Топ-7 помилок у цифровому маркетингу. Як не треба робити?
10.12.2021
Редакція: Оля Сомова. Автор: Ольга Сомова
У чому головний секрет успішної рекламної кампанії? Питання непокоїть багатьох маркетологів. Сьогодні трафік зростає, а завтра може різко зменшитися. Стрімкий розвиток цифрових технологій, щоденні інновації у диджитал-маркетингу потребують рішень, іноді не завжди вірних. Ми розглянемо найпопулярніші помилки у цифровому маркетингу, яких варто уникати розробки стратегії. Це допоможе мінімізувати ризики та отримати бажаний результат.
Зміст:
1. Основні елементи діджитал-маркетингу
2. ТОП-7 помилок цифрового маркетингу
- Відсутність стратегії
- Неправильний розподіл бюджету
- Незнання цільової аудиторії
- Проблеми з SEO
- Акцент на банерну рекламу
- Пасивна позиція
- Відсутність лідогенерації
- Незнання трендів
3. Висновок
Основні елементи діджитал-маркетингу
На відміну від класичного маркетингу, його цифровий аналог дозволяє простежити весь шлях користувача: від першої комунікації з клієнтом до продажу продукту. Крім того, діджитал-маркетинг забезпечує точкове таргетування кожного окремого споживача. Наприклад, реклама на телебаченні охоплює дуже широку аудиторію, в той час, як Youtube-ролик більше сконцентрований на людях, які з більшою ймовірністю готові купити товар або послугу, що просуваються.
До основних інструментів інтернет-маркетингу відносяться:
- Контекстна, медійна та націлена реклама;
- Просування у соціальних мережах (SMM);
- Організаційне просування у пошукових системах (SEO);
- Контент-маркетинг;
- Email-маркетинг;
- Веб-аналітика
ТОП-7 помилок цифрового маркетингу
Незважаючи на широкий арсенал інструментів, цифровий маркетинг може сильно впливати на бізнес, якщо не навчитися правильно його застосовувати. Щоб уникнути головних проблем із просуванням свого продукту в інтернеті, радимо уникати головних помилок.
Відсутність стратегії
Маркетинг на одному натхненні – це шлях у нікуди. Тому стратегія — перше, з чого потрібно починати просування товару чи послуги. Особливо коли йдеться про складні продукти.
Базова стратегія складається з:
- аналізу ринку, конкурентів та їх пропозицій;
- детального вивчення своєї цільової аудиторії, її страхів та переваг;
- вибору каналів комунікації із потенційними клієнтами;
- підготовки інших важливих елементів стратегії, таких як бюджет, KPI, компетентні виконавці і т.д.
Грамотна стратегія, складена з урахуванням особливостей бізнесу, допоможе:
- Оптимізувати продуктивність витрат на digital-маркетинг.
- Підвищити маржинальність угод.
- Зменшити відтік лояльних клієнтів.
- Збільшити загальний чек на замовлення, а також кількість покупок.
Слабка стратегія або її повна відсутність зроблять результати продажу непередбачуваними. І навіть тимчасовий успіх швидше за все матимуть лише короткостроковий ефект.
Неправильний розподіл бюджету
Розподіл бюджету в цифровому маркетингу не менш важливий, ніж загальна схема рекламної кампанії. Без чіткого планування коштів ви можете:
- Витратити великі суми, не отримавши бажаного результату.
- Застрягти у постійних припиненнях проекту через брак коштів.
Обидва випадки не тільки ускладнять просування продукту, але і не дадуть зосередитися на решті завдань.
Незнання цільової аудиторії
Розуміння своїх покупців, вивчення їхніх інтересів – одна з головних складових успішного цифрового маркетингу. І йдеться не лише про страхи, бажання чи болі споживачів, важливо вміти говорити їхньою мовою. Намагайтеся максимально детально описати портрет потенційного клієнта — про що він мріє, чого хоче від життя, як вирішує свої проблеми тощо. Так ви отримаєте більш чітке уявлення про цільову аудиторію і, як наслідок, як з ними будувати відносини.
Проблеми з SEO
SEO-просування — велика тема і про помилки його застосування можна скласти кілька детальних матеріалів. Список основних помилок включає:
- погано сформовані теги назв сторінок;
- відсутність поділу заголовків на h1, h2, h3 тощо;
- низька якість контенту;
- надто ідентичне наповнення;
- неопрацьована структура сайту;
- відсутність приросту маси посилань;
- переповненість рекламою;
- зневажливе ставлення до соцмереж тощо.
Сайт навряд не потрапить у топ-10 видачі, а значить приноситиме менше користі.
Акцент на банерну рекламу
Реклама на банерах працює непогано, але є кілька моментів, які можуть погіршити її ефект:
- Занадто багато оголошень. Не важливо, багато банерів на вашому ресурсі або ви просуваєтеся на сайті, переповненому рекламою – користувача, так чи інакше, це дратуватиме.
- Банерна сліпота. Рекламні банери дуже довго проіснували на просторах інтернету і в сучасного користувача встиг виробитись до них своєрідний “імунітет”. Справа в тому, що такі оголошення частіше рекламували “жовті” ресурси з новинами чи непотрібні товари. Люди стали їх ігнорувати.
Пасивна позиція
Репутація будь-якого бренду складається з двох аспектів:
- Комунікації з аудиторією за допомогою реклами, корпоративного дизайну, спонсорства, піару та ін.
- Прямої взаємодії зі споживачами через покупку товару, використання послуги тощо.
Важливо, щоб обидві складові гармонували між собою. Потрібно завжди бути на увазі у користувача. Не варто чекати на активні дії від клієнта після першої покупки. Репутація для бренду відіграє важливу роль, яка ґрунтується на довірі користувачів.
Відсутність лідогенерації
Лідогенерація — це комплекс заходів, спрямованих на пошук потенційних покупців. Особисті дані про цільову аудиторію можна дізнатися з анкет, запитів на зворотний дзвінок, заявок на участь у конкурсі та інших джерел. Рекомендуємо взаємодіяти із клієнтами, щоб запропонувати персоналізований товар.
Збираючи подібну базу можна посилити маркетингову кампанію за рахунок персональних розсилок, спеціальних пропозицій та більш опрацьованої вирви продажів. Збір контактів потенційних клієнтів відкриває додаткові канали грамотної комунікації з ними. При цьому радимо акцентувати увагу на якості, а не кількості.
Незнання трендів
В епоху стрімкого розвитку цифрових технологій необхідно стежити за тенденціями на наступний сезон. Щоб залишатися на лідируючих позиціях, потрібно заздалегідь готуватися до змін та своєчасно впроваджувати інструменти у стратегію просування. Спираючись на майбутні тренди, можна правильно розподілити фінансові кошти та вкласти бюджет у майбутні інструменти, які дадуть результат. Сьогодні важливо збирати та аналізувати інформацію, стежити за актуальними сучасними трендами.
Висновок
Ідеального плану не існує, у процесі можуть виникати ситуативні помилки та проблеми. Однак, якщо грамотно планувати рекламну кампанію з розрахунком на майбутнє, можна уникнути глобальних помилок у диджитал-маркетингу.
Важливо аналізувати основні показники, брати до уваги ключові помилки. Озброївшись наведеними порадами, ви вже розумітимете загальну картину успішних продажів в інтернеті і зможете уникнути елементарних, але від цього не менш катастрофічних помилок.
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- Дослідження: як користувачі тримають смартфон?;
- Тренди споживчого попиту під час святкового сезону 2021 в Україні. Як рекламодавцям та ритейлерам підвищити продажі?;
- Рекламна стратегія для лендінгу з метою лідогенерації.
І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.