Сценарії в SEO. Як їх застосовувати для просування інтернет-магазинів?
02.03.2021
Написання сценаріїв використання в сучасній методології можна починати з розгляду завдань. Тут потрібно зрозуміти, які саме завдання намагається вирішити користувач ресурсу, а після цього потрібно зрозуміти, як точно користувач це робить, в якій черговості. На цьому етапі необхідно знайти ментальну модель кожного користувача, тобто те, як повинен зараз працювати ресурс, що потрібно для втілення бажаного в реальність.
Таку частину роботи найкраще виконувати, наприклад, спираючись на операції безпосередньо з відвідувачами сайту. Перш за все, це дозволяє створювати більш справжні персони. Далі дуже важливі для точного розуміння реального інтерв’ю, так як досить часто відвідувачі починають шукати інформацію не так, як того хочуть веб-майстри.
Наприклад, спірне уявлення про те, що відвідувачі в основному відсівають нерелевантні веб-сторінки за допомогою інкрементального уточнення пошукових запитів. Але на ділі можна багато раз зіткнутися з фактом, коли відвідувачі спершу прагнуть згадати проект, що посилався на необхідну їм інформацію. Після цього починають шукати ресурс в системі. Потім просто використовують внутрішній пошук проекту для пошуку необхідної веб-сторінки. Вже з цієї сторінки переходять відразу на проект.
Групи користувачів інтернет-магазину з точки зору SEO
Ключові слова діляться на безліч груп: навігаційні, транзакційні, інформаційні, брендові і т. д. І кожної з них відповідають певні типи користувачів, які можуть вводити запити в пошуковий рядок, переслідуючи ту чи іншу мету. Це і називається сценаріями в SEO. Наприклад, напишемо кілька сценаріїв з точки зору деталізації інформації, що виділяє три основні групи відвідувачів пошукових систем.
- Дослідники. Дані відвідувачі ще не дуже розуміють, що їм необхідно. Під час пошуку вони роблять запит за допомогою пари ключів, в зв’язку з цим в пошуковій видачі з’являються різноманітні, досить часто не зв’язані між собою сторінки. Багато відвідувачів на етапі експерименту застосовують таку першу пошукову видачу в вигляді основи для подальшого уточнення параметрів. Переглянувши видачу, користувачі отримують уявлення про те, яку інформацію треба шукати.
- Можливі покупці. У даного сегмента користувачів вже є уявлення про те, що вони шукають. Наприклад, коли їм потрібен телевізор, то, можливо, вони дізнаються виробника. З цієї причини ключових фраз тут в середньому трошки більше, але вони більш точно описують цілі.
- Зацікавлені клієнти. В даному випадку мета пошуку цілком конкретна. Такі відвідувачі мають всім необхідним набором інформації. Вони знають назву бренду, параметри шуканого товару, які так само часто міститися в ключових фразах. Дана група застосовує словосполучення довжиною до 5 слів, так як вони дозволяють більш точно описати параметри продукції, щоб відкинути нерелевантні веб-сторінки. В SEO такі запити називають long tail або «довгими хвостами».
Якщо конкретизувати запит, то таких сценаріїв може бути набагато більше трьох.
Як застосовувати сценарії використання в SEO?
Глобальна мета в SEO — постійно підвищувати видимість сайту по ключових запитах з СЯ і отримувати конверсії, якщо сайт комерційної спрямованості. Сценарії використання в цій великій машині просування дозволяють намацати потрібну стратегію, щоб привернути користувача на сайт і утримати його там.
Ось кілька варіантів, де застосовують сценарії використання в SEO:
- при розробці макетів сторінок сайту;
- при зборі СЯ;
- при розширенні СЯ і деталізації ключових запитів;
- при написанні SEO-копірайтингу;
- при зборі LSI-слів для копірайтингу;
- при аналізі портрета клієнта тощо.
Висновки
За своєю суттю сценарії використання в SEO — це той же портрет клієнта, але з упором на поведінкові фактори. Важливо не просто уявити образи відвідувачів сайту, але і зрозуміти логіку їх дій в пошуковій системі. Чим більше сценаріїв ви зможете передбачити, тим краще будуть результати SEO-просування. Однак зазначимо, що шаблонність не повинна стати основною прерогативою залучення клієнтів на ваш сайт з пошуку. Тренд персоналізації ніхто не відміняв. Тому шляхом аналітики вхідного трафіку ви також можете отримати унікальні сценарії використання, робота з якими може принести додаткові конверсії.
Статтю перевірив керівник відділу SEO Артем Коломиец.
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- Підвищуємо продажі з Hotline на свята: інструкція від Ашан і Webpromo;
- Тактики SEO оптимізації мета-тегів Title і Description;
- Статистика для e-commerce: дані, які потрібно знати маркетологу в 2021 році.
І пидписуйтесь на наш Telegram-канал про маркетинг.