Головна » Блог » Дослідження: як відбувається українізація Google з початку війни в Україні

Дослідження: як відбувається українізація Google з початку війни в Україні

14.06.2022

Редакція: Оля Сомова. Автор: Ольга Сомова


Сервіс для збору та аналізу семантики SerpStat провів дослідження з мов пошуку в Google, а також наскільки збільшилася кількість українських запитів. Чи змінилася поведінка користувачів у мережі, а також як відбувається українізація Google з початку війни в Україні?

Зміст:

  1. Популярність пошукових запитів українською мовою
  2. Порівняння пошукових запитів до/після початку війни в Україні
  3. Що пропонує Google? Результати пошукової видачі
  4. Як обмежити доступ російських сайтів до пошукової видачі Google?
  5. Висновок

 

украинизация Google



 

Популярність пошукових запитів українською мовою

Велика частка населення в Україні вводить запити російською мовою. Також сама пошукова система Google частіше видає російськомовний контент і ресурси в результатах пошуку. Про це твердить аналітика Google Trends. Ми бачимо на графіку частоту запитів трьома мовами російською, українською та англійською.

украинизация Google

Проте, з початку війни росії в Україні, погляди та тенденції багатьох людей у країні змінилися. Населення масово переходить на українську мову, у тому числі під час пошуку інформації, продукції та іншого.

SerpStat наводить щорічну статистику популярних пошукових запитів в Україні. Більшість їх російською мовою.

украинизация Google

Чому це відбувається?

Можливо, однією з причин можуть бути підказки, які Google пропонує вибрати користувачам варіант російською мовою. Вони, не замислюючись, вибирають його з економії часу.

Ще одна причина Google не передбачає локалізацію операційних систем та браузерів українською мовою. Або українці просто звикли до російськомовного контенту і легше його сприймають.

Запитайте себе, якою мовою ви самі гуглить інформацію?

 

Порівняння пошукових запитів до/після початку війни в Україні

Щоб зрозуміти, чи дійсно змінилася поведінка користувачів у гуглі після початку війни, команда Серпстат вирішила порівняти частотність середню кількість запитів ключової фрази пошукових запитів за 2021 та 2022 роки.

Методологія дослідження. За основу аналізу взято кілька найпопулярніших побутових запитів (інформаційні ключові слова), не пов’язані з сезонністю чи історичними подіями.

До списку включили такі ключі:

  1. купити ліки онлайн купити ліки онлайн;
  2. відстежити посилку відстежити посилку;
  3. дивитись футбол дивитися футбол;
  4. курси англійської мови курси англійської мови;
  5. новини новини;
  6. перекладач перекладач;
  7. нова пошта нова пошта;
  8. рецепти рецепти.

У процесі було отримано такі результати

украинизация Google



Це говорить про те, що кількість запитів українською збільшилася, а російською навпаки, зменшилася. Проте, слід враховувати, що аналіз носить приблизну оцінку і залежатиме від напрямку ніші.

Для детальнішого дослідження фахівці наводять статистику за трендовими запитами. До початку війни частка українських запитів становила 26%, російських 74%.

украинизация Google

З початком повномасштабного вторгнення Росії в Україну частота запитів українською мовою зросла на 10% та становить 35%.

украинизация Google

Ми можемо побачити, як змінилася ситуація після 24 лютого у співвідношенні російських/українських запитів.

украинизация Google

 

Що пропонує Google? Результати пошукової видачі

Google ранжує російські сайти, незважаючи на введення запиту українською мовою. В процесі аналізу виявлено, що якщо не фіксувати мовні параметри, автоматично будуть представлені ресурси державною мовою країни, в якій ви знаходитесь (режим інкогніто). В Україні співвідношення контенту виглядає так:

украинизация Google



Здебільшого, українські користувачі одержують результати українською мовою. Якщо частка російських джерел навіть є, то вони займають низькі позиції.

 

Як обмежити доступ російських сайтів до пошукової видачі Google?

Користувачі можуть самостійно впливати на пошукову видачу, вилучивши російську мову для всіх сервісів Google. Це можна зробити в налаштуваннях облікового запису.

  • Зайдіть у профіль та натисніть «Керування обліковим записом Google»;
  • Далі перейдіть в розділ “Особиста інформація” “Інші відомості та налаштування для сервісів Google”;

украинизация Google

  • У панелі «Мова» редагуємо та вказуємо кращу «Українську»;
    украинизация Google
  • Внизу відзначити “Вимкнути автоматичне додавання мов”.
    украинизация Google

Після цього у пошуковій видачі у розділі «Інструменти» можна також закріпити «Шукати сторінки лише українською мовою».
украинизация Google

Після цього рекомендується очистити кеш та файли cookie, щоб повністю прибрати непотрібні ресурси з історії.

 

Висновок

Українізація Google продовжується, все більше українських користувачів переходять на рідну державну мову, використовують при пошуку. Тенденція тішить. Це означає, що ми спостерігатимемо збільшення споживання, інтересу до українського контенту. Маркетологам, SEO-фахівцям зокрема, слід замислитись і починати створювати та публікувати, наповнювати сайти відповідним контентом українською мовою.

 

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.

Последние материалы рубрики

Аналоги Canva

Аналоги Canva: 8 зручних онлайн-сервісів для роботи з...

Графічний онлайн-редактор Canva — справжній фаворит багатьох digital-фахівців, які працюють із зображеннями чи презентаціями. Зважаючи на...

сума збитків, яких зазнав український бізнес внаслідок війни

Скільки складає загальна сума збитків, яких зазнав...

Скільки українських підприємств постраждало та яка сума збитків?

Практикуємо сторітелінг: як маркетологу створити історію, придумати персонажа та зацікавити потенційних клієнтів

Практикуємо сторітелінг: як маркетологу створити історію,...

Хочете навчитися зацікавлювати потенційних клієнтів? Тоді нова стаття від редакції Webpromo допоможе вам у цьому, адже ви швидко...

Арбітраж трафіка: що це таке і як на ньому заробити

Арбітраж трафіка: що це таке і як на ньому заробити

У новій статті ми не просто розповідаємо про потенціал і користь аффілейт-маркетингу, а пояснюємо, що таке арбітраж трафіка та як від...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Рекомендую Webpromo, як надійних партнерів
Серед багатьох, ми обрали Webpromo
Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності