Як підготувати реальний прогноз щодо органічного трафіку?
07.04.2021
Редакція: Ольга Коцофане. Автор: Ярослав Рушковський, Павло Левковський
Зміст:
Прогноз трафіку дозволяє оцінити обсяги, яких можна досягти в результаті SEO-просування, розрахувати планові фінансові показники і зрозуміти, чи вигідно вкладати бізнесу гроші в пошукове просування (і якщо вигідно, то в яких кількостях).
Методика підготовки прогнозу щодо трафіку
Розповідаємо, як побудувати прогноз щодо зростання обсягів органічного трафіку на підставі зібраного семантичного ядра.
Основні параметри для розрахунку такого прогнозу:
- наявність семантичного ядра (як зібрати, описано в статті “Зібрати семантику і не постаріти“);
- частота запитів ключових слів;
- позиції сайту в органічній видачі по кожному із запитів, які перебувають у СЯ;
- середні показники кликабельности позицій в зонах ТОП-3 і зони ТОП-5 органічній видачі.
Ось готовий алгоритм для підготовки прогнозу щодо трафіку.
Крок 1: Вимірювання позицій
Завантажуємо зібране семантичне ядро в сервіси виміру позицій, наприклад в http://allpositions.ru. Як працювати з цим сервісом, читайте в статті за посиланням. Створюємо проект, налаштовуємо і запускаємо завмер позицій. Отримані результати вивантажуємо в файлі формату XML.
Файл з вивантаженням позицій може виглядати так:
Запит | Частота | Позиція в Google |
ключовий запит | 21 | 1 |
ключовий запит | 43 | 5 |
ключовий запит | 1556 | 3 |
ключовий запит | 896 |
2 |
… | … | … |
Таблиця №1 — Файл вигрузки з allpositions.ru
Крок 2: Підрахунок запитів в ТОП-зонах
Форматуємо файл вивантаження і підраховуємо кількість запитів, які перебувають в ТОП 4-10 і ТОП 11-20. Підсумовуємо загальну частоту запитів в цих зонах і формуємо таблицю (дивіться приклад нижче):
ТОП зона | Кіл. запитів | Загальна частота за місяць |
Ключів в ТОП 4-10 | 68 | 5550 |
Ключів в ТОП 11-20 | 87 | 12850 |
Таблиця №2 — Кількість ключових запитів в ТОП і їх частота в залежності від позицій в органічній видачі.
Важливо! Частоту ключових запитів беремо за 1 місяць.
На підставі даних зі стовпців “Кількість запитів” і “Загальна частота запитів” будуть базуватися всі розрахунки.
Основна мета просування сайту в даному прикладі — підняття запитів з ТОП 4-10 до ТОП 3, а запитів із зони ТОП 11-20 до ТОП 5.
Крок 3: Розрахунок показників клікабельності ТОП зон
Далі розраховуємо середній показник КЕП для ТОП-3 і ТОП-5, використовуючи табличку нижче:
Позиція в органічній видачі | Показник CTR, % |
1 | 30% |
2 | 15% |
3 | 10% |
4 | 6% |
5 | 5% |
Таблиця №3 — Показники клікабельності позицій в органічній видачі
Скористаємося статистичною таблицею по CTR позицій і розрахуємо середнє значення для ТОП-5 за формулою:
Отримуємо CTR зони ТОП-5 = 13,2%
За аналогією розраховуємо CTR для зони ТОП-3 і отримуємо показник:
CTR зони ТОП-3 = 18,3%
Крок 4: Коефіцієнти видимості
Необхідно застосувати коефіцієнти розподілу ключових запитів за періодами просування в ТОП зонах (коефіцієнти зміни видимості).
Період просування | Коефіцієнти |
1-й місяць | 0,02 |
2-й місяць | 0,03 |
3-й місяць | 0,04 |
4-й місяць | 0,08 |
5-й місяць | 0,12 |
6-й місяць | 0,18 |
7-й місяць | 0,25 |
8-й місяць | 0,31 |
9-й місяць | 0,35 |
10-й місяць | 0,41 |
11-й місяць | 0,46 |
12-й місяць | 0,49 |
Таблиця №4 — Коефіцієнти видимості за періодами просування
Ці коефіцієнти описують динаміку попадання запитів в ТОП, а також враховують сезонність і динаміку органічного трафіку, яка була в попередні роки.
Наприклад, коефіцієнт 0,49 означає, що 49% запитів з зони ТОП 4-10 на 12-й місяць просування будуть в зоні ТОП-3.
Крок 5: Розрахунок приросту трафіку
Приріст трафіку вважаємо за умови потрапляння запитів з ТОП 4-10 в зону ТОП 3, і з ТОП 11-20 в зону ТОП 5.
Для цього коефіцієнт множимо на загальну частоту запитів ТОП зони і на показник CTR (враховуючи періоди).
В результаті отримуємо такі таблички:
Період просування | Коефіцієнти | Частота запитів із ТОП 4-10 | CTR зони ТОП 3 | Приріст трафіку при потраплянні в ТОП 3 |
1-й місяць | 0,02 | 5550 | 0,183 | 20 |
2-й місяць | 0,03 | 5550 | 0,183 | 30 |
3-й місяць | 0,04 | 5550 | 0,183 | 41 |
4-й місяць | 0,08 | 5550 | 0,183 | 81 |
5-й місяць | 0,12 | 5550 | 0,183 | 122 |
6-й місяць | 0,18 | 5550 | 0,183 | 183 |
7-й місяць | 0,25 | 5550 | 0,183 | 254 |
8-й місяць | 0,31 | 5550 | 0,183 | 315 |
9-й місяць | 0,35 | 5550 | 0,183 | 355 |
10-й місяць | 0,41 | 5550 | 0,183 | 416 |
11-й місяць | 0,46 | 5550 | 0,183 | 467 |
12-й місяць | 0,49 | 5550 | 0,183 | 498 |
Загальний трафік | 2783 |
Таблиця №5 — Приріст органічного трафіку в результаті потрапляння запитів з ТОП 4-10 в зону ТОП-3 (у сеансах)
Період просування | Коефіцієнти | Частота запитів із ТОП 11-20 | CTR зониТОП 5 | Приріст трафіку при потраплянні в ТОП 5 |
1-й місяць | 0,02 | 12850 | 0,132 | 34 |
2-й місяць | 0,03 | 12850 | 0,132 | 51 |
3-й місяць | 0,04 | 12850 | 0,132 | 68 |
4-й місяць | 0,08 | 12850 | 0,132 | 136 |
5-й місяць | 0,12 | 12850 | 0,132 | 204 |
6-й місяць | 0,18 | 12850 | 0,132 | 305 |
7-й місяць | 0,25 | 12850 | 0,132 | 424 |
8-й місяць | 0,31 | 12850 | 0,132 | 526 |
9-й місяць | 0,35 | 12850 | 0,132 | 594 |
10-й місяць | 0,41 | 12850 | 0,132 | 695 |
11-й місяць | 0,46 | 12850 | 0,132 | 780 |
12-й місяць | 0,49 | 12850 | 0,132 | 831 |
Загальний трафік | 4648 |
Таблиця №6 — Приріст органічного трафіку в результаті потрапляння запитів з ТОП 11-20 в зону ТОП-5 (у сеансах)
Формуємо зведену таблицю з прогнозами приросту органічного трафіку.
Період просування | Приріст трафіку при потраплянні в ТОП 3 | Приріст трафіку при потраплянні в ТОП 5 | Загальний приріст трафіку |
1-й місяць | 20 | 34 | 54 |
2-й місяць | 30 | 51 | 81 |
3-й місяць | 41 | 68 | 108 |
4-й місяць | 81 | 136 | 217 |
5-й місяць | 122 | 204 | 325 |
6-й місяць | 183 | 305 | 488 |
7-й місяць | 254 | 424 | 678 |
8-й місяць | 315 | 526 | 841 |
9-й місяць | 355 | 594 | 949 |
10-й місяць | 416 | 695 | 1112 |
11-й місяць | 467 | 780 | 1247 |
12-й місяць | 498 | 831 | 1329 |
Загальний трафік | 2783 | 4648 | 7430 |
Таблиця №7 — Загальний приріст органічного трафіку (в сеансах)
Крок 6: Формування прогнозу щодо органічного трафіку
Дивимося звіти з органічного трафіку за минулі періоди і підсумовуємо їх з цифрами, які ми отримали під час підрахунку приросту трафіку.
Формуємо таблицю “Прогноз трафіку на 2019 рік”.
Період просування | Органічний трафік за 2018 р. | Загальний приріст трафіку | Прогнозований трафік на 2019 р. |
1-й місяць | 1000 | 54 | 1054 |
2-й місяць | 1000 | 81 | 1081 |
3-й місяць | 1000 | 108 | 1108 |
4-й місяць | 1000 | 217 | 1217 |
5-й місяць | 1000 | 325 | 1325 |
6-й місяць | 1000 | 488 | 1488 |
7-й місяць | 1000 | 678 | 1678 |
8-й місяць | 1000 | 841 | 1841 |
9-й місяць | 1000 | 949 | 1949 |
10-й місяць | 1000 | 1112 | 2112 |
11-й місяць | 1000 | 1247 | 2247 |
12-й місяць | 1000 | 1329 | 2329 |
Загальний трафік | 12000 | 7430 | 19430 |
Таблиця №8 — Прогноз трафіку на 2019 рік (у сеансах)
Значення колонки “Органічний трафік за 2018 році» заповнені випадковим чином для наочності таблиці. Пам’ятайте, що при складанні своєї таблиці з прогнозом потрібно використовувати статистичні дані по сеансах з Google Analytics або Яндекс.Метрика.
Висновки
Ця методика допоможе оцінити обсяги органічного трафіку, які цілком реально отримати при пошуковому просуванні.
P.S.
Завжди варто пам’ятати, що жоден прогноз не може бути на 100% точним. Є багато факторів, які не можна передбачити і спрогнозувати, наприклад: оновлення алгоритмів пошукових систем, оперативність впровадження правок по сайту і т.д.
Статтю перевірив керівник відділу SEO Webpromo Артем Коломієц.
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- 6 сценаріїв поведінки омніканального покупця і рекомендації по роботі з ним;
- Підвищуємо продажі з Hotline на свята: інструкція від Ашан і Webpromo;
- Як написати текст про компанію і оформити сторінку «Про нас». Від рекомендацій до надихаючих ідей.
І підписуйтесь на наш Telegram-канал про маркетинг.