня вносити невеликі зміни. Процес також отримав назву everflux, що означає постійне коливання, безперервний цикл оновлень алгоритму ранжирування.

Florida Update 

15-16 листопада Google випускає оновлення Florida, яке призвело до нової ери SEO. Його метою було пошук спаму, а також позбавитися маніпулятивних методів оптимізації, за допомогою яких сайти піднімали собі рейтинг. До подібних маніпуляцій належали наповнення ключовими словами, використання кількох сайтів під одним і тим же брендом, невидимий текст та приховані посилання. Оновлення викликало масштабний резонанс, оскільки це був передсвятковий період, і роздрібні магазини готувалися до розпродажів. Багато сайтів, деякі зовсім невинні, у прямому сенсі випали з пошукової видачі або сильно втратили позиції. Після цього Google обіцяв більше не проводити подібні зміни у святкові дні.

 

2005

Jagger Update

У жовтні вийшло Jagger Update, що включає три етапи. Оновлення було спрямоване на боротьбу з неприродними/неякісними, платними посиланнями та іншим спамом.

Обновления Google



Big Daddy Update 

Розгортання Big Daddy Update розпочалося у грудні 2005 та завершилося у березні 2006-го. Google вирішував технічні проблеми, наприклад канонізацію URL-адрес, 301 і 302 редиректи. Деякі сайти не потрапили в нові центри обробки даних Big Daddy через неприродні посилання (велика кількість взаємних посилань, сусідні посилання на спам, платні посилання). Проте більшість SEO-фахівців не повідомляли про радикальні зміни.

2007

PageRank (7 жовтня)

Google підтвердив, що вони знижують рейтинг PageRank для деяких сайтів, які продають посилання. Google також заявив, що деякі з цих сайтів можуть бути видалені з результатів пошуку або отримають штрафні санкції, які завадять їм займати високі позиції.

 

2009

Vince Update (20 лютого)

Наприкінці лютого SEO-фахівці та веб-майстри почали помічати, що великі бренди стають помітнішими в результатах пошуку. 5 березня Метт Каттс із Google підтвердив «незначну зміну», додавши, що алгоритм ранжирування Google може враховувати довіру, якість, PageRank та інші показники для більш загальних запитів. Каттс сказав, що це не вплинуло на запити з довгим хвостом.

Caffeine Update (10 серпня)

У серпні 2009 Google анонсував запуск Caffeine Update та надав доступ розробникам. Проте вийшло воно лише у червні 2010 року. Оновлення включало нову систему індексації, яка дозволила Google ефективніше сканувати та зберігати дані. З Caffeine Google отримав можливість сканувати, збирати дані та додавати їх до свого індексу за лічені секунди. Завдяки власного облікового запису, в Google змогли збільшити свій індекс і надати на 50% свіжіші свіжі результати.

Обновления Google



 

2010

Google MayDay (28 квітня)

Травневе оновлення вплинуло на більш глибокий зміст сторінки та «довгий хвіст» SEO. Глава команди Google у боротьбі з пошуковим спамом Метт Каттс пізніше підтвердив, що MayDay Update стало зміною алгоритму, що впливає на довгий хвіст. Сайти з великомасштабним «тонким» контентом постраждали більше, що передбачало оновлення Panda.

 

2011

Panda Update

Вже на початку року починаються масштабні зміни і 23 лютого Google запускає оновлення Panda, яке спочатку торкнулося лише 12% результатів пошуку. Метою оновлення було покращення якості контенту, заохочення унікальності та якості. Panda боролася з недостатнім контентом, контент-фермами («content farm»), сайтами з високим співвідношенням реклами до контенту та іншими проблемами, пов’язаними з якістю. Panda розгорталася протягом кількох місяців за кілька серій.

Перше оновлення основного алгоритму Google Panda 2.0 відбулося у квітні. У процесі були інтегровані нові сигнали, у тому числі дані про користувачів, сайтів, які заблоковані через пошукову видачу безпосередньо або через браузер Chrome.

All Google Updates



Після цього протягом року вийшли ще Panda 2.1, Panda 2.2, Panda 2.3, Panda 2.4, Panda 2.5, Panda 3.0 та Panda 3.1. Сильного впливу вони не мали і працювали більше як доповнення до головного оновлення Panda, запущеного у лютому.

Freshness Update (3 листопада)

У цьому оновленні Google змінив алгоритм ранжування, щоб краще визначати та надавати актуальні результати пошуку користувачам. Це стосувалося поточних чи повторних подій, популярних тем. Це оновлення торкнулося 35% пошукових запитів і торкнулося результатів, насамперед, чутливих до часу.

 

2012

18 січня Google підтвердив оновлення даних Panda, що отримало назву Panda Update 3.2.

Page Layout Update (19 січня)

Google оновлює алгоритм макету сторінки. У SEO-товаристві його прозвали «Top Heavy». Метою оновлення було покарати сайти, перевантажені рекламою у верхній частині згину. Щоб побачити реальний контент, користувачеві доводилося опускати вниз сторінки. Після оновлення подібні ресурси втратили високі позиції, лише після видалення реклами вони могли відновитися в рейтингу.

9 жовтня відбулося друге розгортання оновлення Page Layout, яке дозволило відновитися сайтам, які постраждали після першого оновлення.

Venice Update (27 лютого)

Це локальне оновлення локалізувало органічні результати та більш тісно інтегрувало дані локального пошуку. Google зрозумів, що іноді користувачам потрібно надавати результати пошуку, що стосуються товарів та послуг у наближеній географічній зоні.

Після оновлення Venice Google підбирав результати пошуку, спираючись на фізичне розташування та IP-адреси користувача.

Panda Update

Цього ж дня вийшло Panda Update 3.3, що зробило оновлення даних Panda більш «точним та чутливим» до останніх змін у мережі. 23 квітня вийшла Panda 3.4, а 19 квітня Panda 3.5.

Penguin Update

Запуск Penguin Update стартував 23 квітня і був націлений на спам. Оновлення стало відповіддю Google на практику маніпулювання результатами пошуку і, ранжуванням відповідно, за допомогою чорних методів побудови посилань, наповнення ключовими словами. Вперше таку боротьбу з неякісним та маніпулятивним контентом оголосила Panda, а Penguin продовжив впливати за допомогою жорсткіших правил.

Все обновления Google



Penguin працював над тим, щоб природні, авторитетні та релевантні посилання винагороджували сайти, на які вони вказували. Метою цього оновлення було зниження рейтингу сайтів, які, на думку Google, порушують рекомендації щодо забезпечення якості. Це сайти, які купували посилання або отримували їх через мережі, призначені для підвищення рейтингу Google.

26 травня також вийшов Penguin Update 1.1, який торкнувся сайтів, рейтинг яких був знижений після початкового розгортання. Якщо після першого покарання вони очистили профілі посилань, то отримували шанс відновитися. І навпаки, якщо неякісні сайти не були виявлені Penguin з першого разу, то друге оновлення покарано їх.

5 жовтня запустили Penguin Update 1.2, який торкнувся 0,3% англомовних запитів.

Panda Update

У 2012 році починається серія оновлень Panda, кожне з яких стосується близько 1% пошукових запитів по всьому світу.

  • Panda 3.6 (27 квітня), 
  • Panda 3.7 (8 червня), 
  • Panda 3.8 (25 червня), 
  • Panda 3.9 (24 липня),
  • Panda 3.9.1 (20 серпня),
  • Panda 3.9.2 (18 вересня),
  • Panda Update 20 торкнулося 2,4% пошукових запитів англійською мовою,
  • Panda Update 21 (5 листопада),
  • Panda Update 22 (21 листопада),
  • Panda Update 23 (21 грудня).

Exact-Match Domain Update

Оновлення Exact-Match Domain (EMD) вийшло 27 вересня і мало позбавити пошукову видачу від спаму або низькоякісних доменів з точною відповідністю. Зміна алгоритму мала запобігти ранжируванню неякісних сайтів, які у своїх доменних іменах містили слова, що збігаються з пошуковими запитами.

Pirate Update

Pirate Update від 10 серпня знизило рейтинг сайтів, які отримали надто багато запитів на видалення DMCA. Pirate міг спричинити падіння пошукового трафіку в середньому на 89%.

 

2013

22 січня вийшло Panda Update 24, торкнувшись 1,2% запитів англійською мовою.

Penguin Update 2.0 (22 травня)

Оновлення націлене на рівень сторінки, а також на наявність ознак спаму, спрямованого на сайт. Penguin 2.0 вплинув приблизно 2,3% англомовних запитів.

Payday Loan Update (11 червня)

Оновлює цільові спам-запити, пов’язані з такими темами як процентні позички та позички до зарплати, порно, казино, консолідацію боргів та фармацевтику.

Hummingbird (26 вересня)

All Google Updates



Оновлення стало серйозною перебудовою основної пошукової технології Google. Алгоритмам потрібен був спосіб краще розуміти та повертати найбільш релевантні результати за складнішими запитами. Потрібно було враховувати зростання діалогового пошуку (наприклад, голосовий пошук). Hummingbird торкнувся близько 90% пошукових запитів у всьому світі.

 

2014

Page Layout Refresh (6 лютого)

У процесі Google перезапустив алгоритм і оновив його індекс.

16 травня вийшло «наступне покоління» алгоритму Google Payday Loans, щоб краще орієнтуватися на спам-сайти.

Panda 4.0

20 травня розпочинається розгортання Panda 4.0 (або 27 оновлення). Оновлення мало стати більш «щадним» для деяких сайтів і закласти основу для майбутніх змін у цьому напрямку. Panda 4.0 торкнулася 7,5% англомовних запитів.

25 вересня виходить Panda 4.1. Це оновлення мало бути більш точним і дозволити якісним малим та середнім сайтам краще ранжуватися. Panda 4.1 торкнулася від 3% до 5% англомовних запитів. У Google про оновлення говорили, що це додаткові сигнали, за допомогою яких Panda більш точно ідентифікуватиме низькоякісний контент.

Payday Loan Update 3.0 (12 червня)

Оновлення було спрямоване на спам-запити, а також включало покращений захист від негативних SEO-атак.

Pigeon Update (24 липня)

All Google Updates



Pigeon Update відновив локальний пошук. Це оновлення алгоритму було розроблено для надання більш корисних, релевантних та точних результатів локального пошуку, які були більш тісно пов’язані із традиційними сигналами ранжування пошуку. Google заявив, що цей новий алгоритм покращує параметри ранжування відстані та розташування.

Penguin Update 3.0 від 17 жовтня дозволив тим, на кого вплинули попередні оновлення, вийти та відновитись. Багато інших, хто продовжував використовувати спам-посилання та вислизнув від радара попередніх оновлень, мали негативні наслідки.

10 грудня представник Google сказав, що Penguin перейшов на безперервні оновлення Penguin Everflux, відмовившись від нечастих великих оновлень.

Продовження читайте у наступній частини Хронологія оновлень алгоритму Google (частина 2)

Последние материалы рубрики

Експромо. Як українському бізнесу вийти на міжнародний ринок?

Адаптування маркетингової стратегії бізнесу

Ключові питання перед виходом на міжнародні ринки. З чого почати та які маркетингові інструменти використовувати?

Оновлення LinkedIn Ads

4 нові функції LinkedIn Ads

Оновлення LinkedIn Ads. Які нові інструменти розміщення реклами запускає соціальна мережа?

Як стати №1 за англомовними запитами в Google у 244 країнах

Як стати №1 за англомовними запитами в Google у 244 країнах:...

Як просувати мультирегіональний та мультимовний сайт на одному домені? Розповідаємо на прикладі кейсу AutoCatalyst

Експромо. Як українському бізнесу вийти на міжнародний ринок?

Комплексне просування бізнесу на глобальний ринок

Як підібрати performance інструменти для просування на зовнішній ринок? Планування бюджету та маркування рекламних кампаній

Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті