Як дізнатися движок сайту: 9 способів визначити CMS
08.09.2021
Кожен сайт — це тисячі рядків HTML-коду. Навіть досвідчені веб-майстри не прописують код вручну від початку до кінця, тому що в цьому немає необхідності. У CMS, системі керування вмістом або програмне забезпечення для організації веб-сайтів, верстають сайти бувалі розробники і ті, хто не розбирається в HTML. Як дізнатися CMS движок сайту, не володіючи навиками веб-програмування і навіщо це потрібно — читайте далі.
Зміст:
1. Що таке CMS
2. Навіщо дізнаватися движок або CMS чужого сайту?
3. Які є способи визначення движка сайту ваших конкурентів?
- Через HTML-код сторінки
- Через шляхи до файлів
- Через футер сайта
- Через аналіз структури посилань
- Через адмін-панель
- Через файл robots.txt
- Через заголовки HTTP і розширення браузерів
- Через парсинг
- Через онлайн-сервіси
4. Висновки
Що таке CMS
CMS — Content Management System, система управління контентом. Це інструмент створення і наповнення веб-сторінок. Користувач формує структуру сайту, вивантажує в мережу тексти, зображення і відео. При цьому, йому не обов’язково знати HTML-код. Він заповнює поля, а система сама перетворює контент у веб-формат.
CMS ще називають движком сайту. Вони бувають 4-х видів:
- Коробкові. Завантажуєте, встановлюєте, і працюєте. Приклади: WordPress, OpenCart, Drupal, Joomla.
- Самописні. Це движки, зроблені на замовлення під конкретний проєкт, тому їх немає у відкритому доступі. Кожен з самописних CMS існує в єдиному екземплярі.
- CMS в конструкторах сайтів. Працюють онлайн. Реєструєтеся, створюєте веб-сторінку і користуєтеся движком, який включений у функціонал сервісу. Приклади: Tilda, Jimdo, Google Sites, Wix, Weebly, Shopify.
- Студійні. Схожі на самописні, проте ці CMS розробляють компанії для комерційного використання: створення сайтів для клієнтів або продажу движка стороннім розробникам.
Навіщо дізнаватися движок або CMS чужого сайту?
Дізнатися движок сайту конкурента буде корисно тим, хто працює над створенням власного ресурсу. Перед запуском проєкту в мережу необхідно проаналізувати сторінки конкурентів. У тому числі дізнатися, яку CMS вони використовують на своїх сайтах.
Як це зробити? Введіть в пошуковий рядок запит, релевантний вашому проєкту і дізнайтеся движок сайтів з ТОПу видачі. Це буде зразок для наслідування, оскільки пошукові алгоритми не пропускають на вершину ранжирування погано склеєні веб-конструкції.
Важливо! Не варто лякатися вставок HTML-коду, наведених у статті. Для досягнення мети — визначити CMS сайту — досить виконати наведені інструкції. Вам не обов’язково розуміти суть коду або розбиратися в ньому.
Які є способи визначення движка сайту ваших конкурентів
Через HTML-код сторінки
Компанії в міру сил приховують движки своїх ресурсів, захищаючись від можливих кібератак. Але в HTML-коді сторінок, в тезі head залишаються сліди, за якими можна визначити CMS сайту. Спосіб показує тільки коробкові движки. Як дізнатися CMS через HTML-код сторінки:
1. Відкрийте сайт, CMS якого потрібно дізнатися.
2. Подивіться код сторінки, натиснувши комбінацію клавіш Ctrl + U, або через контекстне меню кнопкою “Переглянути код сторінки” (в Opera “Оригінальний текст сторінки”).
3. Шукайте службовий мета-тег generator. Якщо він є в коді, то його значення вкаже на CMS, яка використовується на ресурсі. Виглядає це так:
На скріншоті видно, що сторінка використовує движок PrestaShop.
Через шляхи до файлів
Якщо веб-майстер приховав тег generator, ви можете дізнатися движок сайту, подивившись в HTML-коді шлях до файлів JavaScript. Знайдіть через Ctrl + F на сторінці коду тег script type. У його тілі може бути позначена CMS. Рядок виглядає так:
На скріншоті нижче ресурс використовує Bitrix. Даний спосіб визначення CMS сайту показує тільки коробкові движки.
Через футер сайта
У кожного веб-ресурсу внизу сторінки є блок з додатковою інформацією: карта, зворотній зв’язок, політика конфіденційності, вакансії. Це і є футер. Якщо перші 2 способи як дізнатися движок сайту нічого не дали — перегорніть сторінку вниз і вивчіть наведену в блоці інформацію. Іноді розробники залишають там відомості про движок. Таким чином можна визначити не тільки коробкові, а й студійні CMS.
Через аналіз структури посилань
Спосіб дозволяє розпізнати сайти на движку WordPress і Joomla. На прикладах показано зовнішній вигляд посилань з характерною інформацією для цих CMS:
-
-
- nazvanie-saita/?p=id-znachenia — підкреслений знак /? р показує, що на сайті використовується движок WordPress.
- nazvanie-saita/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=345 — такий ресурс працює на CMS Joomla.
-
Через адмін-панель
Спробуйте зайти на адмін-панель сайту, CMS якого хочете визначити. URL входу є у відкритому доступі, досить ввести в рядок пошуку “Як увійти в адмінку CMS”. Підбирайте адреси від різних движків. Якщо ресурс працює на коробковій CMS — один з варіантів підійде, і ви потрапите у вікно входу в адмінку.
Адмінка CMS WordPress: nazvanie-saita/wp-admin/
Адмінка CMS Joomla: nazvanie-saita/administrator
Адмінка CMS Drupal: nazvanie-saita/user
Адмінка CMS 1С-Bitrix: nazvanie-saita/bitrix/admin/
Адмінка CMS OpenCart: nazvanie-saita/admin
Адмінка CMS Modx: nazvanie-saita/manager
Через файл robots.txt
Відкрийте robots.txt, ввівши URL сторінки в такому вигляді: nazvanie-saita / robots.txt / Шукайте назву движка у тексті, що відкриється.
Для того щоб в індексації сайту не брала участь його технічна частина, веб-розробники використовують файл robots.txt, який зберігається в кореневій папці сайту. CMS можна дізнатися, аналізуючи назви внутрішніх папок в цьому файлі.
Через заголовки HTTP і розширення браузерів
HTTP — це порядок обміну даними між користувачами і мережею. Для визначення CMS не обов’язково розуміти, що таке заголовки HTTP. Важливо, що в них можуть бути вказівки на що використовується движок, і що вони приховані від користувачів.
Дізнатися движок сайту через заголовки HTTP допоможуть браузерні розширення Wappalyzer, HTTP Headers, Chrome Sniffer, RDS Bar, iTrack.
Через парсинг
Парсинг — це автоматизований збір і аналіз інформації з веб-ресурсів. Найпопулярніший парсер, здатний обробляти інформацію про движки сайту — A-parser Enterprise. Це комплексний сервіс, який об’єднує 90 парсерів і розпізнає 600 CMS. Вартує програма 199 $.
Через онлайн-сервіси
Дізнатися CMS сайту онлайн — це найпростіший спосіб. Відкриваєте сервіс, вводите в потрібне поле адресу ресурсу, чий движок необхідно дізнатися, і отримуєте результат. Розглянемо докладніше найпопулярніші сервіси:
1. iTrack. Визначає 80 CMS, не вимагає реєстрації, показує історію недавніх перевірок. Працює швидко, має браузерні розширення.
2. Whatcms. Визначає 592 CMS, показує історію останніх пошуків, видає додаткову інформацію про сайт. Не потребує реєстрації.
3. BuiltWith. Масштабний сервіс, який показує детальну інформацію про сайт: які трекери на ньому встановлені, які віджети, наявність мовних версій. Інформація про движок теж присутня.
Висновки
-
-
- CMS — система управління контентом, яку ще називають движком сайту. Всього таких систем визначають чотири види: коробкові, самописні, CMS в конструкторах та студійні.
- Визначення CMS або движка сайту — нескладний і варіативний процес. Як це зробити? Введіть в пошуковий рядок запит, релевантний вашому проєкту, і визначте движок сайтів з ТОПу видачі.
- Якщо CMS коробкова, або створена за допомогою онлайн-конструктора — ви дізнаєтеся движок, навіть не володіючи спеціальними навичками. Водночас, самописні та студійні CMS — визначаються складніше.
- Спеціалізовані сервіси дають найшвидший результат, проте іноді інформації про движок немає в звітах. Тоді варто по черзі перевірити сайт, використавши 8 способів, які залишилися із запропонованої нами інструкції вище. Дізнайтеся легко движок сайту ваших конкурентів і створіть кращий ресурс!
-
Також читайте інші матеріали в блозі Webpromo:
- Адаптація продуктів, сервісів і реклами для дітей в інтернеті. Як в компанії Google піклуються про конфіденційність даних;
- Global Insights 2021: ТОП-16 найпопулярніших пошукових запитів Google цього літа;
- Як розблокувати сторінку в Instagram? Звертаємося в технічну підтримку і відновлюємо рекламний акаунт;
І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.