Головна » Блог » Як підготувати реальний прогноз щодо органічного трафіку?

Як підготувати реальний прогноз щодо органічного трафіку?

07.04.2021

Ярослав Рушковський, Павло Левковський


Зміст:

Прогноз трафіку дозволяє оцінити обсяги, яких можна досягти в результаті SEO-просування, розрахувати планові фінансові показники і зрозуміти, чи вигідно вкладати бізнесу гроші в пошукове просування (і якщо вигідно, то в яких кількостях).

Як підготувати реальний прогноз по органічному трафіку?



 

Методика підготовки прогнозу щодо трафіку

Розповідаємо, як побудувати прогноз щодо зростання обсягів органічного трафіку на підставі зібраного семантичного ядра.

Основні параметри для розрахунку такого прогнозу:

  • наявність семантичного ядра (як зібрати, описано в статті “Зібрати семантику і не постаріти“);
  • частота запитів ключових слів;
  • позиції сайту в органічній видачі по кожному із запитів, які перебувають у СЯ;
  • середні показники кликабельности позицій в зонах ТОП-3 і зони ТОП-5 органічній видачі.

Ось готовий алгоритм для підготовки прогнозу щодо трафіку.

 

Крок 1: Вимірювання позицій

Завантажуємо зібране семантичне ядро ​​в сервіси виміру позицій, наприклад в http://allpositions.ru. Як працювати з цим сервісом, читайте в статті за посиланням. Створюємо проект, налаштовуємо і запускаємо завмер позицій. Отримані результати вивантажуємо в файлі формату XML.

Файл з вивантаженням позицій може виглядати так:

Запит Частота Позиція в Google
ключовий запит 21 1
ключовий запит 43 5
ключовий запит 1556 3
ключовий запит 896

2

Таблиця №1 — Файл вигрузки з allpositions.ru



 

Крок 2: Підрахунок запитів в ТОП-зонах

Форматуємо файл вивантаження і підраховуємо кількість запитів, які перебувають в ТОП 4-10 і ТОП 11-20. Підсумовуємо загальну частоту запитів в цих зонах і формуємо таблицю (дивіться приклад нижче):

ТОП зона Кіл. запитів Загальна частота за місяць
Ключів в ТОП 4-10 68 5550
Ключів в ТОП 11-20 87 12850

Таблиця №2 — Кількість ключових запитів в ТОП і їх частота в залежності від позицій в органічній видачі.

Важливо! Частоту ключових запитів беремо за 1 місяць.

На підставі даних зі стовпців “Кількість запитів” і “Загальна частота запитів” будуть базуватися всі розрахунки.

Основна мета просування сайту в даному прикладі — підняття запитів з ТОП 4-10 до ТОП 3, а запитів із зони ТОП 11-20 до ТОП 5.

 

Крок 3: Розрахунок показників клікабельності ТОП зон

Далі розраховуємо середній показник КЕП для ТОП-3 і ТОП-5, використовуючи табличку нижче:

Позиція в органічній видачі Показник CTR, %
1 30%
2 15%
3 10%
4 6%
5 5%

Таблиця №3 — Показники клікабельності позицій в органічній видачі

Скористаємося статистичною таблицею по CTR позицій і розрахуємо середнє значення для ТОП-5 за формулою:

Отримуємо CTR зони ТОП-5 = 13,2%

За аналогією розраховуємо CTR для зони ТОП-3 і отримуємо показник:

CTR зони ТОП-3 = 18,3%



 

Крок 4: Коефіцієнти видимості

Необхідно застосувати коефіцієнти розподілу ключових запитів за періодами просування в ТОП зонах (коефіцієнти зміни видимості).

Період просування Коефіцієнти
1-й місяць 0,02
2-й місяць 0,03
3-й місяць 0,04
4-й місяць 0,08
5-й місяць 0,12
6-й місяць 0,18
7-й місяць 0,25
8-й місяць 0,31
9-й місяць 0,35
10-й місяць 0,41
11-й місяць 0,46
12-й місяць 0,49

Таблиця №4 — Коефіцієнти видимості за періодами просування

Ці коефіцієнти описують динаміку попадання запитів в ТОП, а також враховують сезонність і динаміку органічного трафіку, яка була в попередні роки.

Наприклад, коефіцієнт 0,49 означає, що 49% запитів з зони ТОП 4-10 на 12-й місяць просування будуть в зоні ТОП-3.

 

Крок 5: Розрахунок приросту трафіку

Приріст трафіку вважаємо за умови потрапляння запитів з ТОП 4-10 в зону ТОП 3, і з ТОП 11-20 в зону ТОП 5.

Для цього коефіцієнт множимо на загальну частоту запитів ТОП зони і на показник CTR (враховуючи періоди).

В результаті отримуємо такі таблички:

Період просування Коефіцієнти Частота запитів із ТОП 4-10 CTR зони ТОП 3 Приріст трафіку при потраплянні в ТОП 3
1-й місяць 0,02 5550 0,183 20
2-й місяць 0,03 5550 0,183 30
3-й місяць 0,04 5550 0,183 41
4-й місяць 0,08 5550 0,183 81
5-й місяць 0,12 5550 0,183 122
6-й місяць 0,18 5550 0,183 183
7-й місяць 0,25 5550 0,183 254
8-й місяць 0,31 5550 0,183 315
9-й місяць 0,35 5550 0,183 355
10-й місяць 0,41 5550 0,183 416
11-й місяць 0,46 5550 0,183 467
12-й місяць 0,49 5550 0,183 498
Загальний трафік 2783

Таблиця №5 — Приріст органічного трафіку в результаті потрапляння запитів з ТОП 4-10 в зону ТОП-3 (у сеансах)

Період просування Коефіцієнти Частота запитів із ТОП 11-20 CTR зониТОП 5 Приріст трафіку при потраплянні в ТОП 5
1-й місяць 0,02 12850 0,132 34
2-й місяць 0,03 12850 0,132 51
3-й місяць 0,04 12850 0,132 68
4-й місяць 0,08 12850 0,132 136
5-й місяць 0,12 12850 0,132 204
6-й місяць 0,18 12850 0,132 305
7-й місяць 0,25 12850 0,132 424
8-й місяць 0,31 12850 0,132 526
9-й місяць 0,35 12850 0,132 594
10-й місяць 0,41 12850 0,132 695
11-й місяць 0,46 12850 0,132 780
12-й місяць 0,49 12850 0,132 831
Загальний трафік 4648

Таблиця №6 — Приріст органічного трафіку в результаті потрапляння запитів з ТОП 11-20 в зону ТОП-5 (у сеансах)

Формуємо зведену таблицю з прогнозами приросту органічного трафіку.

Період просування Приріст трафіку при потраплянні в ТОП 3 Приріст трафіку при потраплянні в ТОП 5 Загальний приріст трафіку
1-й місяць 20 34 54
2-й місяць 30 51 81
3-й місяць 41 68 108
4-й місяць 81 136 217
5-й місяць 122 204 325
6-й місяць 183 305 488
7-й місяць 254 424 678
8-й місяць 315 526 841
9-й місяць 355 594 949
10-й місяць 416 695 1112
11-й місяць 467 780 1247
12-й місяць 498 831 1329
Загальний трафік 2783 4648 7430

Таблиця №7 — Загальний приріст органічного трафіку (в сеансах)



 

Крок 6: Формування прогнозу щодо органічного трафіку

Дивимося звіти з органічного трафіку за минулі періоди і підсумовуємо їх з цифрами, які ми отримали під час підрахунку приросту трафіку.

Формуємо таблицю “Прогноз трафіку на 2019 рік”.

Період просування Органічний трафік за 2018 р. Загальний приріст трафіку Прогнозований трафік на 2019 р.
1-й місяць 1000 54 1054
2-й місяць 1000 81 1081
3-й місяць 1000 108 1108
4-й місяць 1000 217 1217
5-й місяць 1000 325 1325
6-й місяць 1000 488 1488
7-й місяць 1000 678 1678
8-й місяць 1000 841 1841
9-й місяць 1000 949 1949
10-й місяць 1000 1112 2112
11-й місяць 1000 1247 2247
12-й місяць 1000 1329 2329
Загальний трафік 12000 7430 19430

Таблиця №8 — Прогноз трафіку на 2019 рік  (у сеансах)

Значення колонки “Органічний трафік за 2018 році» заповнені випадковим чином для наочності таблиці. Пам’ятайте, що при складанні своєї таблиці з прогнозом потрібно використовувати статистичні дані по сеансах з Google Analytics або Яндекс.Метрика.

 

Висновки

Ця методика допоможе оцінити обсяги органічного трафіку, які цілком реально отримати при пошуковому просуванні.

P.S.

Завжди варто пам’ятати, що жоден прогноз не може бути на 100% точним. Є багато факторів, які не можна передбачити і спрогнозувати, наприклад: оновлення алгоритмів пошукових систем, оперативність впровадження правок по сайту і т.д.


Статтю перевірив керівник відділу SEO Webpromo Артем Коломієц.

 

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підписуйтесь на наш Telegram-канал про маркетинг.

Последние материалы рубрики

GMB тестує функцію «Журнал дзвінків», яка допоможе зберегти...

Google почав закрите бета-тестування журналу дзвінків в Google My Business (GMB). Так, у деяких власників акаунтів з США з'явилася можливість...

Утримати не можна втратити: 3 инсайта, які поліпшать CX

Як компанії вижити в умовах жорсткої конкуренції під час кризи? Для цього потрібно вже зараз подбати про «щастя клієнта», підвищуючи і...

Above-the-fold: який контент хочуть бачити люди, а який —...

Як важливий контент у верхній частині сторінки впливає на ранжування сайту в пошуковій системі Google сьогодні? Чи дає таке розташування...

20 порад, як збільшити ефективність відеореклами в App Store і Google Play на етапі створення

20 порад, як збільшити ефективність відеореклами в App Store і...

У просуванні мобільних додатків в інтернеті діє всім відомий закон: відеореклама ефективніше картинки або тексту. Використовуйте...

Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті