Google Passage Ranking: 9 фактів про новий алгоритм ранжування
17.03.2021
Валентина Коренівська, редактор блогу Webpromo
Після запуску 10 лютого 2021 року нового алгоритму досить актуальним є питання, що таке Google Passage Ranking. Ми вивчили особливості даного оновлення пошукової системи і те, як воно працює, виділивши кілька основних фактів. Зі статті ви дізнаєтесь, чи потрібно адаптувати просування сайту під даний алгоритм, як він вплине на пошукову видачу і на які digital-проєкти та ніші найбільше вплине.
Зміст:
- Що таке Google Passage Ranking?
- Чи є вимоги до довжини уривків, щоб збільшити ймовірність їх потрапляння в видачу?
- Коли почнеться розгортання Passage Ranking в світі і Україні?
- Як запуск нового алгоритму вплине на пошукову видачу?
- Чи вплине новий алгоритм на сайти e-commerce?
- Чи потрібно спеціально оптимізувати сайт під Passage Ranking?
- Чи потрібно додавати підзаголовки, щоб Passage Ranking краще ранжував фрагмент?
- Чим результати видачі за алгоритмом Passage Ranking відрізняються від обраних фрагментів?
- Як Passage Ranking пов’язаний з BERT?
Що таке Google Passage Ranking?
Це алгоритм, що впливає на роботу пошукової системи. Він дозволяє видавати навіть ті статті, в яких частина матеріалу буде відповідати запиту користувача. Решта змісту не береться до уваги. Сенс іншого тексту не має значення, якщо в якійсь його частині є вичерпна відповідь. Ця частина статті займе перше місце в пошуку.
На запити видаються статті, в яких висвітлена тільки необхідна тема, і ті, де лише частина матеріалу відповідає на питання користувача. Він ранжирує інформацію:
- виділяючи окремі пасажі;
- перевіряючи документ на наявність відповідних запитом фрагментів, які можна виділити.
Чи є вимоги до довжини уривків, щоб збільшити ймовірність їх потрапляння у видачу?
Система створена для того, щоб сайти, у яких є труднощі з ранжируванням, потрапляли частіше в пошукову видачу. Тому особливих вимог до уривків тексту немає. Вони можуть бути розміром від кількох слів до абзацу або більше. Головна вимога до пасажу — його релевантність.
Коли почнеться розгортання Passage Ranking в світі та Україні?
Він почав працювати на англійській мові в США. Після цього його планують запустити і в інших країнах для запитів на англійській мові. Пізніше система запрацює і в інших країнах на інших мовах.
Як запуск нового алгоритму вплине на пошукову видачу?
До цього високі позиції в пошуковій системі займали статті, які були присвячені одній темі. Нове оновлення розраховує релевантність тільки за фрагментами. У пошуку буде віддано перевагу пасажам, де багато цінної інформації по темі. Такі статті потраплять на більш високі позиції в пошуку. Довгі статті, в яких розкрито більше запитів і тем, з’являться у видачі. Допускається факт того, що ефективність контенту, оптимізованого під вузькі теми, знизиться.
Чи вплине новий алгоритм на сайти e-commerce?
Новий алгоритм ранжирування переважно вплине на інформаційні сайти, так як на них більше інформації. Актуальним залишається експертний контент. З огляду на це, комерційним сайтам варто приділити увагу текстовому контенту, зробити його структурованим й корисним.
Чи потрібно спеціально оптимізувати сайт під Passage Ranking?
Це внутрішня зміна Google, тому будь-які зміни на сайт не потрібно вносити. Це стосується як сторінок, так і розмітки. Вона робить пошуковик кращим, дозволяючи добре розуміти зміст сторінок й незалежно один від одного оцінювати різні частини статті.
Зміна роботи пошукової системи дозволить ресурсам, де погано оптимізований контент і не використана тематична стратегія, потрапляти в видачу. Допоможе тим, хто не знайомий з SEO. Якщо контент на сайті структурований, то звертати увагу на оновлення і турбуватись не потрібно.
Чи потрібно додавати підзаголовки, щоб Passage Ranking краще ранжував фрагмент?
Ні. Це одне з найбільших помилок щодо нового алгоритму ранжирування. Оновлення якраз направлено на ті сайти, які мають проблеми зі структуруванням даних. Цей алгоритм сам знайде потрібний уривок і покаже його користувачеві, якщо вважатиме інформацію в ньому релевантної запиту.
Чим результати видачі за алгоритмом Passage Ranking відрізняються від обраних сніппетів?
В окремих блоках Google на запит показує швидку відповідь. Це виділений опис або як його ще називають – обраний сніппет. Він береться зі сторінки сайту і виділяється окремим блоком. У свою ж чергу фрагменти, які будуть вилучені системою Passage Ranking, будуть представлені у вигляді звичайних «синіх посилань» (як стандартний результат пошуку). Якщо сніппети дають користувачеві відповідь, то фрагменти необов’язково будуть це робити.
Невідомо, чи буде для однієї й тієї ж статті ранжуватися фрагмент та виділений опис.
Як Passage Ranking пов’язаний з BERT?
Це різні системи, але вони пов’язані між собою. Google розуміє контент за допомогою BERT, а потім вже застосовується Passage Ranking. У пошуковику працює багато різних систем, всі вони сполучаються один з одним, і не існує чіткого поділу між ними.
Passage Ranking — черговий інструмент поліпшення SERP для користувачів Google. З його впровадженням необхідність використання передових методів пошукової оптимізації не втрачає актуальності. Рейтинг проходження варто оцінювати, як додаткову можливість для вашого контенту потрапити в видачу. Пошуковик буде шукати в статтях найцінніше.
Потрібно створювати контент для цільової аудиторії, а не орієнтуватися на пошукових роботів. Щоб займати перші позиції в результатах пошуку, продовжуйте наповнювати ресурс якісними і правильно оптимізованими текстами. Це дозволить тримати перші позиції при будь-якому впровадженні нових фіч.
Статтю перевірив керівник відділу SEO Webpromo Артем Коломієць.
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- Разбираємо 3 ключових тренди контент-маркетингу в 2021 году;
- Як написати текст про компанію і оформити сторінку «Про нас». Від рекомендацій до надихаючих ідей;
- Що потрібно знати про поведінку споживачів в 2021 році.
І підписуйтесь на наш Telegram-канал про маркетинг.