Головна » Блог » SEO | Органічне просування сайту » Як дізнатися движок сайту: 9 способів визначити CMS

Як дізнатися движок сайту: 9 способів визначити CMS

08.09.2021

Олексій Бакуменко


Кожен сайт — це тисячі рядків HTML-коду. Навіть досвідчені веб-майстри не прописують код вручну від початку до кінця, тому що в цьому немає необхідності. У CMS, системі управління вмістом або програмному забезпеченні для організації веб-сайтів, верстають сайти досвідчені розробники і ті, хто не розбирається в HTML. Як дізнатися CMS рушій сайту, не маючи навичків веб-програмування, і навіщо це потрібно — читайте далі.

Зміст:

1. Що таке CMS

2. Навіщо дізнаватися движок або CMS чужого сайту?

3. Які є способи визначення движка сайту ваших конкурентів?

4. Висновки

Навіщо дізнаватися движок або CMS чужого сайту? Дізнатися движок сайту конкурента буде корисно тим, хто працює над створенням власного ресурсу. Перед запуском проекту в мережу необхідно проаналізувати сторінки конкурентів. У тому числі дізнатися, яку CMS вони використовують на своїх сайтах.



 

Що таке CMS

CMS — Content Management System, система управління контентом. Це інструмент створення та наповнення веб-сторінок. Користувач формує структуру сайту, вивантажує в мережу тексти, зображення і відео. При цьому йому не обов’язково знати HTML-код. Він заповнює поля, а система сама перетворює контент на веб-формат.

CMS ще називають рушієм сайту. Вони бувають 4-х видів:

  1. Коробкові. Завантажуєте, встановлюєте і працюєте. Приклади: WordPress, OpenCart, Drupal, Joomla.
  2. Самописні. Це рушії, зроблені на замовлення під конкретний проєкт, тому їх немає у відкритому доступі. Кожна із самописних CMS існує в єдиному екземплярі.
  3. CMS у конструкторах сайтів. Працюють онлайн. Реєструєтеся, створюєте веб-сторінку і користуєтеся рушієм, який включений у функціонал сервісу. Приклади: Tilda, Jimdo, Google Sites, Wix, Weebly, Shopify.
  4. Студійні. Схожі на самописні, але ці CMS розробляють компанії для комерційного використання: створення сайтів для клієнтів, або продажу рушія стороннім розробникам.

Кожен сайт - це тисячі рядків HTML-коду. Навіть досвідчені веб-майстри не прописують код вручну від початку до кінця, тому що в цьому немає необхідності. У CMS, системі керування вмістом або програмне забезпечення для організації веб-сайтів, верстають сайти бувалі розробники і ті, хто не розбирається в HTML. Як дізнатися CMS движок сайту, не володіючи навиками веб-програмування і навіщо це потрібно - читайте далі.



 

Навіщо дізнаватися движок або CMS чужого сайту?

Дізнатися ЦМС сайту конкурента буде корисно тим, хто працює над створенням власного ресурсу. Перед запуском проєкту в мережу необхідно проаналізувати сторінки конкурентів, зокрема дізнатися, яку CMS вони використовують на своїх сайтах. 

Як це зробити? Введіть у пошуковий рядок запит, релевантний вашому проєкту, і дізнайтеся рушій сайтів із ТОП видачі. Це буде зразок для наслідування, оскільки пошукові алгоритми не пропускають на вершину ранжування погано склеєні веб-конструкції.

Важливо! Не варто лякатися вставок HTML-коду, наведених у статті. Для досягнення мети — визначити CMS сайту — достатньо виконати наведені інструкції. Вам не обов’язково розуміти суть коду або розбиратися в ньому.

Що таке CMS CMS - Content Management System, система управління контентом. Це інструмент створення і наповнення веб-сторінок. Користувач формує структуру сайту, вивантажує в мережу тексти, зображення і відео. При цьому, йому не обов'язково знати HTML-код. Він заповнює поля, а система сама перетворює контент в веб-формат.



 

Які є способи визначення движка сайту ваших конкурентів

Через HTML-код сторінки

Компанії в міру сил приховують рушії своїх ресурсів, захищаючись від можливих кібератак. Але в HTML-коді сторінок, у тезі head, залишаються сліди, за якими можна визначити CMS сайту. Спосіб показує лише коробкові рушії. Як дізнатися CMS через HTML-код сторінки:

1. Відкрийте сайт, CMS якого потрібно дізнатися.

2. Подивіться код сторінки, натиснувши комбінацію клавіш Ctrl+U, або через контекстне меню кнопкою «Перегляд коду сторінки» (в Opera — «Вихідний текст сторінки»).

Через HTML-код сторінки Компанії в міру сил приховують движки своїх ресурсів, захищаючись від можливих кібератак. Але в HTML-коді сторінок, в тезі head залишаються сліди, за якими можна визначити CMS сайту. Спосіб показує тільки коробкові движки. Як дізнатися CMS через HTML-код сторінки:

3. Шукайте службовий мета-тег generator. Якщо він є в коді, його значення допоможе визначити ЦМС, яка використовується на ресурсі. Виглядає це так: 

Шукайте службовий мета-тег generator. Якщо він є в коді, то його значення вкаже на CMS, яка використовується на ресурсі. Виглядає це так:

На скріншоті видно, що сторінка використовує рушій PrestaShop.

На скріншоті видно, що сторінка використовує движок PrestaShop.

Через шляхи до файлів

Якщо веб-майстер приховав тег generator, ви можете дізнатися рушій сайту, подивившись у HTML-коді шляхи до файлів JavaScript. Знайдіть через Ctrl+F на сторінці коду тег script type. У його тілі може бути позначена CMS. Рядок має такий вигляд:

Якщо веб-майстер приховав тег generator, ви можете дізнатися движок сайту, подивившись в HTML-коді шляху до файлів JavaScript. Знайдіть через Ctrl + F на сторінці коду тег script type. У його тілі може бути позначена CMS. Рядок виглядає так:

На скріншоті нижче ресурс використовує Bitrix. Цей спосіб визначення CMS допоможе дізнатися рушій сайту, лише якщо він коробкового типу.

Якщо веб-майстер приховав тег generator, ви можете дізнатися движок сайту, подивившись в HTML-коді шляху до файлів JavaScript. Знайдіть через Ctrl + F на сторінці коду тег script type. У його тілі може бути позначена CMS. Рядок виглядає так:

Через футер сайта

У кожного веб-ресурсу внизу сторінки є блок із додатковою інформацією: карта, зворотний зв’язок, політика конфіденційності, вакансії тощо. Це і є футер. Якщо два перші способи, як дізнатися рушій сайту, нічого не дали — прогорніть сторінку донизу і вивчіть наведену в блоці інформацію. Іноді розробники залишають там відомості про рушій. Таким чином можна визначити ЦМС сайту, навіть якщо вона студійна.

Через футер сайту У кожного веб-ресурсу внизу сторінки є блок з додатковою інформацією: карта, зворотний зв'язок, політика конфіденційності, вакансії. Це і є футер. Якщо перше 2 способи як дізнатися движок сайту нічого не дали - перегорніть сторінку вниз і вивчіть наведену в блоці інформацію. Іноді розробники залишають там відомості про движку. Таким чином можна визначити не тільки коробкові, а й студійні CMS.

Через аналіз структури посилань

Цей спосіб дізнатися CMS дає змогу розпізнати сайти на рушіях WordPress і Joomla. На прикладах показано зовнішній вигляд посилань із характерною інформацією для цих CMS:

  • nazvanie-saita/?p=id-znachenia — підкреслений знак /?р показує, що на сайті використовується рушій WordPress.
  • nazvanie-saita/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=345 — такий ресурс працює на CMS Joomla.

Через адмін-панель

Спробуйте зайти на адмін-панель сайту, CMS якого хочете визначити. URL входу є у відкритому доступі, достатньо вбити в рядок пошуку «Як увійти в адмінку CMS». Підбирайте адреси від різних рушіїв. Якщо ресурс працює на коробковій CMS — один із варіантів підійде, і ви потрапите у вікно входу в адмінку.

Адмінка CMS WordPress: nazvanie-saita/wp-admin/ 

Адмінка CMS WordPress: nazvanie-saita/wp-admin/ 

Адмінка CMS Joomla: nazvanie-saita/administrator

Адмінка CMS Joomla: nazvanie-saita/administrator

Адмінка CMS Drupal: nazvanie-saita/user

Адмінка CMS Drupal: nazvanie-saita/user

Адмінка CMS 1С-Bitrix: nazvanie-saita/bitrix/admin/

Адмінка CMS 1С-Bitrix: nazvanie-saita/bitrix/admin/

Адмінка CMS OpenCart: nazvanie-saita/admin

Адмінка CMS OpenCart: nazvanie-saita/admin

Адмінка CMS Modx: nazvanie-saita/manager

Адмінка CMS Modx: nazvanie-saita/manager

Через файл robots.txt

Щоб в індексації сайту не брала участі його технічна частина, веб-розробники використовують файл robots.txt, який зберігається в кореневій папці сайту. Дізнатися ЦМС можна, аналізуючи назви внутрішніх папок у цьому файлі.

Відкрийте robots.txt, ввівши URL сторінки в такому вигляді: nazvanie-saita/robots.txt/. Шукайте назву рушія в тексті, що відкрився.

Через файл robots.txt Для того щоб в індексації сайту не брала участь його технічна частина, веб-розробники використовують файл robots.txt, який зберігається в кореневій папці сайту. CMS можна дізнатися, аналізуючи назви внутрішніх папок в цьому файлі. Відкрийте robots.txt, ввівши URL сторінки в такому вигляді: nazvanie-saita / robots.txt / Шукайте назву движка в розпочатому тексті.

Через файл robots.txt Для того щоб в індексації сайту не брала участь його технічна частина, веб-розробники використовують файл robots.txt, який зберігається в кореневій папці сайту. CMS можна дізнатися, аналізуючи назви внутрішніх папок в цьому файлі. Відкрийте robots.txt, ввівши URL сторінки в такому вигляді: nazvanie-saita / robots.txt / Шукайте назву движка в розпочатому тексті. 2

Через файл robots.txt Для того щоб в індексації сайту не брала участь його технічна частина, веб-розробники використовують файл robots.txt, який зберігається в кореневій папці сайту. CMS можна дізнатися, аналізуючи назви внутрішніх папок в цьому файлі. Відкрийте robots.txt, ввівши URL сторінки в такому вигляді: nazvanie-saita / robots.txt / Шукайте назву движка в розпочатому тексті. 3

Через заголовки HTTP і розширення браузерів

HTTP — це порядок обміну даними між користувачами і мережею. Для визначення CMS не обов’язково розуміти, що таке заголовки HTTP. Важливо, що в них можуть бути вказівки на рушій, який використовується, і що вони приховані від користувачів.

Дізнатися рушій сайту через заголовки HTTP допоможуть браузерні розширення Wappalyzer, HTTP Headers, Chrome Sniffer, RDS Bar, iTrack.

Дізнатися движок сайту через заголовки HTTP допоможуть браузерні розширення Wappalyzer, HTTP Headers, Chrome Sniffer, RDS Bar, iTrack.

Через парсинг

Парсинг — це автоматизований збір та аналіз інформації з веб-ресурсів. Найпопулярніший парсер, здатний обробляти інформацію про рушії сайту, — A-parser Enterprise. Це комплексний сервіс, який об’єднує 90 парсерів і розпізнає 600 CMS. Коштує програма 199$.

Через парсинг Парсинг - це автоматизований збір і аналіз інформації з веб-ресурсів. Найпопулярніший парсер, здатний обробляти інформацію про движках сайту - A-parser Enterprise. Це комплексний сервіс, який об'єднує 90 парсеров і розпізнає 600 CMS. Варто програма 199 $.

Через онлайн-сервіси

Дізнатися CMS сайту онлайн — це найпростіший спосіб. Відкриваєте сервіс, вводите в потрібне поле адресу ресурсу, чий рушій необхідно дізнатися, і отримуєте результат. Розглянемо докладніше найпопулярніші сервіси, що дають змогу дізнатися рушій сайту лише за доменом:

  • iTrack. Визначає 80 CMS, не потребує реєстрації, показує історію недавніх перевірок. Працює швидко, має браузерні розширення.

1. iTrack. Визначає 80 CMS, не вимагає реєстрації, показує історію недавніх перевірок. Працює швидко, має браузерні розширення.

  • Whatcms. Визначає 592 CMS, показує історію останніх пошуків, видає додаткову інформацію про сайт. Не потребує реєстрації.

2. Whatcms. Визначає 592 CMS, показує історію останніх пошуків, видає додаткову інформацію про сайт. Не потребує реєстрації.

  • BuiltWith. Масштабний сервіс, що показує детальну інформацію про ресурс: які трекери на ньому встановлені, які віджети, наявність мовних версій. Відповідь на запитання, як дізнатися рушій сайту онлайн, ви теж знайдете в результатах аналізу.

BuiltWith. Масштабний сервіс, який показує детальну інформацію про сайт: які трекери на ньому встановлені, які віджети, наявність мовних версій. Інформація про движку теж присутня.



 

Висновки

      1. CMS — система управління контентом, яку ще називають рушієм сайту. Загалом таких систем розрізняють чотири види: коробкові, самописні, CMS у конструкторах і студійні.
      2. Визначення CMS або рушія сайту — нескладний і варіативний процес. Як дізнатися CMS сайту? Введіть у пошуковий рядок запит, релевантний вашому проєкту, і визначте рушій сайтів із ТОП видачі. 
      3. Якщо CMS коробкова або створена за допомогою онлайн-конструктора, ви впізнаєте рушій, навіть не володіючи спеціальними навичками. Самописні та студійні CMS визначаються складніше.
      4. Спеціалізовані сервіси дають найшвидший результат, але іноді інформації про рушій немає у звітах. Тоді варто по черзі перевірити сайт, використавши решту 8 способів із запропонованої нами вище інструкції.

Дізнайтеся легко рушій сайту ваших конкурентів і створіть кращий ресурс!

CMS — система управління контентом, яку ще називають движком сайту. Всього таких систем визначають чотири види: коробкові, самописні, CMS в конструкторах та студійні. Визначення CMS або движка сайту — нескладний і варіативний процес. Як це зробити? Введіть в пошуковий рядок запит, релевантний вашому проєкту, і визначте движок сайтів з ТОПу видачі.

 

Також читайте інші матеріали в блозі Webpromo:

І  підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.

Останні матеріали рубрики

новини Webpromo

В IAB Ukraine вийшло дослідження Webpromo «Огляд ринків: Польща»

Редакція Webpromo у співпраці з IAB Ukraine підготувала новий огляд європейського ринку

Популярні хештеги для Facebook 2023:

Популярні хештеги для Facebook 2023: де їх шукати?

Трендові хештеги у Facebook допомагають не тільки відстежувати події, а ще й сприяють більшій залученості користувачів та підвищенні їх...

Трендові хештеги у TikTok: як їх використовувати та де шукати?

Хештеги — це ефективний інструмент просування в Tiktok. Якщо ви прагнете досягти успіху на платформі TikTok, тоді неодмінно радимо...

Експерт розповів, як змінився запит бізнесу в маркетингу під час війни

Експерт розповів, як змінився запит бізнесу в маркетингу...

Юрій Копишинський, СЕО-спеціаліст Webpromo, розповів про те, як змінилися запити бізнесу у сфері маркетингу під час війни.

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ
Рекомендую Webpromo як надійних партнерів
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Серед багатьох ми обрали Webpromo
Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo - це продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності