Скільки коштує розробка інтернет-магазину у 2022 році? Критерії вартості
27.07.2022
Редакція: Оля Сомова. Автор: Ольга Сомова
При введенні інтернет-магазину в пошуковий рядок Google ви побачите 184 млн. результатів. Популярність онлайн-шопінгу стрімко зростає від початку пандемії. Проте висока конкуренція змушує працювати над якістю. Створити та просувати інтернет-магазин – завдання не з легких. Крім цього, вам потрібний бюджет для вирішення технічних питань. Скільки коштує розробка інтернет-магазину у 2022 році? Розбираємо критерії вартості та цінову політику в Україні.
Зміст:
Як створити інтернет-магазин: основні способи
Які фактори входять до вартості розробки?
Вартість окремих етапів розробки інтернет-магазину
Скільки коштує розробка інтернет-магазину у 2022 році?
Як створити інтернет-магазин: основні способи
Якщо у вас вже є ідея, потрібно визначитися із напрямком діяльності інтернет-магазину та категорією товарів, які ви хочете просувати. Також необхідно дослідити ринок, нішу та конкурентів, хто буде вашою цільовою аудиторією, продумати стратегію. Ці пункти потребують початкової уваги.
Якщо ж ви знаєте відповіді на ці питання, то приступаєте до технічної розробки. Розробити інтернет-магазин можна кількома способами:
Конструктор сайтів
Найпростіший та бюджетний варіант. Все, що потрібно зробити, це вибрати готовий шаблон та розставити блоки з інформацією в потрібному порядку. Інтернет-магазин на конструкторі підійде для малого бізнесу, продаж невеликої групи товарів у вузькій ніші. Найчастіше такий спосіб обирають новачки, хто вперше стикається з цим питанням. Зважайте на те, що якщо ви захочете розширювати бізнес, то на конструкторі це складно буде зробити. Шаблони не можна доопрацьовувати.
Система CMS
CMS або Content Management System — це система керування контентом із певним набором інструментів. За допомогою CMS можна оновлювати та редагувати вміст. CMS містить кілька модулів. Вибір слід робити, виходячи з поставлених цілей, потреб та бюджету. Ви можете вибрати платну чи безкоштовну систему з відповідним функціоналом.
За допомогою двигуна можна створювати сучасні майданчики для онлайн-торгівлі, інтегрувати платіжні системи та інші послуги. Ви можете вибрати CMS для розробки невеликих сайтів, що продають, або навпаки з можливістю подальшого доопрацювання і розширення функціоналу.
Інтернет-магазин з нуля
Найскладніший і найзатратніший спосіб, оскільки сайт повністю пишеться під завдання вашого бізнесу. Кількість блоків, дизайн та оформлення, підключені програми та сервіси — все це можна зробити тільки в процесі розробки інтернет-магазину з нуля. Можна створити кілька мовних версій, спростити навігацію та додати інші функції. Перевага в тому, що такий інтернет-магазин однозначно виділятиметься серед конкурентів, привертатиме увагу споживачів. Цей варіант підходить для великого бізнесу з широким асортиментом товарів, власникам, хто планує виходити на нові ринки, розвиватися.
Які фактори входять до вартості розробки?
Ціна залежить від великої кількості факторів. Ми виділимо обов’язкові пункти, які входять у вартість розробки інтернет-магазину:
- вартість хостингу та доменного імені;
- тип обраної CMS;
- дизайн та оформлення (унікальний або шаблонний, з доопрацюваннями);
- функціонал сайту (що входить до структури);
- верстка;
- створення прототипу;
- додаткові роботи (розробка кількох мовних версій);
- наповнення контентом;
- просування сайту.
Окремо слід виділити підготовку ТЗ (технічного завдання). Це чинник, що впливає вартість розробки. Важливо надати фахівцю якнайбільше інформації про проект, встановіть чіткі цілі та завдання, пояснити вимоги та побажання. Це спростить роботу, знизить не лише ризики, а й вартість.
Переходьте та читайте статтю ТЗ на інтернет-магазин: що розробник має знати про ваш бізнес?
Ще один ключовий фактор — брифінг за проектом. Тут потрібно внести всі уточнення та роз’яснення, щоб поринути у процес розробки по максимуму.
Переходьте та читайте статтю Як маркетологу заповнити бриф на таргетовану рекламу, щоб повернути інвестиції
Вартість окремих етапів розробки
Якщо розділити процес розробки інтернет-магазину на складові, потрібно виділити такі пункти. Варто відзначити, що більшість цінових пропозицій, які ви знайдете в агентствах або спеціалістів, не фіксовані остаточно. Багато факторів впливають на кінцеву суму. Тому найчастіше точну вартість прорахувають індивідуально в залежності від проєкту.
Вартість хостингу
Це місце, де зберігаються ваші дані. Від хостингу залежить швидкість завантаження сторінок, захист даних, цілодобовий доступ та загалом робота сайту.
- Вартість коливається від $5 до $50, залежить від необхідного обсягу.
У цьому питанні спирайтеся на якість, не ціну. Будь-які перебої та неполадки у хостера відразу позначаться на функціонуванні вашого інтернет-магазину.
Вартість домену
Також залежить від реєстратора. У середньому ціна домену становить близько $10-15 на рік.
Вартість дизайну інтернет-магазину
Оформлення та юзабіліті сайту — один із головних факторів. Досвід користувача повинен бути на першому місці. Через стилістику сайту клієнт починає знайомство із брендом. Цікавий оригінальний дизайн, проста зрозуміла навігація вирішують питання, чи залишиться користувач на даному сайті.
Вартість дизайну інтернет-магазину зазвичай представлена у трьох категоріях:
- шаблонний — від $200
- стилізований — від $400
- індивідуальний — від $650
Вартість верстки
У середньому ціна стартує в середньому від $40-50 сторінку, але залежить від обсягу роботи, складності дизайну проєкту, персональних вимог клієнта.
Вартість додаткової мовної версії
Мультимовні сайти актуальні як ніколи, особливо для України. Бізнес активно виходить на європейський, міжнародні ринки, тому англійська версія є обов’язковою умовою. Середня вартість ще однієї мовної версії складає приблизно 60-80% від вартості розробки першої мови.
Скільки коштує розробка інтернет-магазину у 2022 році?
Крім зазначених пунктів, потрібно розуміти, як ви створюватимете ваш сайт. Це можна зробити самостійно, найняти підрядника (фрілансера) або замовити у веб-студії. Залежно від цього, змінюватимуться умови розробки та, відповідно, ціна. Загалом можна поділити на три категорії:
- Бюджетний варіант — зробити сайт на конструкторі самостійно.
- Середня вартість — заплатити фрілансеру, кільком фахівцям на основі аусортс.
- Висока ціна — замовити послугу в студії з повним технічним супроводом.
Давайте розберемо докладніше, з ким розробка інтернет-магазину обійдеться дешевше, де дорожче і чому.
1. Самостійно та безкоштовно
Бюджетний варіант — конструктор сайтів. Це примітивне рішення, якщо ви хочете швидко створити та запустити інтернет-магазин. Тут не потрібно багато вкладень і навіть залучення професіоналів. Що вам потрібно?
- безкоштовно зареєструватися, після чого ви отримаєте хостинг та домен;
- вибрати готовий шаблон у бібліотеці;
- відредагувати дизайн згідно фірмової стилістики або напрямку;
- додати товари, дотримуючись інструкцій;
- зберегти сайт.
Для підключення платіжних систем або інших складніших функцій потрібно сплатити пакет преміум.
Виглядає досить привабливо. В результаті ви отримаєте робочий сайт з простим функціоналом. Однак тут є й недоліки:
- шаблонний безликий сайт буде виглядати як і тисячі інших у пошуковій видачі;
- частіше навігація на такому сайті незручна і непродумана відповідно до інтерфейсу користувача;
- функціональні обмеження У безкоштовному тарифі ви можете лише змінити напис та картинки, не можна додавати плагіни, коди та скрипти;
- сайт неможливо перенести на інший майданчик для розширення. Як ми згадували раніше про конструкторів, тут не передбачено жодних змін. Користуємося тим, що є.
- безкоштовний домен автоматично привласнює такому інтернет-магазину рівень «третій сорт», тому навряд чи сайт потраплятиме в ТОП пошукової видачі.
2. Аутсорс, фрілансер
На сайтах фрілансу можна знайти величезну кількість пропозицій про співпрацю за доступною ціною. Наприклад, на таких біржах як:
Робота технічного спеціаліста з хорошими відгуками в середньому оцінюється в $20-30 за годину, залежно від досвіду роботи та навичок. Не всі фрілансери можуть взятися за повний процес розробки інтернет-магазину, в комплексі. Потрібно бути готовим до того, що доведеться наймати кілька співробітників для верстки, наповнення та розробки дизайну.
Точна ціна послуги розробки інтернет-магазину зазвичай не вказується або написано «Договірна». Це означає, що немає фіксованої вартості і залежить від вимог і поставлених завдань замовника.
Плюси аутсорсу:
- можливість безпосередньо вести комунікацію з виконавцем, що спростить процес розробки інтернет-магазину;
- у фрілансера гнучкий графік, тому він підлаштовується під індивідуальні запити, працює над одним проектом, при цьому швидко та якісно;
- спираючись на правдиві відгуки, ви підбираєте спеціаліста, з яким вам буде комфортно працювати.
Мінуси співробітництва:
- по завершенню проекту ціна може відрізнятись від раніше встановленої. Часто фрілансери витрачають більше часу, а потім вимагають додаткові витрати на доопрацювання функціоналу або вирішення інших питань;
- на біржах фіксують випадки шахрайства, оскільки між замовником та фрілансером немає офіційного договору, лише умовні зобов’язання через сайт-посередник. Це стосується і фінансового питання. Багато фрілансерів вимагають внесення авансу. Для вас це ризик втратити гроші, якщо фахівець раптом зникне.
- у фрілансера вільний графік, що загрожує зривом дедлайнів.
- фрілансер не дає жодних гарантій і після виконання роботи ви не зможете вимагати від нього виправлення та доробок;
- не можна бути впевненим на 100% у професіоналізмі фахівця, спираючись лише на відгуки та слова самого виконавця.
3. Digital-агентства, веб-студія
Послуги агенцій та веб-студій розробки інтернет-магазину коштуватиме дорого. Ваша присутність зводиться до мінімуму. Наприкінці ви отримуєте готовий робочий сайт інтернет-магазину “під ключ”.
Переваги:
- комплексна робота — над вашим проектом працюватимуть поетапно кожен вузькопрофільний спеціаліст (веб-дизайнер, програміст, верстальник, SEO-фахівець, контент-менеджер);
- команда включає досвідчених професіоналів, які вивчають поточні тенденції. На початку роботи вони вивчають нішу, конкурентів, роблять докладний аналіз. На основі цього, підказують та радять, які інструменти використовувати, що краще працюватиме на сайті, які методи впровадити;
- агентство дає гарантію якості, забезпечує індивідуальний підхід та розробку унікального дизайну, технічну підтримку;
- кінцевий результат не вимагає глибокого занурення, ви легко будете керувати інтернет-магазином;
- усі домовленості фіксуються в офіційному документі.
До недоліків варто віднести:
- великі витрати. Багато агентств справді мають невиправдано завищені ціни, спекулюють на власному бренді та статусі.
- відсутність комунікації із фахівцями. Ваше завдання зводиться до згоди чи відхилення запропонованих варіантів;
- всі зміни та редагування потрібно заздалегідь обговорювати та погоджувати.
Вартість залежить від того, що ви хочете. Ось один із прикладів розцінок веб-студії. Повна індивідуальна розробка інтернет-магазину коштує від $7 тис.
Ще один приклад. Агентство пропонує обрати тарифний план:
- Basic обійдеться у $3300
- Business — $4700
- PRO — $6700
Придивіться до невеликих компаній, де є досвідчені та хороші фахівці, дизайнери з досвідом роботи. Ви отримаєте такий же комплекс послуг на розробку інтернет-магазину, але з нижчим цінником.
Наше агентство Webpromo також займається розробкою сайтів, зокрема інтернет-магазинів. Якщо вам цікаво, залишайте заявку і зв’яжемося з вами для уточнення деталей.
Висновок
Якщо розібратися, то розробка інтернет-магазину досить зрозумілий процес. Тут є структура, із чого потрібно починати, якщо ви хочете відкрити власний інтернет-магазин, а також можливості та пропозиції. Рекомендуємо відштовхуватись від бюджету, який ви готові витратити на розробку. Можна розібратися самостійно у питанні та створити сайт безкоштовно. Інший варіант — доручити завдання досвідченим фахівцям агентства. На біржах фрілансу ви знайдете велику кількість пропозицій.
Розробка сайту інтернет-магазину включає доопрацювання, нюанси, що виникають у процесі. Тому потрібно бути готовим до додаткових витрат. Якщо ви готові витратити гроші на якісний і унікальний сайт, тоді краще звернутися до фахівців веб-студії.
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- Види реклами у TikTok;
- Запитуємо експерта: який домен вибрати для SEO на міжнародний ринок — локальний чи комерційний?;
- ТОП-17 інструментів візуалізації даних для сучасного інтернет-маркетолога.
І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.