Головна » Блог » Ситуативний маркетинг або в чому принцип "Гри в кальмара"?

Ситуативний маркетинг або в чому принцип “Гри в кальмара”?

20.10.2021

Редакція: Оля Сомова. Автор: Ольга Сомова


В кінці вересня 2021 року світ сколихнула хвиля південнокорейського кіномистецтва. Мабуть, тільки лінивий не написав про феномен серіалу “Гра в кальмара”. На даний момент кількість переглядів на стрімінговому каналі Netflix вже перевалило за межу 111 мільйонів. Східний континент, на відміну від західного Голлівуду, рідко може похвалитися видатними режисерськими роботами. Останнім досягненням став культовий фільм “Паразити”, що вийшов на екрани в 2019 році. Тоді комедійна драма зібрала цілих 4 Оскара та стала першим фільмом, який удостоївся цієї нагороди за всю історію південнокорейського кінематографа.

Ситуативный маркетинг или в чем принцип



Подібні ситуації — це більше випадковість, ніж закономірність. Однак, для великих маркетингових кампаній й бізнесу в цілому важливо правильно реагувати на світовий рух та знаходити вигоду для себе. Застосування такого інструменту як ситуативний маркетинг не вимагає великих зусиль. Навпаки, інфопривід дає можливість скористатися обставинами й обіграти його на користь інтересам компанії.

Зміст:

  1. Що таке ситуативний маркетинг?
  2. Як правильно застосовувати ситуативний маркетинг? Особливості та прийоми
  3. Як використовували “Гру в кальмара” всесвітні бренди?
  4. Відомі креативні приклади ситуативного маркетингу в історії
  5. Підсумки

 

Що таке ситуативний маркетинг?

Популярністю серіалу скористалися багато брендів й оперативно внесли в свої стратегії корективи. Маркетологи можуть прогнозувати подібні ситуації заздалегідь або ж скористатися актуальними подіями. У випадку з серіалом “Гра в кальмара”, команди рекламодавців швидко підхопили хвилю популярності ті внесли креативні ідеї в схеми просування. Ми якраз говоримо про раптове інфоприводи, як шанс потрапити під “вірус” й отримати високі охоплення без додаткового бюджету.

Якщо говорити про ситуативний маркетинг як поняття, то це спосіб просування бренду за допомогою актуального для певної цільової аудиторії інфоприводи, оперативна реакція на події в суспільному, політичному або економічному житті. Це можуть бути як глобальні світові зміни, сенсації, новини, так та локальні ситуації на окремій території.

Зараз ми можемо спостерігати, як виросли продажі сліпонів бренду Vans серед користувачів після перегляду серіалу “Гра в кальмара”. Згідно з аналітичними даними, надані платформою Lyst, пошук взуття в інтернеті збільшився на 145%. Крім цього підвищився запит на спортивні костюми зеленого кольору. Все завдяки головним героям, які в кадрі представлені саме в таких образах.

Ситуативный маркетинг или в чем принцип



 

Як правильно застосовувати ситуативний маркетинг? Особливості та прийоми

  1. При впровадженні інфоприводу в стратегію обов’язково слід включати креатив й гумор. Основне завдання – привернути увагу споживача за допомогою актуальної події. Якщо хвиля має широку популярність, необхідно виділитися серед конкурентів. Слід пам’ятати, що бренд вбудовується в інфопривід, а не навпаки. Ситуативний маркетинг допомагає в умовах, що склалися, швидко реагувати та генерувати дійсно якісні творчі ідеї. В результаті, це гарантовано принесе увагу аудиторії, підйом на кілька позицій у видачі та збільшення продажів.
  2. Швидка реакція сприяє залученню уваги. Споживачі часто керуються спонтанними рішеннями, тому важливо дотримуватися трендів та потрапляти відразу в ціль. При цьому, діяти потрібно “тут й зараз”.
  3. Перед запуском подібної кампанії важливо проаналізувати, наскільки ваш товар або послуга відповідають даній тематиці. Також, не варто використовувати в ситуативному маркетингу гострі теми, які можуть викликати суперечку.

Порада! Краще уникати тем, пов’язаних з релігією, расових приналежностей, статі чи сексуальних меншин.

Для того, щоб реалізувати ідею можна використовувати кілька способів:

  • Рекламне оголошення;
  • Публікація в соціальних мережах;
  • Контекстна реклама;
  • Розсилка;
  • Випуск продукції з використанням інфоприводу.

Щоб не упустити багато часу на пошук новини, необхідно стежити за світовими подіями. Джерелами можуть бути соціальні мережі, онлайн-медіа, інфлюєнсери, великі майданчики в новинній сфері ЗМІ, де можна відстежувати глобальні тренди. До них відносяться AllTop або Frontpage Metrics.

 

Як використали “Гру в кальмара” всесвітні бренди?

На тлі всесвітнього хайпу багато брендів в різних нішах також відзначилися креативними ідеями. Італійський модний будинок Bottega Veneta в Сеулі створив незвичайну інсталяцію у вигляді лабіринту із сітчастим огородженням, виконаного в яскраво зеленому відтінку. Директор позначив, що ідея створення такої споруди виникла і надихалась саме серіалом. Щоб пройти лабіринт, необхідно вводити спеціальні коди, а в кінці відвідувачів чекає фотозона.

Ситуативный маркетинг

Мобільні додатки також підхопили хвилю та експлуатували бренд “Гра в кальмара”. Розробники моментально відреагували та запустили кілька ігор на основі серіалу. У ТОП-5 найбільш завантажуваних додатків увійшли: 456: Survival game, Candy Challenge 3D, Squid.io, Doll Roll Survival Game: 456, All Challenges – survival game.

Південнокорейська актриса Чон Хо Ен відразу піднялася в рейтингу відомих актрис. До виходу серіалу кількість підписників на її сторінці в Інстраграм становило 400 тисяч, а на даний момент збільшилося до 21,6 мільйонів фоловерів. 27-річна дівчина також відома як модель. Вона не раз брала участь в модних показах відомих брендів. Однак, тепер креативний директор модного будинку Louis Vuitton Ніколя Жеск’ер оголосив актрису Чон Хо Ен своїм новим амбасадором. Крім цього, зірка серіалу вже співпрацює з брендом Adidas Originals, де бере участь в рекламній кампанії спортивних костюмів.

Ситуативный маркетинг



 

Відомі креативні приклади ситуативного маркетингу в історії

У 2021 року окрім серіалу “Гра в кальмара” були інфоприводи для вдалої реклами. Однією з таких представила компанія IKEA, скориставшись ситуацією з Кріштіану Роналду на прес-конференції в рамках Євро-2020. Тоді іменитий футболіст демонстративно відставив пляшку напою “Coca-Cola”, яка є офіційним спонсором змагання, й замінив на звичайну воду. Меблевий бренд одразу випустив власну багаторазову пляшку з назвою “CRISTIANO”.

Ситуативный маркетинг или в чем принцип

Ще один приклад ситуативного маркетингу представив в цьому році “Епіцентр”. На тлі скандалу з забрудненими вікнами поїздів “Укрзалізниці”, команда маркетологів запропонувала ефективне рішення в вигляді швабри для миття вікон.

Українська будівельна компанія “Нова лінія” на піку популярності фільму “50 відтінків сірого” представила серію рекламних банерів з продукцією бренду.

Ситуативный маркетинг или в чем принцип

Яскравим прикладом також можна вважати популярність серіалу “Гра престолів”. Корпорація HBO щорічно випускає іграшки, відеоігри, книги, одяг та інші товари з іменитим брендингом.

 

Підсумки

Серіал “Гра в кальмара” вже назвали класичним медіавірусом. В основі лежить життєва ситуація, в картині представлені яскраві незабутні образи в масках, сама назва чіпляє аудиторію. На платформі соціальної мережі Tik-Tok користувачі запускають челлендж на краще відео в стилі “Ігри в кальмара”. У Інстаграм можна знайти величезну добірку гумористичних мемів, заснованих на історіях головних героїв.

Все це доводить, що ситуативний маркетинг працює. Це привід проявити творчість та креатив для додаткового залучення уваги до власного бренду. Не варто забувати, що це короткострокова акція, яка може принести хороші “плоди”. Ситуативний маркетинг можна використовувати як доповнення при наявності повноцінної маркетингової стратегії.

 

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.

  

Последние материалы рубрики

Аналоги Canva

Аналоги Canva: 8 зручних онлайн-сервісів для роботи з...

Графічний онлайн-редактор Canva — справжній фаворит багатьох digital-фахівців, які працюють із зображеннями чи презентаціями. Зважаючи на...

сума збитків, яких зазнав український бізнес внаслідок війни

Скільки складає загальна сума збитків, яких зазнав...

Скільки українських підприємств постраждало та яка сума збитків?

Практикуємо сторітелінг: як маркетологу створити історію, придумати персонажа та зацікавити потенційних клієнтів

Практикуємо сторітелінг: як маркетологу створити історію,...

Хочете навчитися зацікавлювати потенційних клієнтів? Тоді нова стаття від редакції Webpromo допоможе вам у цьому, адже ви швидко...

Арбітраж трафіка: що це таке і як на ньому заробити

Арбітраж трафіка: що це таке і як на ньому заробити

У новій статті ми не просто розповідаємо про потенціал і користь аффілейт-маркетингу, а пояснюємо, що таке арбітраж трафіка та як від...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Рекомендую Webpromo, як надійних партнерів
Серед багатьох, ми обрали Webpromo
Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності