Головна » Блог » SEO | Органічне просування сайту » Стратегія SEO-просування для фармацевтичного бренду

Стратегія SEO-просування для фармацевтичного бренду

30.06.2022

Оля Сомова редактор блогу Webpromo


Перехід фармацевтичних продуктів в середовище онлайн продиктований загальним трендом на інтернет-маркетинг. За даними eMarketer (2020 р.) зростання галузі в онлайн склало більше 14% і підняло її на друге місце за темпами зростання, поступаючись тільки комп’ютерним продуктам та побутовій електроніці (18%). На результатах дослідження TGaS зазначається, що 66% маркетингового бюджету посідає цифрові активності. Про що це каже?

Для успішного просування фармацевтичного бренду в інтернеті сьогодні потрібні глибока експертиза, ретельний аналіз конкурентів та оптимальна стратегія пошуку цільової аудиторії. Всі ці питання ми торкнемося на прикладі роботи з одним із інструментів інтернет-маркетингу, яким володіє команда Webpromo, SEO (з акцентом на оптимізацію саме сайту фарми).

Зміст:

1. SEO-просування фармацевтичного сайту: чому це важливо

2. Особливості SEO-просування фармацевтичного бренду

3. Чим SEO для фарми відрізняється від інших ніш

4. Основні фактори SEO фармацевтичного сайту

5. Стратегія SEO для сайту фармацевтичного бренду

6. Висновки

SEO-продвижение



 

SEO-просування фармацевтичного сайту: чому це важливо

SEO просування це рекламна активність із довгостроковою перспективою. Це означає, що результат має пролонгований ефект. Можна розробити та впровадити якісну оптимізацію один раз, і після цього отримувати дивіденди роками, доки існує ваш бренд. Від брендового сайту потрібно лише оновлення та покращення контенту для утримання уваги. Контекстна реклама не зможе приносити той самий ефект, оскільки вимагає регулярних фінансових вливань, інтенсивності показів.

Крім цього, з 1 січня 2024 року на рекламу лікарських препаратів діятимуть обмеження. Законопроект подали до Верховної Ради на розгляд. Брендам потрібно шукати інші способи просування та SEO це не лише альтернативний метод, але й надійніший.

Компанія «EvaluatePharma» проводить звіт із результатами досліджень щодо загального обсягу продажу рецептурних препаратів по всьому світу. Згідно з прогнозами очікується середньорічний темп +6,4, а продаж препаратів досягне 1,2 трлн доларів.

SEO-продвижение

 

Особливості SEO-просування фармацевтичного бренду

Розкрутка медичного препарату, послуги або бренду компанії ґрунтується на таких джерелах трафіку:

  • телебачення;
  • зовнішня реклама;
  • платна реклама (контекстна, таргетована тощо);
  • оптимізований сайт, додаток;
  • інші (маркетплейс, партнерські мережі тощо)

Перед маркетологами стоїть завдання не лише запустити платну рекламу, а й провести SEO-оптимізацію сайту, спираючись на вимоги пошукових систем. Така підготовка ресурсу допоможе отримувати більше показів та кліків на сторінках.

Основні причини, чому варто почати працювати над підвищенням продажів фарми за допомогою SEO:

1. Цілодобовий доступ до інформації, зокрема до пошукової системи Google та сайту бренду.

Цікавий факт! На онлайн-конференції «Digital Pharma Day», присвяченій ефективному просуванню українських фармкомпаній у мережі, представлені результати досліджень у ніші. Дані показують співвідношення мобільного та десктопного трафіку 74% проти 23% відповідно. Фарма відноситься до однієї з мобільних галузей в Україні.

SEO-продвижение

2. Акцент на пошуку ЦА. Грамотно підібрані ключові запити приводять вже зацікаву аудиторію.

3. Широке охоплення аудиторії. Люди користуються медичними препаратами регулярно (деякі ліки мають сезонний попит). Ми наводимо статистику SerpStat за найпопулярнішими ліками в Україні. Наприклад, на скріншотах видно частоту пошуку ключового слова «цинк» понад 27 тис. запитів. SEO-продвижение

Це підтверджує статистика Google Trends. Особливо активно користувачі шукали препарат під час постпандемії. SEO-продвижение

Ще один відомий препарат в Україні це валеріана. Ми можемо відстежити його попит протягом року. Максимальна популярність запиту «валеріана» у пошуку припадає на початок війни в Україні.SEO-продвижение

Знеболюючий засіб «Нурофен» також показує високу активність та попит, згідно з SerpStat понад 49 тис. запитівSEO-продвижение

Оптимізація проводять для збільшення продажів. За відповідними запитами надходить ЦА, яка має намір купити препарат або порекомендувати його. Маркетологи повинні враховувати пошукові запити як ключ, за яким ваша цільова аудиторія приходить на сайт за допомогою SEO оптимізації.

 

Чим SEO для фарми відрізняється від інших ніш

Сайти фармацевтичних брендів суворо оцінюються алгоритмами Google за численними параметрами. Зокрема, медична тематика підпадає під YMYL-контент. Докладніше про те, що таке YMYL-сайти, за якими факторами вони ранжуються та як їх просувати, ми розповіли в нашій статті «Як Google оцінює сайти: просування YMYL-сторінок».

Більше того, пошукова система ще й регулярно оновлює правила до подібних ресурсів, з року в рік посилюючи вимоги до них. При підготовці SEO-контенту для сайту фарми потрібно спиратися на факти, експертні думки, перевіряти достовірність та актуальність інформації, що публікується. Все це робить процес оптимізації сайту довгим та складним. Однак навіть усі перелічені вище заходи не гарантують гарне ранжування сторінок у пошуковій видачі.

Важливу роль відіграє репутація фармацевтичного бренду в мережі, на яку впливають відгуки на препарат, думка лікарів про нього, дані досліджень, рейтинги та багато іншого. Адже користувачі, які купують онлайн чи цікавляться товарами із сегменту фарми, схильні перевіряти інформацію у різних джерелах. Тому бренду слід працювати над тим, щоб отримати довіру аудиторії. Для цього можна придбати власну експертизу на сайті. Нижче приклад, як комунікує про здоров’я зі своєю аудиторією apteka24:

 

SEO-продвижение



 

Основні фактори SEO сайту фармацевтичного сайту

В процесі SEO слід приділити увагу обов’язковим пунктам:

1. Знання цільової аудиторії. Фармкомпанії мають кілька сегментів аудиторії:

  • аптеки, фармацевти;
  • медичні співробітники (лікарі, лікарі);
  • кінцеві споживачі/пацієнти.

2. Технічні вимоги (структура сайту, продуктивність). Ресурс має бути зрозумілим, з простою навігацією. Важливе значення має швидкість завантаження сторінок. Пошукові системи віддають високі позиції швидким сайтам, які оптимізовані під мобільні пристрої.

3. Конфіденційність. Обов’язковою складовою для фарми є протокол https. Компанія має захистити дані пацієнта за допомогою відповідних інструментів.

4. Оптимізація сторінок та структура HTML. На кожній сторінці сайту потрібно розставити теги, заголовки та опис картинки також повинні індексуватися.

SEO-продвижение

5. Контент. Фармацевтичний бренд торкається серйозних тем: захворювання, здоров’я, медицина. Контент на сайті має бути чітким, структурованим та унікальним, нести користь користувачу, який знаходиться у пошуку відповідей.

SEO-продвижение

6. Різні домени на окремі медикаменти. Деякі фарм-компанії використовують монобренд — спосіб просування лише одного препарату, який виробляє або посилається на виробника.

7. E-A-T фактори варто виділити в окремий пункт, якщо говорити про медичні та фармацевтичні ресурси. Це список ключових критеріїв оцінювання факторів ранжування сайтів з початку 2018 року, коли оновлення набуло чинності. Вимоги алгоритмів Google посилюються. Виконання всіх правил призводить до високих позицій у результатах пошукової видачі.

У нашій статті Чек-лист E-A-T факторів для сайту медичних послуг можна знайти повну інформацію, як дотримуватись факторів ранжування, щоб вивести медичний сайт у ТОП.

 

Стратегія SEO для сайту фармацевтичного бренду

Пошукова оптимізація для фармацевтичного бренду має послідовний алгоритм та кілька етапів.

Постановка цілей та завдань просування

Цей пункт важливий у будь-якій ніші. Щоб просувати товар та отримати результати, необхідно встановити, чого ви хочете досягти за підсумками від SEO. Перед створенням контенту потрібно чітко сформулювати цілі та завдання. Маючи конкретну мету, можна розпочинати план подальших дій. Також перед початком пошукової оптимізації потрібно провести комплексний SEO аудит.

Аналіз конкурентів

Фармацевтичний бренд має специфіку напряму просувати один медичний товар, випускати препарати широкого застосування, займається вузькопрофільними медикаментами. Ви повинні стежити, що роблять ваші конкуренти, які інструменти застосовують. Це дозволить скоригувати онлайн та офлайн стратегії.

Відстежувати необхідно тих конкурентів, у яких такі ж препарати, як у вас, а також агрегаторів (понад 2 тис. товарів). Ви повинні знати, що вони вже використовують у ніші, що просувається, що можна повторити (перетинатися) або навпаки, бути першопрохідником і впровадити нові інструменти. Якщо це ефективно, до вас прийде нова аудиторія.

Визначення ЦА

На основі того, що є вашим ключовим продуктом (медпослуги, інтернет-магазин ліків), можна встановити хто прийде на сайт: звичайні споживачі, лікарі, медики.

Пошук точок входу користувачів на сайт

Точка входу це сторінка, з якої починається сесія користувача. Приклади таких точок, які ми взяли, виходячи з структур найпопулярніших сайтів виробників фарм препаратів:

  1. Головна сторінка — вас знають як бренд і переходять безпосередньо на сайт.
  2. Каталог — користувач шукає конкретний препарат (від/для чогось). Наприклад, він вводить запит «ліки від нежиті». Це потреба (біль), яку він хоче закрити.
  3. Розділ «Захворювання». Прикладом є астма, що включає вузьку аудиторію, яка шукає конкретний препарат. Відповідно, користувачі заходитимуть на ваш сайт за назвою захворювання чи препарату, а далі рухаються до каталогу товарів.
  4. Розділ «Симптоми» — люди вводять у пошуковий рядок «симптоми» (червоний висип), потрапляють на інформаційну сторінку, далі на захворювання та після цього до каталогу (лінію препаратів від захворювань із супутніми симптомами).SEO-продвижение
  5. Блог грає одну із ключових ролей. Люди шукають додаткові знання про захворювання, недугу. Якщо ваш блог містить корисну якісну інформацію, це викликає інтерес. Фармацевтичний бренд повинен знати, що турбує користувачів, аналізувати теми. Наприклад, восени підвищується попит на ліки від нежитю, навесні — на препарати від алергії. Це шанс готуватися заздалегідь та публікувати контент у блозі, який точно буде затребуваним. Інформаційна стаття веде до розділу захворювання, тут можна відразу додати блок на товари, що просуваються, які полегшать симптоми (як тимчасове рішення). Через статті та блог є можливість отримати більше трафіку та займатися розширенням цільової аудиторії. До статті можна також додати блоки на медикаменти, якщо ви займаєтеся сферою e-commerce.

SEO-продвижение



Крім головної сторінки та каталогу, фармацевтичним брендам варто виділити такі розділи як «Захворювання», «Симптоми» та Блог. Цей шлях довший, проте має конкурентні переваги. Розділи безпосередньо наводять на медичні сайти з інформацією, а значить до покупки.

Відстеження шляху користувача

Після того, як користувач знайшов вас і перейшов на сайт, важливо зрозуміти і відстежити його шлях. Як він взаємодіє із сайтом? Слід «вжитися» у ролі пацієнта чи медпрацівника, які запитання ставить, що може шукати. Наприклад:

  • Що означають симптоми? користувачі можуть гуглити банальні запити: «червоний висип», «сухий затяжний кашель», «чому паморочиться голова»
  • Як контролювати симптоми? “Що робити, якщо…”
  • Чим краще лікувати захворювання?

Це своєрідні етапи, які призводять користувача до кінцевої точки — «Дякую, я знайшов вихід із ситуації!» Він отримав корисну інформацію та закрив біль.

Порада! Для побудови карт шляхів користувача ви можете використовувати дані з Google Analytics.

Пошук цільової теми

Знаючи та розуміючи емоційну складову, логіку мислення потенційного клієнта, можна вибрати цільову тему. Необхідно відстежувати теми в інших джерелах, аналізувати конкурентів, спілкуватися з клієнтами, відстежувати їх відгуки та сценарії взаємодії із продуктом, стежити за тематичними форумами. Команда SEO-фахівців зазвичай використовує для цього спеціальні інструменти, щоб якісніше та ефективно сформувати семантичне ядро ​​та зайняти кращі позиції у видачі за актуальними для препарату запитами.

Вивчення довкілля аудиторії

Потрібно знати, що шукає, гуглить, дивиться (YouTube, TikTok) ваша цільова аудиторія. Також чим цікавиться (скільки переглядів), де є потреба у відповідях на конкретні запитання. Далі це можна використовувати в розсилці, статтях, офлайн рекламі. Ви вже знаєте, що людям це важливе.

Наприклад, для діабетиків існують окремі ресурси, де розповідають лише про це захворювання. Пацієнт точно знає, тут він закриє потребу інформації. Джерело публікує типи захворювання, теми, пов’язані з діабетом (правильне харчування, практичний блок тощо). Як відбувається пошук тем?

  • через YouTube (конференції, інтерв’ю/історії). Споживач переглядає велику кількість відео контенту зі схожими випадками. У процесі перегляду він звертається до гугл за додатковою інформацією, пошуком препаратів, що означає велику кількість переходів на сайт

SEO-продвижение

  • Социальні мережі. Наприклад, користувач у TikTok побачив відео на тему, що його цікавила, перейшов на акаунт лікаря, який розповідає про захворювання. Платформи соцмереж дозволяють зробити ваш сайт не просто брендом, що продає, а освітньо-інформаційним ресурсом, персоналізувати контент під цільову аудиторію. Більшість користувачів використовує хоча б одну із соцмереж, а зростання їх популярності постійно збільшується про що говорить звіт DataReport на січень 2022 року. Важливо задіяти цей канал для фармацевтичного бренду, зокрема.

Створення контенту

Слід публікувати корисну та зрозумілу інформацію. За наявності широкого асортименту ліків важливо донести різницю та відмінності, що часом складно зробити навіть медичному працівникові. Також потрібно публікувати реальні відгуки, статті, захищені авторським правом. Грамотний контент-маркетинг у зв’язку із SEO дає високий приріст трафіку. Також Google віддає перевагу першоджерелу.

Вимір результатів SEO-просування

Після запуску системи важливо відстежувати її ефективність. Це можуть бути обов’язкові показники на кшталт органічного трафіку, позиції ранжирування за ключами, кількість відмов або час, проведений на тій чи іншій сторінці, а також інші параметри. Докладніше описано у нашій статті «Як оцінити ефективність SEO: основні показники».

  

Висновки

Залучення клієнтів у ніші фармацевтики за допомогою SEO це спосіб із перспективою на майбутнє розвитку бренду. Ця сфера торкається серйозних тем, що стосуються здоров’я. Ваш сайт має бути корисним, інформаційним та закривати потреби клієнта. Пошукове просування фармкомпаній вимагає виконання умов пошукової системи, включаючи E-A-T фактори та оцінку YMYL.

Стратегія SEO для сайту фармацевтики дозволить знайти нові методи взаємодії з аудиторією, розуміння логіки та мислення користувачів, а також створення контенту, що продає, на основі отриманих даних. Відносно невисока конкуренція на ринку дозволить зайняти більш високі позиції, якщо розпочати інтегрувати інструменти у стратегію зараз. Якщо сайт отримує позитивні відгуки, то формується стійка репутація бренду. У вас виростуть продажі, тому що вас знають, рекомендують та довіряють.

Команда Webpromo має багаторічний досвід розробки стратегії та SEO просування фармацевтичних та медичних сайтів. Ми проводимо якісну пошукову оптимізацію, яка довго приноситиме ефективні результати вашому сайту. Залишаєте заявку і ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

 

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.

Последние материалы рубрики

Google for Startups оголосив 25 переможців. Які українські компанії...

Google оголосив переможців третьої групи на підтримку стартапів в Україні

ErsteBank preview ua

Реклама дня: Erste Bank зробив різдвяний анімаційний ролик про...

Віденська банківська група Erste Bank у своєму новому різдвяному ролику «Вірю в Різдво» порушила тему енергетичної кризи.

Чорна п'ятниця

Black Friday: підсумки щорічного розпродажу від Фокстроту за 2022...

Лідери продажів та списки найпопулярніших товарів у 2022 році. Найбільший рітейлер України опублікував результати розпродажу

Проєкт Дія.Бізнес здобув міжнародну відзнаку European Enterprise Promotion Awards

Проєкт Дія.Бізнес здобув міжнародну відзнаку European Enterprise...

Проєкт Дія.Бізнес здобув відзнаку European Enterprise Promotion Awards, як найкраща ініціатива, що допомагає малому та середньому бізнесу у виході на...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності