Головна » Блог » Інтернет-маркетинг для фудбізнесу: збільшуємо продаж ресторанів та кейтерингів в онлайні

Інтернет-маркетинг для фудбізнесу: збільшуємо продаж ресторанів та кейтерингів в онлайні

22.04.2022

Олександра Чернівчан, редактор блогу Webpromo


Слідкуючи за ресторанними та кейтеринговими брендами, бачимо використання багатьох інструментів інтернет-маркетингу, завдяки яким можна отримати більше продажів. Розбираємось як підвищити трафік фудпрофілю та зацікавити потенційних клієнтів на прикладах.

Зміст:

Платформи для просування кулінарного бізнесу

Відмінна риса

Ідеї для контенту

Реклама

Інфоприводи

Email-маркетинг

Відгуки

Обговорення

Меню як маркетинговий інструмент 

Доставка

Висновки

Маркетинг



Як фудбізнесу продавати більше в інтернеті? Покрокові рекомендації для розвитку бренду далі.

 

Платформи для просування кулінарного бізнесу

Коли ви востаннє бачили фото круасана з кавою в Інстаграмі? А там могло бути фото ваших страв чи напоїв. Більше 30% користувачів Instagram вважають себе фанатами їжі — читачі зацікавлені у фудконтенті та не пройдуть повз “смачної” фотографії зі згадкою вашого бренду. 

Приклад оформлення Instagram-профілю кулінарної студії “Крива липа”, де нам представляють різні страви, напої, показують відвідувачів та атмосферу закладу:

Приклад оформлення інстаграм-профилю Крива Липа



Facebook використовуйте для знайомства з вашим брендом: публікуйте цікавий та корисний контент. Це можуть бути новинки, зміни в роботі, оновлення меню, спецпропозиції, факти про страви та інформація про ваш продукт.

Приклад публикації в Facebook Kyiv City Croissants
Також варто звернути увагу на TikTok — вертикальні відео зі згадкою вашого бренду можуть суттєво набрати оберти, зацікавити глядачів та виявити у них бажання завітати до вас.



На сайті додайте розділ найпопулярніших товарів, візуальне меню, доставку, посилання на мобільний додаток, інформацію про санітарні норми та розмістіть кнопку з картою та вашою локацією. Приклад оформлення шапки сайту МакДональдз:

Шапка сайту МакДональдз

 

Відмінна риса

На старті розвитку бренду варто визначити відмінну рису: заради чого будуть замовляти саме у вас. 

Унікальна торгова пропозиція (УТП) для продажу онлайн може бути безкоштовною доставкою, нижчою ціною, широким вибором або тематичним стилем.

Приклад, де тематичний стиль ресторану і є УТП:

Обіграйте креативи навколо вашої унікальності. Свіжими та якісними продуктами клієнтів не зацікавити — це не відмінна риса, а стандартні норми. Необхідно продумати, яку проблему ви можете вирішити своєю пропозицією.

Порівняння креативів від двох кейтерингових компаній

 

Ідеї для контенту

Презентація продукту

Фото- та відеоконтент вже готової їжі — візитна картка кожного кулінарного бренду. 

Ваш профіль має максимально розкривати асортимент меню: не робіть декілька фотографій поспіль із кавою, якщо це не основний продукт — вас будуть асоціювати з вашим контентом.
Приклад публикацій фотоконтенту від Корсар бар
Не варто накладати багато фільтрів. Оберіть один стиль для фотографій та притримуйтесь його — це забезпечить впізнаваність бренду і візуально стрічка буде виглядати красивіше.

Приготування страв

Відеоконтент ще може бути зйомкою приготування страв. Тут підійдуть різні формати: як горизонтальні, так і вертикальні відео. Для вертикальних відео варто розглянути платформу TikTok. Останній кадр робіть із логотипом – так читачі будуть асоціювати відео із вашим брендом. Для цього використовуйте будь-який відеоредактор.

Рецепти

Можна публікувати рецепти ваших страв як це робить SALATERIA:

Публикація рецептів від salateria

Факти про страви

Публікуючи фотографію готової страви з вашої кухні можна розбавити контент розповівши історію виникнення страви або цікаві факти, про які мало хто знає. Вдалим буде розповісти про використання екологічно чистих продуктів, можливість додавання безлактозної молочки, веганські варіанти відомих страв, страв для спортсменів та інших можливостей.

Поради з приготування

Читачам цікава історія створення вашого продукту: публікуйте контент підготовки страв та діліться лайфхаками приготування. Порадьте як обирати продукти, як нестандартно оформити відому страву, полегшити її приготування чи кардинально змінити смак із мінімальними правками в рецепті.

Додаткові товари

Якщо у вашого закладу є можливість придбати мерч, то поділіться цією інформацією у соцмережах. Можна зробити огляд товару та показати як він буде виглядати при використанні у повсякденному житті. 

Івенти

Анонсуйте івенти, які очікуються у вашому закладі та розкажіть що буде і який профіт для гостей.

Для кейтерингів буде актуально публікувати звіт із заходів, де ви пригощаєте гостей власними стравами. 

Приклад звіту із заходів

Питання відповіді

Які питання до закладу ви чуєте найчастіше? Попіклуйтеся про своїх клієнтів та опублікуйте відповіді до актуальних запитань.

Спецменю/страва на кожен день

Залучайте клієнтів до створення спеціального меню: можна як у форматі конкурса з найкращого рецепта, так і обговорення пропозицій нової страви. 

Також можна привласнити 7 страв кожному дню тижня, які б можна було придбати лише у певні дні.

Пропозиція

 

Свята

Для фудбізнеса свята це не лише привід змінити декор та особливо оформити страви — також це привід для запуску маркетингової кампанії. Створіть івент у Facebook, запустіть рекламу з креативами навколо свята, додайте знижки та публікуйте фото- та відео вашої підготовки. 

Відгуки

Люди більше довіряють відгукам, тому не соромтесь ділитися ними у соцмережах.

Приклад публікації відгуків про кейтеринг

Репости

Слідкуйте за згадкою вашого бренду у соцмережах: це можуть бути сторіс в інстаграмі відвідувачів, пост про вдалий вечір у вашому закладі чи стаття про кулінарний бізнес.

 

Реклама

Якщо ви хочете охопити найбільшу кількість аудиторії — підготуйте вигідну пропозицію.

Враховуйте, що читач дасть вашій рекламі 2 секунди і ще 20 секунд огляду сайту, якщо перше враження зацікавить та сподобається. Комунікація типу “Спробуйте приголомшливу страву” – не те, що вам потрібно. Необхідно виявити “біль” вашої аудиторії, перша фраза або заголовок має відповідати на питання “Яку проблему ви можете вирішити?” 

Таргетована реклама для кулінарного бізнесу налаштовується під різну аудиторію та може прив’язуватись до свят: день народження, весілля, дитяче свято, річниця, проведення івенту, корпоратив, вечірка, тематичні свята. 

Не варто сподіватись на сарафанне радіо. Якщо гості рекомендують ваш заклад друзям — це результат вашої хорошої роботи, однак не варто розраховувати, що це буде єдиним інструментом популяризації.

Сприймайте сарафанне радіо як безкоштовний маркетинг, а не основний. 

Робота з блогерами/мікроінфлюєнсерами — також важливий інструмент популяризації бренду. Запрошуйте до вашого закладу відомих людей, залучайте їх до спецпроєктів або попросіть написати власне враження про заклад (без заготовленого брифу). 

Приклад залучення Андрія Хливнюка, вокаліста гурту “Бумбокс”, до спецпроєкту ресторану Under Wonder:

Робота з відомими людьми в ресторанному бізнесі

 

Інфоприводи

Свята — привід для запуску спецпроєктів, підготовки особливого меню, святкових страв, спецпропозицій та запуску маркетингових кампаній. У фудбізнесі дуже багато свят на тему Дня пончика чи Геловіну, де можна досить цікаво обіграти страви та креативи для реклами.

Приклад публікації святкових пропозицій

 

Тематичні пропозиції — найулюбленіший тренд клієнтів. Їх можна пов’язати зі святами, новинами, мемами або запропонувати індивідуальне оформлення для клієнта.

Ось приклад тематичних продуктів на замовлення від українських виробників кондитерки:

Тематичні продукти від українських виробників кондитерки



 

Email-маркетинг

Загальні рекомендації з email-маркетингу для кулінарних брендів:

  1. підтвердження підписки — захистить вас від спамботів, відсіє некоректні адреси та мінімізує скарги на спам. 
  2. welcome-лист — знайомство з клієнтом. Розкажіть як часто буде розсилка та на які теми. 
  3. опитування — можна використати як рекламу нового меню та отримання зворотного зв’язку одразу.
  4. thank you листи — надсилати після замовлення/доставки.
  5. вітання зі святами та анонсування спецпропозицій. 
  6. реактивація — автоматична розсилка через обраний термін відсутності замовлень. 

Розсилка на пошту



 

Відгуки

Додайте ваш заклад у Google Мій Бізнес та Google maps — люди більше довіряють відгукам і перш ніж оформити замовлення продивляться саме їх.

Робота з відгуками означає, що ви цінуєте клієнтів. Надсилайте сердечки, дякуйте, репостіть — проява відвертості закохає клієнтів у ваш бренд.

Негативні відгуки не видаляйте — це буде означати, що ви ігноруєте думку клієнтів. На такі повідомлення треба реагувати швидко — подякуйте за зворотній зв’язок та запропонуйте вирішення проблеми. Вмійте признавати помилки та покажіть, що ви хочете допомогти. 

Дуже класно працює з відгуками команда Білого наливу, відповідають як на позитивні відгуки, чим підсилюють гарні враження, так і на негативні, чим вирішують проблему:

Приклад роботи Білого налива з відгуками

 

Обговорення

Беріть участь в обговореннях про вас бренд. Слідкуйте за хештегами та геолокаціями, де згадується про вас, також буде корисним підписатися на Google Оповіщення.

Якщо помітили обговорення вашого бренду, то вам необхідно стати його “модератором” та вести комунікацію — тоді діалог буде під вашим контролем і ви зможете швидко реагувати на коментарі клієнтів.  

 

Меню як маркетинговий інструмент

Візуальне меню — must have. Ніхто не хоче вичитувати інгредієнти — усі хочуть подивитись як буде виглядати те, що вони замовляють. 

У цифровому меню додайте власні фотографії страв, якщо деяких фото не вистачає, то використайте стокові, але не забудьте потім завестись власними. 

Візуальне меню ресторану Мітерія

Додайте як класичні позиції, так і авторські. Однак, якщо класика це особливість вашого закладу, то зробіть її всюди і максимально. А якщо ви пропонуєте авторські страви, то заохочуйте людей скуштувати щось нове.

Також не забувайте про тренди та зміни у живленні: додайте у вибір варіанти для вегетаріанців, спортсменів та людей з особливими потребами у харчуванні — вони стануть найбільш вдячними клієнтами.

 

Доставка

Із розвитком в Україні таких сервісів як Glovo, Uber Eats, Bolt Food та інших, доставка стала основним заробітком для багатьох закладів. 

Можливість оформити замовлення одразу — ідеальний варіант для запуску реклами та інших маркетингових кампаній. Тепер рішення відвідати заклад не відкладається на потім, а замовляється вже. 

Не обов’язково відкривати нову вакансію для доставки, ви можете скористатися вже робочими сервісами — багато людей не замовляє щось конкретне, а дивиться наприклад в Glovo рекомендовані позиції та приймає рішення. 

Рекомендація ресторанів у Glovo

 

Висновки

Маркетинг для фудбізнесу це безліч креативів та можливостей заявити про свій бренд. 

Найпоширеніші платформи для популяризації кулінарного закладу: Instagram, Facebook, TikTok. Можна публікувати фото- та відеоконтент готової страви, процес приготування, повідомляти про зміни в роботі чи нові пропозиції, ділитися рецептами, лайфхаками, розповідати історію страв, створювати тематичні івенти та святкові пропозиції — у  фудбізнесі безліч можливостей щоб проявити креативність. 

Ще одна привілегія кулінарного бренду — можливість таргетувати рекламу майже на будь-яку аудиторію. 

Цінуйте клієнтів та реагуйте на їх відгуки: як на позитивні, так і на негативні. Також слідкуйте за обговореннями вашого бренду та беріть в них активну участь. 

Обов’язково розгляньте варіант власної доставки, або партнерства із відповідними сервісами.

Та завжди залишайтесь на зв’язку: пишіть про зміни в роботі вашого бізнесу, нові можливості та піклуйтесь про ваших клієнтів.

 

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.

Последние материалы рубрики

Експромо. Як українському бізнесу вийти на міжнародний ринок?

Адаптування маркетингової стратегії бізнесу

Ключові питання перед виходом на міжнародні ринки. З чого почати та які маркетингові інструменти використовувати?

Оновлення LinkedIn Ads

4 нові функції LinkedIn Ads

Оновлення LinkedIn Ads. Які нові інструменти розміщення реклами запускає соціальна мережа?

Як стати №1 за англомовними запитами в Google у 244 країнах

Як стати №1 за англомовними запитами в Google у 244 країнах:...

Як просувати мультирегіональний та мультимовний сайт на одному домені? Розповідаємо на прикладі кейсу AutoCatalyst

Експромо. Як українському бізнесу вийти на міжнародний ринок?

Комплексне просування бізнесу на глобальний ринок

Як підібрати performance інструменти для просування на зовнішній ринок? Планування бюджету та маркування рекламних кампаній

Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті