Головна » Блог » 5 цілей маркетингових досліджень: які бізнес-завдання вони вирішують

5 цілей маркетингових досліджень: які бізнес-завдання вони вирішують

15.04.2021

Ольга Коцофане, головний редактор блогу Webpromo


На тлі пандемії маркетинг в інтернеті став ще більш конкурентним. Для компаній, що борються за одну і ту ж базу споживачів, необхідно впроваджувати дійсно ефективні стратегії, щоб залишатися на ринку і отримувати свою частку прибутку. У більшості з них немає ресурсів на те, щоб шукати клієнтів не в тому місці і не в той час. Тому на допомогу приходять маркетингові дослідження.

Що таке маркетингове дослідження? Це збір даних про поточні або колишніх клієнтів, споживачів на цільовому ринку або навіть конкурентів для розуміння маркетингового середовища, в якій існує компанія. Дослідження допомагають маркетологам приймати рішення і прогнозувати їх результати.

Звичайно, будь-який маркетингове дослідження завжди має певну мету і пов’язане з виирішенням бізнес-завдання. Про них ми і поговоримо в цій статті.

Які цілі маркетингових досліджень бувають і які завдання вони вирішують



 

Ціль №1. Визначення характеристики ринку

Характеристика ринку – поняття багатогранне і включає в себе:

  • масштаб;
  • швидкість росту і розвитку;
  • рушійні сили;
  • ключових персонажів і, відповідно, їх позицію на ринку;
  • ключові сегменти ринку, а також займану ними частку.

Всі ці відомості сприяють формуванню уявлення про те, наскільки значима та чи інша галузь, виявити конкурентів і, таким чином, оцінити перспективи компанії.

 

Ціль №2. Сегментація ринку

Моніторингу сегментів ринку дозволяє:

  • виявити споживача товарів того чи іншого сегмента;
  • з’ясувати особливі побажання щодо запропонованого продукту;
  • визначити масштаб і швидкість розвитку кожного сегмента.

Таким чином, можна зрозуміти, хто насправді користується послугами компанії, а хто — ні, і з якої причини. Також ви зможете знайти сильних і слабких конкурентів, визначитися з асортиментом і виветсі на ринок продукт з урахуванням всіх болів цільової аудиторії.



 

Ціль №3. Визначення ступеня залученості споживача в покупку

Вимірювання залученості — ефективний і одночасно гнучкий вид аналізу, оскільки показники для його вимірювання можна підлаштувати під конкретний бізнес як онлайн, так і офлайн. Завдання, які може вирішити дане маркетингове дослідження:

  • на етапі виходу на ринок — краще пізнати свою ЦА, розібратися з принципами взаємодії з потенційними клієнтами;
  • при роботі над іміджем компанії — визначити, які публікації подобаються і не подобаються аудиторії, найкращий час для публікації іміджевих матеріалів, який контент найкраще шеріться органічним способом, а також яким лідерам думок і ресурсів користувачам довіряють в розрізі вашої ніші.
  • при просуванні через сторонні веб-ресурси — які сайти-донори генерують найбільшу кількість трафіку і комерційних звернень, виявити оптимальне співвідношення заявок і трафіку, оцінити цитованість тих і інших ресурсів.

При цьому важливо відстежувати залученість в динаміці і відмовлятися від тих каналів, які не показують зростання залученість або хоча б прогнозований стабільний результат.

Вимірювання залученості — ефективний і одночасно гнучкий вид аналізу

 

Ціль №4. Виявлення ставлення споживача до продукції і його очікувань

Зрозуміти, як клієнт ставитися до вашого товару чи послуги, — це завжди хороша мета для проведення маркетингового дослідження. Так маркетолог отримує об’єктивну думку про позитивні і негативні сторони продукту, а також розуміє, наскільки товар виправдовує очікування споживача. Вже на основі отриманих даних приймається стратегічне рішення – удосконалити або, навпаки, спростити продукт.

 

Ціль №5. Визначення попиту на продукт

Аналіз продукту з точки зору попиту на нього в порівнянні з конкурентами — можливість правильно вибрати стратегію просування. В ході маркетингового дослідження можна добути інформацію про спосіб життя і звички споживача, щоб знайти більш ефективні точки взаємодії, ніж аналогічні компанії. Також відомості допоможуть підказати, що потрібно змінити в продукті, щоб він задовольняв потреби тієї чи іншої ЦА.

Кейс! Мережа парасалькоматів «Umbrolly» (вендінгових автоматів з продажу парасольок) з’явилася в Лондоні після того, як її власник Чарльз Еджого потрапив під дощ і по близькості не виявилося жодної точки з продажу парасольок. І поки його конкуренти продавали парасолі в торгових центрах і спеціалізованих магазинах, він надавав товар своїм клієнтам саме тоді, коли вони в ньому потребували.

 

Висновки

Щоб маркетингове дослідження відбулося і принесло плоди, завжди повинна бути мета і завдання, які потрібно вирішити. При цьому на практиці часто буває навпаки — спочатку виникає нерозв’язна задача і маркетолог починається шукати способи її вирішення. Але в обох випадках потрібно правильно сформулювати як мета, так і завдання, щоб не витрачати ресурси на збір та аналітику не відносяться до вирішення конкретної проблеми даних. Тому докладемо пару шаблонів, як можна обнозначіть мета і завдання і не збитися з курсу. 🙂



Шаблон 1

Припустимо, ви виробник пластикових вікон і хочете спрогнозувати можливий прибуток на найближчі роки, але не розпорядженні достатню кількість даних для цього. В такому випадку ТЗ на проведення маркетингового дослідження може виглядати так:

Ціль: оцінити поточний попит на ринку пластикових вікон

Завдання: зрозуміти, як часто і з якою періодичністю споживачі міняють вікна

Методи дослідження:

  • підрахунок кількості конкурентів і загальної кількості виробленої ними продукції;
  • опитування N кількості потенційних покупців пластикових вікон;
  • N інтерв’ю з експертами ринку.

Шаблон 2

Ви були єдиним постачальником чаю матча в місцеві заклади в вашому регіоні. Але з часом з’явилося багато інших і ваші продажі знизилися. Саме час провести маркетингове дослідження і підготуватися до запуску ефективної рекламної кампанії.

Ціль: збільшення продажів за рахунок більш точного позиціонування марки

Завдання: зрозуміти мотивацію кінцевого споживача і виявити фактори, які впливають на його вибір

Методи дослідження:

  • опитування реальних клієнтів – місцевих закладів про те, як змінилася кількість продаваних чашок чаю матча за останній рік, чай якої марки замовляють частіше і т.д.;
  • інтерв’ю з кінцевими споживачами — людьми, які вживають чай матча, про те, як багато напою вони вживають, в яких закладах, яким виробникам віддають перевагу і які чинники на це впливають;
  • збір інформації про конкурентів, порівняння цін та інших факторів, які впливають на прийняття рішення кінцевим споживачем;
  • при необхідності — «сліпе» тестування чаю.

 

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підписуйтесь на наш Telegram-канал про маркетинг.

Последние материалы рубрики

Дослідження Capgemini довело основні переваги маркетингу в реальному часі

Дослідження Capgemini довело основні переваги маркетингу в...

Основні переваги "real-time" маркетингу для керівників відділу

Сезонна реклама: 7 порад для успішного запуску

Сезонна реклама: 7 порад для успішного запуску

Основні інструменти сезонної реклами. 7 дієвих порад для успішного запуску осінньої кампанії.

Конверсія продажів онлайн та офлайн: проста формула + приклад розрахунку

Конверсія продажів онлайн та офлайн: проста формула +...

Визначення поняття конверсії продажів. Як правильно робити розрахунок та підвищити ефективність маркетингової стратегії?

Як оптимізувати зображення на сайті: практичні рекомендації від назви до мікророзмітки

Як оптимізувати зображення на сайті: практичні...

Впевнені, що знаєте як оптимізувати картинки на сайті? Які основні вимоги пошукових систем до зображень на сайті? Як стиснути графіку...

Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті