Сайт ліг! Що робити, щоб підтримувати індексацію сторінок в Google?
15.03.2021
Повна або часткова недоступність сервера, на якому розміщений веб-сайт, відбувається часто і з різних причин. Найбанальніша — відсутність електроенергії і, як наслідок, падіння сайту. Як не втратити позиції у видачі, коли сайт виходить з ладу більш ніж на добу? Що станеться, якщо Google спробує отримати доступ до сайту і не зможе завантажити його сторінки? Ці питання є актуальними для всіх SEO-спціалістів та спільноти видавців у цілому. І зовсім не дивно, що Джон Мюллер із Google регулярно отримує їх в своєму Twitter. Тому, щоб допомогти впоратися з цією проблемою, Мюллер надав ряд рекомендацій, щоб підтримувати індексацію сторінок в Google.
Як врятувати SEO, якщо сайт ліг
Отже, рекомендації Джона Мюллера наступні:
- Якщо сайт не працює менше доби, то використовуйте код стану сервера 503. Таким чином ви повідомите пошуковим роботам Google, що найближчим часом плануєте відновити роботу. Ще краще, якщо відображається сторінка буде враховувати призначений для користувача досвід (UX). Якщо ваш хост не працює, вкажіть свій DNS на тимчасовий хост, який обслуговує тільки 503. Це дозволить вашому сайту виграти 1-2 дня, перш ніж Google почне видаляти сторінки з індексу. Більш докладно про те, як найменш безболісно (якщо в цьому випадку можна так висловитися) відключити сайт, читайте в Довідці Google.
Що ж робити, якщо сайт не працює більше доби і Google почав видаляти ваші веб-сторінки з індексу? Для початку Джон Мюллер рекомендує заспокоїтися, прогулятися та з’їсти шоколадку. А далі почати шукати рішення 🙂
- Отримайте хостера, куди ви можете помістити кілька статичних файлів HTML і встановити код відповіді 404 для ваших сторінок.
- Спробуйте повернути для сторінок вашого сайт код стану сервера 503, замість 404.
- Направте туди свій DNS. Тепер у вас всюди «503-е сторінки».
- В першу чергу, вносите всі зміни для домашньої сторінки. Адже вона збирає найбільшу кількість переходів по брендовим запитам, що означає прихід найбільш цільової аудиторії. Важливо, в даному випадку, не втратити цих користувачів.
- Перейдіть в Інтернет-архів і збережіть копію вашої домашньої сторінки, включаючи всі її елементи. Завантажте копію домашньої сторінки на свій сервер як index.html (або інше ім’я за замовчуванням). Це дозволить повернути хоча б домашню сторінку.
- Перейдіть в Google Search Console і відкрийте звіт про ефективність. Завантажте список найпопулярніших сторінок вашого сайту в пошуку. Повторіть збереження і їх вивантаження на сервер, як з домашньої сторінки.
Висновки
Очевидно, що якщо ваш сайт упав, слід якомога швидше відновити роботу сервера. Тим часом все, що ви можете зробити, це красиво оформити сторінку помилки і сподіватися на терпіння користувачів. Ось кілька хороших прикладів поліпшення користувацького досвіду в таких випадках:
- коли немає креативних ідей, досить продемонструвати емпатію до користувача і чітко виділити кнопку повернення на домашню сторінку;
- можна запропонувати користувачеві варіанти вирішення проблеми (якщо вони існують);
- або ви можете проявити креатив і творчо підійти до оформлення сторінки помилки.
Що стосується проведення інших робіт, то рекомендації Джона Мюллера зводяться до того, що потрібно зосередитися на важливих сторінках і створити їх статичні версії; використовувати одні і ті ж URL-адреси; контролювати коректність роботи внутрішніх посилань на статичні сторінки. Відновлення після того, як сайт не працював 1-2 тижні, може зайняти деякий час. Але варто відзначити, що, незважаючи на досить жорсткий підхід в цьому питанні, Google буде більш лояльно ставитися до ранжирування вашого сайту після вообновленія роботи, якщо знайде контент на його сторінках корисним. Вам, в свою чергу, потрібно буде запросити повторну індексацію для важливих сторінок.
«Немає ніякої «втрати репутації через простій»; ми розуміємо, що щось іноді йде шкереберть, і теж може повернутися», — пише щодо цього Джон Мюллер.
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- Розбираємо 3 ключових тренда контент-маркетингу в 2021 році;
- Як написати текст про компанію і оформити сторінку «Про нас». Від рекомендацій до надихаючих ідей;
- Що потрібно знати про поведінку споживачів в 2021 році.
І підписуйтесь на наш Telegram-канал про маркетинг.