Головна » Блог » CRO | Юзабіліті і підвищення конверсії сайту » Чек-лист UX-копірайтера. Принципи роботи та правила написання ефективного UX-тексту

Чек-лист UX-копірайтера. Принципи роботи та правила написання ефективного UX-тексту

28.12.2022

Оля Сомова


UX-копірайтинг напрям, який стрімко розвивається. Розробники працюють над сайтом спільно з UX фахівцями, щоб покращити користувальницький досвід.

У статті обговорюємо, хто такий UX-копірайтер, що таке написання UX-тексту і яких принципів слід дотримуватися, щоб створити відмінний текст інтерфейсу користувача.

Чек-лист UX-копирайтера



 

UX-копірайтер, хто ти?

UX-копірайтер це посада, яка має величезний кар’єрний потенціал. Спеціаліст бере безпосередню участь у написанні зрозумілого та корисного тексту, який приведе клієнта до мети.

UX-копірайтер створює текст інтерфейсу користувача, який направляє його, допомагає орієнтуватися в продукті та взаємодіяти з ним. До елементів роботи UX-копірайтера відносяться ярлики кнопок, форми, вікно з помилкою, оповіщення про безпеку, умови та положення, а також інструкції щодо використання.

UX-копірайтер виступає посередником між користувачем та цифровим продуктом, допомагає налагодити комунікацію між ними. Це і є основне завдання спеціаліста.

 

Копірайтинг у UX: принципи роботи та правила написання UX-тексту

Щоб створити ефективний UX-текст, потрібно дотримуватися основних принципів написання. Складно уявити універсальні правила для написання такого повідомлення, однак можна скласти загальні правила, які допоможуть покращити UX.

1. Короткий і грамотний текст

Короткість не означає обмеженість. Важливо використовувати мінімальну кількість слів, не втрачаючи сенсу. Що менше тексту, то більше в ньому користі. Користувач повинен одразу розуміти, що ви хочете сказати. Не змушуйте його зайвий раз думати, вгадувати чи інтерпретувати дії.

Видаліть подвійні заперечення. Подібні конструкції перевантажують текст, а користувач витрачає більше часу, щоб зрозуміти його зміст.

Чек-лист UX-копирайтера



2. Пишіть коротко та послідовно

Частіше люди не читають текст інтерфейсу користувача. Вони переглядають або сканують написане, зосередивши думку на кінцевій меті. Тому розбивайте текст на блоки: розділіть його на короткі речення та абзаци. Перенесіть важливу інформацію вперед, інше безжально відредагуйте.

Також дотримуйтесь послідовності, щоб не виникала плутанина. Поширена помилка, яку роблять багато фахівців, використання синонімів. Якщо ви даєте назву процесу або розділу, то застосовуйте його в будь-якій частині інтерфейсу користувача.

3. Додайте в текст користь

Корисний текст допомагає користувачеві просунутися вперед. Тому ваше повідомлення має бути максимально природним для виконання поставленого завдання. Зменшуйте кількість додаткових дій.

Щоб створити корисний текст, потрібно більше знати цільову аудиторію, вивчити її. Це дозволить вам говорити з нею однією мовою. Маючи ці знання, можна скласти підказки, які звучатимуть максимально зрозуміло для ваших клієнтів.

4. Почніть із мети

Краще озвучити мету та дії для її досягнення на старті, тоді користувач одразу розуміє як і куди рухатися. Текст всередині інтерфейсу це компонент дизайну, орієнтований на користувача. Він має бачити унікальний контент, який прямо адресований саме йому, чітко передає повідомлення, логічно структурований та інтуїтивно зрозумілий у навігації.

5. Використовуйте ввічливий та поважний тон

Ввічливий тон забезпечує побудову довірчих відносин. Викликати довіру можна за допомогою доброго та ввічливого UX-тексту. Усуніть будь-які сліди неповаги до користувачів або ігнорування їх потреб. Це допоможе зміцнити лояльність клієнтів та встановити довгострокові відносини між вами.

Якщо ви використовуєте гумор, то жарт має бути ввічливим і невинним. Також краще переконатися, що термінологія та тон повідомлень відповідають ситуації.

6. Залиште деталі на потім

Іноді корисно надати додаткову інструкцію не відразу, а згодом. Великий потік інформації перевантажує клієнта. Краще розкривати деталі поступово, за необхідності. Найпростіша форма реалізації посилання «Докладніше».

7. Не лише корисно, а й креативно

Хоча робота UX-копірайтера це написання коротких повідомлень, призначених для передачі інформації, але це не означає, що вони будуть нудними. Створюйте творчий, цікавий та креативний текст.

Чек-лист UX-копирайтера



Наприклад, повідомлення про помилку ідеальний варіант для того, щоб вставити дотепний, але ввічливий жарт. Правильні слова можуть спонукати користувача продовжити взаємодію.

8. Ідеальне комбо: текст + зображення

UX-копірайтер адаптує простий текст, додаючи йому форму, структуру та стиль. Повідомлення про помилки, повідомлення або інструкції з підключення часто містять важливу інформацію, на яку потрібно реагувати.

Тому UX-копірайтер тісно співпрацює з дизайнерами, щоб оформити текст і представити його у привабливому вигляді. Візуальна складова посилює посилання тексту. Люди люблять такі елементи. Якщо вам важко висловити щось словами, візуальні зображення допоможуть зробити текст зрозумілішим.

9. З гумором не жартують

Застосування гумору в інтерфейсі користувача робить його живим та людяним. Але гумор важливо використовувати у тексті відповідно до розробленої стратегії та tone of voice бренду.

Пам’ятайте, якщо люди часто заходять на сайт, то постійно бачитимуть ваше «веселе» повідомлення. Те, що спочатку здавалося смішним та незвичайним, згодом може викликати негативні емоції. Також важливо розуміти, що гумор у кожній культурі відрізнятиметься.

10. Говоримо однією мовою

Використовуйте мову, яка відповідає майданчику, з яким працюєте. Терміни, які використовує UX-копірайтер при описі взаємодії з версією desktop, не завжди можна застосувати до mobile.

Чек-лист UX-копирайтера



11. Проводьте A/B тестування

A/B-тестування забезпечить міцну основу вивчення та аналізу аудиторії. Команда UX досліджує та тестує дизайн заздалегідь, періодично запускаючи нові гіпотези. Для UX-копірайтера важливо також збирати дані про користувача, що допоможе краще розуміти їх, і, відповідно, писати ефективні UX-тексти.

 

Резюме

Ключовий пріоритет у роботі UX-копірайтера створення лаконічного та корисного тексту, зрозумілого для звичайного користувача. Залежно від продукту, цілей та тону голосу існує безліч способів пожвавити повідомлення.

Чек-лист, як керівництво, дозволить витягти кілька практичних ідей і впровадити у робочий процес.

UX розвиваються прискореними темпами. Завдання UX-копірайтера стежити за новими тенденціями, залишатися активним та цікавим, щоб бути в курсі подій.

Последние материалы рубрики

«Вітамінізований кейс», або Як за допомогою структурованого сайту та ребрендингу просувати екопродукцію: історія компанії VitaminBox

«Вітамінізований кейс», або Як за допомогою...

На прикладі нового кейсу ми покажемо, як підвищити впізнаваність бренду, розробити візуальний контент спеціально для ніші...

Аудит Google Ads

Аудит Google Ads: на що звернути увагу маркетологу?

Що таке аудит Google Ads? Які задачі виконує та як правильно провести аналіз облікового запису?

Оголошення Google Local Inventory Ads

Оголошення Google Local Inventory Ads: як вони працюють та кому...

Оголошення Google Local Inventory Ads — ефективний спосіб просування в інтернеті фізичних торгових точок. Про переваги та недоліки LIA, а також...

Аналоги Canva

Аналоги Canva: 8 зручних онлайн-сервісів для роботи з...

Графічний онлайн-редактор Canva — справжній фаворит багатьох digital-фахівців, які працюють із зображеннями чи презентаціями. Зважаючи на...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ
Рекомендую Webpromo як надійних партнерів
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Серед багатьох ми обрали Webpromo
Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo - це продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності