Схожі URL-адреси можуть стати причиною виключення сторінок із індексу Google
12.03.2021
5 березня на офіційному YouTube-каналі Google Search Central відбулася відеозустрічей Google SEO. На ній була знову порушена тема дубльованого контенту. Так, Джон Мюллер розповів про метод прогнозування, який Google використовує для виявлення дублів. Він полягає в тому, що пошукова система здійснює пошук дублікатів шляхом порівняння шаблонів URL. Це дозволяє Google заощадити ресурси на етапі індексації та сканування сторінок. Однак є один недолік такого широкого підходу до пошуку дублів. Якщо URL-адреси декількох сторінок на вашому сайті будуть схожі, роботи можуть розцінити їх як дублі і виключити з індексу Google, незважаючи на те, що контент на самих сторінках буде унікальний.
Ось, що говорить Джон Мюллер про метод прогнозування для пошуку дублів:
«З нашого боку є кілька рівнів, коли ми намагаємося зрозуміти, чи є на сайті дубльований контент. По-перше, коли ми дивимося на вміст сторінки безпосередньо і бачимо, що одна сторінка має один вміст, а інша сторінка — інший вміст, ми повинні розглядати їх як окремі сторінки. Інша річ — це свого роду більш широкий прогностичний підхід, коли ми дивимося на структуру URL-адрес веб-сайту. Раніше ми бачили, що URL-адреси, які виглядають схожими, мали однаковий зміст. Потім ми, по суті, вивчили шаблон і підтвердили, що URL-адреси, які виглядають так, збігаються з URL-адресами, які виглядають ось так.
Тепер навіть не дивлячись на окремі URL-адреси, ми іноді можемо позбавити себе від сканування і індексації та просто зосередиться на цих передбачуваних або максимально можливих випадках дублювання. І я бачив, як це відбувалося з такими речами, як міста. Наші системи розпізнають, що те, що ви вказуєте в якості назви міста, не так актуально для фактичних URL-адрес. І, звичайно, ми вивчаємо таку схему, коли сайт надає багато одного і того ж контенту з альтернативними назвами».
Що робити, якщо на різних URL-адресах знаходиться дубльований контент?
Як ситуації з дубльованим контентом, який вимушено з’явився на різних URL-адреси, Джон Мюллер з Google навів такий приклад:
«Може трапитися так, що ви візьмете одне місто, а потім інше місто в одному кілометрі від першого, і сторінки подій які ви показуєте для першого міста будуть точно такими ж як і для другого, тому що одні й ті ж події актуальні для обох цих місць . Також ви берете місто, може бути, в п’яти кілометрах звідси, і знову показуєте точно такі ж події. І з нашого боку, це може легко закінчитися ситуацією, коли ми скажемо, що ми перевірили 10 URL-адрес подій, і цей параметр, який виглядає як назва міста, насправді не має значення, тому що ми перевірили 10 з них, і він показав той же контент. Тоді наші системи можуть сказати, що, може бути, назва міста в цілому не має значення, і ми можемо просто проігнорувати його.»
В якості потенційного вирішення цієї проблеми Джон Мюллер з Google пропонує максимально обмежувати подібні ситуації з наявністю дубльованого контенту.
«Отже, що я б спробував зробити в такому випадку? Подивитися, чи є у вас такого роду ситуації, коли присутня сильна дублювання контенту, і спробувати знайти способи максимально обмежити це. Це можна зробити, використовуючи щось на зразок rel canonical на сторінці і сказавши: ну, це маленьке місто, який знаходиться прямо за межами великого міста; я встановлю канонічне значення для великого міста, тому що він показує точно такий же контент.»
Повна відповідь Джона Мюллера на відеозустрічі:
Висновки
Джон Мюллер підсумував, що не вважає описаний аспект дубльованого контенту великою проблемою. Також він зазначив, що за дубльований контент немає ніяких штрафів і він не відноситься до негативних сигналів ранжирування. У кращому випадку Google просто не проиндексирует повторюється контент. Однак велика кількість дубльованого контенту, яке не пов’язане з локалізацією або специфікою теми, все-таки небажано.
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- Розбираємо 3 ключових тренда контент-маркетингу в 2021 році;
- Як написати текст про компанію і оформити сторінку «Про нас». Від рекомендацій до надихаючих ідей;
- Що потрібно знати про поведінку споживачів в 2021 році.
І підписуйтесь на наш Telegram-канал про маркетинг.