Головна » Блог » CRO | Юзабіліті і підвищення конверсії сайту » Mobile-first дизайн сайту e-commerce. 6 причин чому важливо починати зі створення мобільної версії

Mobile-first дизайн сайту e-commerce. 6 причин чому важливо починати зі створення мобільної версії

26.05.2022

Редакція: Оля Сомова. Автор: Ольга Сомова


У світі спостерігається динаміка зростання мобільних користувачів. Смартфони стають дедалі зручнішими, багатофункціональними пристроями, з яких можна виконувати буквально будь-які дії. Не дивно, що багато UX-дизайнерів приділяють увагу і час на розробку, тестування мобільного дизайну. У статті розбираємо, що таке mobile-first дизайн сайту e-commerce, різницю між адаптивною версією, а також 6 причин, чому важливо починати з розробки мобільного дизайну.

Зміст:

  1. Що таке mobile-first дизайн?
  2. Різниця між мобільним дизайном та адаптивною версією
  3. Переваги та недоліки mobile-first дизайну
  4. Мобільний дизайн для сайту e-commerce. Чому це важливо?
  5. Резюме

Mobile-first дизайн



 

Що таке mobile-first дизайн?

За статистикою DataReportal, унікальних мобільних користувачів щороку збільшується. На січень 2022 року їх кількість становить понад 5 млрд. Тенденції зростання, яке ми спостерігаємо, можуть дати цінну інформацію про потенційні напрямки розвитку. Mobile-first дизайн є одним із пунктів.

Mobile-first дизайн

Мобільний дизайн це принцип розробки веб-дизайну, заснований на створенні цифрових продуктів і послуг в першу чергу для мобільних пристроїв. Після цього адаптувати їх для настільних комп’ютерів. Якщо раніше фахівці стартували з дизайну для великих екранів, то тепер акцент буде на мобільних інтерфейсах.

Подібну концепцію вводив колишній генеральний директор Google Ерік Шмідт ще 2010 року. За його твердженням, приступаючи до розробки мобільного дизайну, фахівці стикаються з більшою кількістю обмежень. Оскільки екрани мобільних пристроїв менші, перед ними стоятиме завдання розмістити мінімальну кількість елементів. Як результат, дизайнери повинні включати тільки дійсно важливі функції.

 

Різниця між мобільним дизайном та адаптивною версією

Під час створення адаптивної версії дизайнер по-різному розміщує елементи на макет сторінки, спираючись на розміри екрана. Наприклад:

  • Для смартфонів з екранами від 4 до 6 дюймів.
  • Для планшетів з екранами від 7 до 11 дюймів.
  • Для настільних комп’ютерів з екранами 12 дюймів або більше.

Коли користувач переходить по веб-адресі, браузер спочатку визначає характеристики екрана (розмір, роздільна здатність та співвідношення сторін), потім відображає сторінку, яка відповідає розмірам.

Mobile-first дизайн передбачає розміщення спочатку важливих елементів контенту, таких як кнопки та заклики до дії (CTA). Такий фокус забезпечує доступність та видимість сторінок. Переходячи від мобільного до настільного екрану, дизайнери UX можуть покращити взаємодію з користувачем.

 

Переваги та недоліки mobile-first дизайну

Щоб зосередитись на впровадженні mobile-first дизайну, необхідно розуміти складнощі, з якими ви можете зіткнутися у процесі.

Mobile-first дизайн



  1. Найменший розмір робочого полотна. Робота на екрані мобільного телефону означає ліміт для прояву творчості дизайнерам та розробникам. Фахівці можуть відчувати обмеження дій, дискомфорт за відсутності певного набору інструментів. Однак це більше питання особистого сприйняття.
  2. Невизначеність клієнтів. У компаній можуть виникнути проблеми при спілкуванні з клієнтами, оскільки більшість користувачів просто звикли до настільної версії. Потрібно спочатку розуміти, що ви не зможете заздалегідь продемонструвати клієнтам, як сайт функціонуватиме на комп’ютері. Для власників бізнесу з консервативним мисленням перехід на новий принцип розробки дизайну може спричинити складнощі у комунікації.
  3. Час та ціна навчання. Mobile-first дизайн це відносно новий метод, що потребує досвіду та розуміння, поглиблення у тему. Якщо ваша команда на цьому етапі не зможе виконувати завдання, потрібно буде виділити додаткові ресурси та фінанси.

Незважаючи на це, мобільний дизайн має значні переваги:

  • Швидкий доступ до актуальної інформації. Пріоритетною метою для UX-дизайнерів, орієнтованих на мобільні пристрої, є якісний контент. Принцип mobile-first дизайн включає лише важливі фрагменти інформації. Такий зручний та ефективний перегляд сприяє підвищенню задоволеності клієнтів.
  • Відсутність/зменшення кількості помилок. Дизайни веб-сайтів для смартфонів вимагають менше коду, що знижує ймовірність помилок.
  • Покращує пошукову оптимізацію (SEO). З середини 2018 року швидкість завантаження сторінок є важливим фактором ранжування Google для мобільного пошуку. Сайти зі швидким завантаженням сторінок займають вищі позиції в результатах пошуку, отримують більше органічного трафіку. Сторінки, що спочатку створені для мобільних пристроїв, завантажуються швидше, ніж їх аналоги для настільних комп’ютерів. Це відбувається тому, що mobile-first дизайн містить менше елементів.

Google також використовує для нових веб-сайтів індекс, орієнтований на мобільні пристрої, тому пошукові роботи віддають пріоритет сторінкам, спочатку призначеним для невеликих екранів. Це означає, що за замовчуванням «компактні» сайти ранжуються вище.

 

Мобільний дизайн для сайту e-commerce. Чому це важливо?

Для брендів у сфері e-commerce починати розробку дизайну сайту з мобільної версії важливо. Чому? Існує кілька причин:

1. Mobile-first дизайн воліє більшість користувачів

Як ми говорили, смартфони використовують більшість користувачів. Це означає, що можна охопити ширшу аудиторію та збільшити продажі. Люди не випускають телефон з уваги, працюють або виконують завдання на «маленькому екрані». Смартфони зручні для будь-яких активностей онлайн, у тому числі для пошуку нових продуктів та послуг. Ви маєте шанс зв’язатися з клієнтами, де б вони не знаходилися, забезпечити високу якість обслуговування на будь-якому екрані, а послуги стануть доступнішими.

Mobile-first дизайн



2. На першому місці клієнт

Принцип mobile-first орієнтований насамперед на клієнта. Це також ключовий фактор, щоб підвищити лояльність, конвертувати відвідувачів у клієнтів бренду. Оскільки очікування користувачів зростають, необхідно оперативно задовольняти їхні запити. Мобільний дизайн допомагає випередити конкурентів, впроваджувати сучасніші технології раніше, що дозволить зберегти чи досягти високих позицій на ринку.

3. Привабливий сайт

Сайти для настільних комп’ютерів можуть мати «неакуратний» зовнішній вигляд і надмірно складну навігацію, що негативно впливає на якість продуктивності. Сайти з дизайном, створеним за принципом mobile-first, мають більш естетичний вигляд, що приваблює та утримує користувачів.

4. Пріоритизація контенту

Необхідність вмістити основні елементи в менший простір говорить про те, що бренд приділяє пріоритетну увагу контенту. Дизайнери та розробники включають лише важливу інформацію, прибирають зайві деталі дизайну та контенту. В результаті користувачі можуть швидко знаходити те, що шукають, і без проблем оформляти замовлення. Як наслідок концентрація уваги збільшується.

Mobile-first дизайн



5. Підвищення коефіцієнта конверсії

На мобільний досвід користувача вже припадає більше 54% всіх продажів електронної комерції. Якщо сайт має просту та зрозумілу навігацію, сторінки швидко завантажуються, отже він займає високу позицію у результатах пошуку. Це сприяє високим коефіцієнтам конверсії.

6. Збільшення доходу

Розробка дизайну сайту за принципом mobile-first це ідеальне рішення для забезпечення безперервності бізнесу. Щоб залишатися у сфері e-commerce та бути успішним, важливо закривати потреби клієнтів. Хороший сайт дозволяє швидше досягти поставленої мети з продажу, тому що користувачі вважають його привабливим, зручним і ефективним у використанні.

 

Резюме

У процесі розробки дизайну для смартфонів ви зможете визначити ключові елементи, які стимулюють конверсію. Принцип mobile-first допомагає зосередити увагу на основних потребах користувачів, поставити пріоритетні завдання. Це можливість підвищити впізнаваність бренду та створити величезну лояльну аудиторію, а також збільшити прибуток компанії.

 

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.

Последние материалы рубрики

Аналоги Canva

Аналоги Canva: 8 зручних онлайн-сервісів для роботи з...

Графічний онлайн-редактор Canva — справжній фаворит багатьох digital-фахівців, які працюють із зображеннями чи презентаціями. Зважаючи на...

сума збитків, яких зазнав український бізнес внаслідок війни

Скільки складає загальна сума збитків, яких зазнав...

Скільки українських підприємств постраждало та яка сума збитків?

Практикуємо сторітелінг: як маркетологу створити історію, придумати персонажа та зацікавити потенційних клієнтів

Практикуємо сторітелінг: як маркетологу створити історію,...

Хочете навчитися зацікавлювати потенційних клієнтів? Тоді нова стаття від редакції Webpromo допоможе вам у цьому, адже ви швидко...

Арбітраж трафіка: що це таке і як на ньому заробити

Арбітраж трафіка: що це таке і як на ньому заробити

У новій статті ми не просто розповідаємо про потенціал і користь аффілейт-маркетингу, а пояснюємо, що таке арбітраж трафіка та як від...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Рекомендую Webpromo, як надійних партнерів
Серед багатьох, ми обрали Webpromo
Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності