Головна » Блог » Огляд ринку Казахстан: переваги для українського бізнесу та шляхи виходу у азіатський регіон

Огляд ринку Казахстан: переваги для українського бізнесу та шляхи виходу у азіатський регіон

27.12.2022

Оля Сомова


Редакція Webpromo разом з IAB Ukraine представила глибинне дослідження по ринку Казахстану. Які перспективи має майданчик для українського бізнесу? А також ідеї для бізнесу та головні інструменти інтернет-маркетингу, які працюють. У даній статті ми вибрали головні тези, які варто запам’ятати та взяти на замітку.

Зміст:

1. Переваги ринку 

2. Розвиток економіки та торговельні відносини з Україною

3. E-commerce в Казахстані

4. Популярні соціальні мережі

5. Ідеї онлайн-бізнесу в Казахстані

6. Інтернет-маркетинг по-казахськи

7. Особливості казахського менталітету

8. 10 ключових кроків, як вийти на ринок Казахстану

Обзор рынка Казахстан



 

Переваги ринку 

Чим ринок цікавий для українського бізнесу:

  • економіка країни, що розвивається;
  • широкий ринок збуту;
  • іноземні інвестиції;
  • помірно стабільна ситуація;
  • перспектива торговельних відносин з КНР;
  • сприятливі податкові умови;
  • лояльне ставлення і відсутність мовного бар’єру.

 

Розвиток економіки та торговельні відносини

Казахстан входить до Євразійського економічного союзу (ЄАЕС), який об’єднує Вірменію, Білорусь, Киргизьку Республіку та РФ, що суттєво впливає на ринок країни та її розвиток. Після початку повномасштабної війни в України та накладених санкцій на росію, Казахстан відмовився співпрацювати з РФ в обхід обмежень, щоб уникнути вторинних санкцій.

Згідно з підсумками соціально-економічного розвитку Казахстану за 10 місяців поточного року, темп зростання економіки Казахстану склав 2,5%, у сфері послуг — 1,6%. Позитивне зростання показують такі галузі, як сільське господарство, інформація та зв’язок, будівництво, обробна промисловість, торгівля, транспорт й складування.

За період з жовтня 2021 року по жовтень 2022 року кількість підприємств малого та середнього бізнесу в Казахстані зросла на 20,9%. За даними KazDATA, високий приріст показують наступні галузі:

Огляд ринку Казахстан

У структурі та динаміці зростання МСП лідирує місто Алмати. У трійку лідерів також увійшли Шимкент та Алматинська область. Також відзначається хороший результат в Кизилординській, Східно-Казахстанській і Західно-Казахстанській областях.

Огляд ринку Казахстан



Головними торговими партнерами країни є Китай, росія, Узбекистан, Туреччина та Канада. Також Казахстан має торговельні відносини з Україною: імпортує готові продукти тваринного та рослинного походження, лікарські препарати; експортує переважно мінеральні продукти, чорні метали та продукцію хімічної промисловості.

Загалом, ринок Казахстану для українського підприємства можна розглядати як потенційно привабливий. В економіці простежується позитивна тенденція до зростання: збільшується кількість підприємств малого та середнього бізнесу, збільшуються обсяги експортної продукції. Країна активно співпрацює з європейським регіоном.

 

E-commerce в Казахстані

Зростанням e-commerce «зобов’язаний» пандемії Covid-19. Саме на цей період припадає різкий стрибок онлайн-продажів в країні, що визначило подальший розвиток ринку в цілому. Дослідження PwC Kazakhstan відзначає й інші причини зростання електронної комерції у Казахстані, зокрема

  • розвиток нових технологій на ринку безготівкових платежів;
  • державна підтримка середнього та малого бізнесу у сфері e-commerce (у вигляді безкоштовних навчальних матеріалів);
  • вихід нових гравців на місцевий ринок;
  • зростаючий експорт казахських підприємців на міжнародних майданчиках електронної комерції.

Найпопулярніші товари в Казахстані за даними DATA HUB:

  1. Телефони. 
  2. Побутова техніка. 
  3. Косметичне приладдя.

В Україні цей список включає:

  1. Електроніка;
  2. Одяг;
  3. Косметика;
  4. Меблі;
  5. Іграшки.

 

Огляд ринку Казахстан

Темп росту e-commerce у Казахстані складає + 75% в 2021, при цьому ринок розвивається швидкими темпами.

 

Популярні соціальні мережі

У Казахстані лідери популярних соціальних мереж постійно змінюються. 

ТОП популярних інтернет-майданчиків у 2021 році за даними Kcell:

  • YouTube — 26,30%
  • Instagram — 20,89%
  • TikTok — 7,80%
  • WhatsApp — 5,01%

Найбільш популярні соцмережі серед молоді: Instagram, VK і Youtube.

 

Ідеї онлайн-бізнесу в Казахстані

  1. Продаж товарів на маркетплейсі — простий бізнес без великих витрат. Перевага такої моделі в тому, що користувачі вже знають і довіряють подібним великим майданчикам. Ваш товар отримує вже зацікавлену аудиторію, SEO-просування, рекламу. Маркетплейс ідеально підходить для старту бізнесу в іншій країні.
  2. Запустити власний інтернет-магазин. Для цього потрібно зареєструвати бізнес у державних органах, знайти потенційних постачальників (виробники або продавці з-за кордону), визначити схему торгівлі (дропшиппінг, торгівля зі складу).
  3. Дистриб’юція товару передбачає пошук партнера (дистриб’ютора), який вже локально знаходить канали збуту, реалізації послуг.

Обзор рынка Казахстан



 

Інтернет-маркетинг по-казахськи

Якщо ви плануєте запускати власний сайт, то важливо розуміти як працюють основні інструменти інтернет-маркетингу в Казахстані.

CRO: ТОП-6 e-commerce сайтів у Казахстані

  1. Kaspi.kz
  2. Wildberries.kz
  3. Lamoda.kz
  4. Flip.kz
  5. Sulpak
  6. TGRAD

В точки зору юзабіліті (зручність користування сайтом) стиль сайтів Казахстану досить стриманий, з фокусом на товар. Важливо розвивати функціонал фільтрів, пошуку, сторінки товару для того, щоб користувачеві було зручніше і легше знайти потрібний товар, щоб купити його. Якщо зробити сайт адаптивним під мобільні пристрої, то ви вже будете попереду локальних конкурентів.

SEO: тренди пошукових запитів та особливості просування в Google

Алгоритми Google ранжують сайти Казахстану за тим же принципом, як і у всьому світі. Варто враховувати частоту та унікальну мовну версію казахською мовою, яка тут матиме попит.

Практично всі сайти Казахстану, на жаль, мають російську мовну версію як додаткову або тільки російську. Однак, ця тенденція швидше за все буде змінюватися.

Для просування сайту в Казахстані великих відмінностей від інших регіонів не існує. В першу чергу, працюють такі принципи, як коректний підхід, пріоритезація та максимальне використання ресурсів. Важливо провести детальний аналіз ринку, конкурентів, конкуренції на рівні посадкових сторінок тощо.

ТОП e-commerce запитів у пошуку:

  1. ЖД квиток
  2. Квартира в Алмати
  3. Квиток на літак
  4. Басейн
  5. Машина
  6. Кондиціонер
  7. Медео квитки
  8. Сатті жулдиз купити квиток онлайн
  9. Квитки в кіно
  10. Вугілля в Нур-Султані

PPC: тенденції онлайн-реклами та відмінності рекламного кабінету Google Ads

Інформаційний ресурс Tribune наводить графік обсягу ринку реклами за перше півріччя 2022 в порівнянні з попередніми періодами.

Огляд ринку Казахстан

Як бачимо на графіку, найпопулярнішим медіа-каналом вважається ТВ-реклама. Показники інтернет-реклами демонструють невелике зростання, що відображає позитивну динаміку. Зовнішня реклама, радіо і преса зберігають нижчі позиції.

У наборі інструментів для реклами особливих відмінностей немає. Однак, в Google Ads не можна використовувати казахську мову для створення оголошень, що призводить до повної русифікації реклами. Крім того, у рекламодавців немає можливості вести на посадкову сторінку казахською мовою. Google вимагає, щоб оголошення та цільові сторінки були представлені мовою, що підтримують інтерфейс.

 

Особливості казахського менталітету

Перед виходом на ринок Казахстану рекомендуємо познайомитися з їх менталітетом. Більш повільний темп життя призводить до затягування робочих процесів, що важливо враховувати до початку співпраці. Незважаючи на пандемію, казахи недостатньо пристосовані до онлайн-формату та звикли всі питання вирішувати за фізичної присутності. Найоптимальніший спосіб комунікації — це особиста зустріч або дзвінок.

Обзор рынка Казахстан



 

10 ключових кроків, як вийти на ринок Казахстану

  1. Дослідження та аналітика ринку. Вивчіть дані, статистику про ринок за останні 10 років, тенденції в розвитку, незайняті ніші, тощо. 
  2. Конкурентний аналіз. Дайте відповідь на питання, хто буде вашим конкурентом? Проаналізуйте поведінку всіх гравців на арені, як вони працюють, їхні слабкі та сильні сторони. 
  3. Пошук цільової аудиторії. Необхідно проаналізувати ключові запити і потреби казахських покупців, що воліють, від чого відмовляються. 
  4. Визначити бізнес-модель виведення бізнесу на ринок Казахстану. Важливо вибрати напрямок, як ви будете заробляти, де і за допомогою чого зможете реалізувати товари або послуги.
  5. Зареєструйте бізнес, при необхідності.
  6. Знайдіть постачальників, дистриб’юторів, партнерів для реалізації товарів. 
  7. Розробка сайту, посадкової сторінки з дотриманням правил юзабіліті. Важливо вивчити великі сайти, які вже мають репутацію, виділити головні помилки або, навпаки, переваги. 
  8. Сформувати план SEO-просування вашого бізнесу, спираючись на інструменти, тренди й тенденції в казахському пошуку.
  9. Розробити стратегію просування бізнесу за допомогою реклами. 
  10. І, головне правило — почніть діяти!

Повний текст дослідження можна знайти та завантажити за посиланням.

Хочете працювати з нами й отримувати максимальний результат від інтернет-реклами та просування?

Останні матеріали рубрики

Що таке SEO-копірайтинг і як він допомагає у просуванні...

SEO — це завжди про комплексну роботу, використання різних інструментів для досягнення найкращих результатів у просуванні...

Оператори пошуку Google та способи їх використання в роботі...

Для ефективнішого пошуку інформації існують спеціальні команди, які дозволяють виокремити потрібні дані, конкретизувати або...

Google завершив оновлення політики щодо спаму за березень 2024

Google завершив оновлення політики щодо спаму 20 березня 2024 року. Про це стало відомо на сторінці Google Search Status Dashboard Основне оновлення — Core...

Лінкбілдинг: що це таке та навіщо потрібно вашому сайту?

Для того, щоб сайт отримав топову позицію при ранжуванні на сторінці видачі результатів Google (SERP), SEO-спеціалісти вдаються до різних...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ
Рекомендую Webpromo як надійних партнерів
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Серед багатьох ми обрали Webpromo
Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo - це продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності