Головна » Блог » Воєнний маркетинг Інтертоп. Погляд на комунікацію та плани на майбутнє бренду від СМО Марії Самплавської

Воєнний маркетинг Інтертоп. Погляд на комунікацію та плани на майбутнє бренду від СМО Марії Самплавської

06.12.2022

Оля Сомова


Інтертоп ― це найбільший омніканальний fashion-рітейлер в Україні. Бренд включає понад 136 магазинів у 27 містах або регіонах та ексклюзивно співпрацює зі світовими брендами, серед яких Skechers, Clarks, Ecco, Geox, Marc O’Polo та інші.

З початку війни Інтертоп підключився до волонтерського руху та підтримував різні благодійні ініціативи, колаборації з іншими агенціями. Редакція Webpromo поговорила з СМО Інтертоп Марією Самплавською про перші дні війни, комунікацію з аудиторією не про війну в умовах воєнного стану, а також як донести до міжнародних партнерів правду про ситуацію в Україні, на яку не можна закривати очі. 

Интертоп Украина Интервью с Марией Самплавской

Марія Самплавська, СМО Інтертоп

 

Що робив Інтертоп у перші 24 години після нападу РФ

Перша зустріч після повномасштабного вторгнення Російської Федерації в Україну…

…відбулася 24 лютого десь біля 9-ї ранку. Вона була зібраною, сконцентрованою, напруженою. Перші рішення, які були прийняті в головному офісі Інтертоп: закрити магазини, виплатити зарплати всім співробітникам наперед, щоб вони мали можливість виїхати з родинами  по необхідності та, власне, допомогти один одному у переміщенні до безпечних зон.

Також Інтертоп одразу підключилися до волонтерського руху. Всі співробітники, хто мав змогу та хоробрість виїжджали в магазини та видавали речі для сил територіальної оборони. Перш за все запит був на високотехнологічні куртки, рукавиці, чоботи та інше. 

Як організували подальшу роботу? 

З точки зору менеджменту команда постійно залишалася на зв’язку, іноді з перебоями, але ми всі знаходили можливість виходити регулярно на зв’язок і з керівництвом, і з командами.  Регулярний графік встановлено було вже через пару днів (після вторгнення РФ в Україну ― прим. ред.). Збирались двічі на тиждень, щоб упевнитися, що всі співробітники знаходяться у безпеці. 

Загалом пандемія Covid-19 підготувала команду до дистанційної роботи і нестандартних умов. Ми одразу перейшли на сервіси без обмежень зі спільними доступами, файлами, корпоративним чатом для швидкого вирішення питань. 

Що було головним викликом у перші дні?  

По-перше, убезпечити людей. По-друге, врятувати максимальну кількість товару, перевезти його в безпечну зону. Ми перевезли і перемістили товар на Захід, як робили більшість компаній. Логістичний вузол з Києва, з центру перемістився на Західну Україну. 

 

«Втрати великі, але головне ― люди!»

Рітейлер відновив роботу магазинів на початку березня, коли співробітники мережі із Західних регіонів звернулися з ініціативою відкритися. Далі поступово відкривали магазини в безпечних регіонах.

Мария Самплавская, СМО Интертоп в интервью Webpromo



Наскільки швидко відновлюється бізнес і за рахунок чого? 

Відновлюється, але бізнес залежний від зовнішньої ситуації багато в чому, а ситуація нестабільна. На це впливає багато факторів, зокрема велика кількість новин про можливі обстріли, повітряні тривоги, тощо. Сталої динаміки росту не існує, із місяця у місяць все змінюється. Крім того, економіка країни немає схожого досвіду, щоб порівняти. Війна ― це не конфлікт чи криза, ми можемо тільки гіпотетично передбачити дії ворога.

Можливо існував заготовлений антикризовий план? 

В першу чергу, дбали про безпеку і підтримку людей. В рамках антикризових дій призупинили програму лояльності і тільки у липні відновили. Шукали можливість повернути максимально швидко всі кошти за недоставлені замовлення, які довелось відмінити 24 лютого. У квітні-травні повернулися до звичайного функціонування. 

Стратегія для нас глобально не змінилась, просто ще швидше робили ті кроки, які планували, ― діджитилізуватися в рамках мобільного додатку, максимально спрощувати процеси для клієнтів (повернення коштів, бюрократичні питання, встановлені правилами законодавства). 

Наскільки великі масштаби збитків?

Великі, враховуючи розбомблені та розграбовані магазини, які знаходилися в окупації. Проте, це втрати з категорії «магазин-обладнання-товар». Головне ― люди

Зараз, коли співробітники в безпеці, збираємо статистику збитків. Можливо, в майбутньому можна буде подавати заявку на компенсацію (виплати репарацій від агресора ― прим. ред.), але вже після перемоги.

 

Інтертоп і його воєнний маркетинг 

Чи змінились позиціювання та місія після 24 лютого? І які цінності на сьогодні для Інтертопу є актуальними?

Стратегія і позиціонування глобально не змінились. Перед війною ми провели два дослідження: BHT або Brand Health Tracking (відстеження показників здоров’я бренду, вивчення його позиції на ринку прим.ред.) та UI/UX ― зручність використання нашого сайту та додатку. Продовжили комунікацію на основі отриманих даних. Зараз оформили магазини за ідеєю «Інтертоп fashionshop».



Інтертоп асоціюється частіше зі взуттям, хоча в асортименті представлено багато одягу. Оскільки не всі клієнти про це знають, плануємо краще розвивати маловідомі сегменти: одяг, аксесуари, косметику тощо. Також стали більше уваги приділяти напрямку Public relations (зв’язки з громадськістю прим. ред.), тому що ми всі стали чутливими до подій в нашій Україні і бренду важливо щиро і відкрито доносити свою позицію, звітувати про свою допомогу і т.п.

Можна назвати вашу стратегію адаптацією під воєнний стан?

Так. Ми стали більше, швидше та детальніше реагувати на запити клієнта в тет-а-тет спілкуванні. Стало легше говорити, що Інтертоп ― не просто український, а ще й «білий» бізнес, який в повній мірі сплачує всі податки. 

З перших днів Інтертоп підтримував різні благодійні ініціативи, зокрема проєкт «Сміливість». Власники Інтертоп прийняли рішення про щомісячну фінансову підтримку ЗСУ. 

Також ми, зокрема я особисто, писали листи нашим офіційним партнерам, СЕО та CMO багатомільярдних компаній про війну в Україні, на яку не можна закривати очі. Це те, що змінилося. Все інше стоїмо на своєму, робимо те, що робили.

Интервью с Марией Самплавской, СМО Интертоп



Які маркетингові інструменти виявилися життєво необхідними для Інтертопу? Від чогось відмовились або, навпаки, додали нові?

Ще важливішим став SMM. Соцмережі стали основним медійним каналом спілкування з людьми. YouTube, який виконує більш іміджеву роль, відійшов на другий план. Призупинили email-розсилку, рекламу.

Згодом поповнили рекламні кабінети, щоб «оживити» бізнес у діджитал-полі. Провели внутрішнє дослідження про переміщення клієнтів, більшість обрали Київ та західні регіони. Виходячи з цього, питання комунікації, сервісів перевізників стали ключовими.

 

Комунікація з аудиторію під час війни: як правильно і про що говорити? 

Як комунікувати з аудиторією в умовах війни? Про що і як правильно говорити?

На мою думку, говорити потрібно про свій бізнес: що ти можеш запропонувати людям, які їх потреби в змозі задовольнити, як допомагаєш клієнту, країні, які твої цінності. Ці фактори стали важливими для аудиторії, яка стоїть перед вибором між брендами. 

Можете виокремити головний меседж, який зараз несе Інтертоп?

На День Незалежності нас була колаборація з різними агенціями. Ми продавали  футболки з їх креативами та віддавали гроші на допомогу ЗСУ. Там був меседж: «Інтертоп твій український fashionshop». Зараз можемо по-різному його інтерпретувати, наприклад: «Інтертоп повсякденний fashionshop», «дитячий», тощо. 

Головне, Інтертоп це твоя компанія, в твоїй країні, яка живе твоїми інтересами, поділяє виклики разом з тобою і працює заради перемоги, як і весь героїчний Народ України.

Як ви вважаєте, наскільки важливо для бізнесу голосно говорити про свою проукраїнську позицію?

Дуже важливо, тому що клієнт став більш чутливим. Люди уважно придивляються до брендів, чи немає російських «коренів» у бізнесі чи мережі. Не обов’язково «піаритися» на цій темі, адже можна тихо й без зайвих слів вносити власний вклад у перемогу. 

У нас була пропозиція вийти на ТБ, щоб «висвітлити» свої активності по підтримці держави і армії. Ми вирішили перерахувати гроші на допомогу, а про нашу проукраїнську позицію ділилися з клієнтами на власних каналах. Маючи вибір між просто допомогти чи допомогти і проінвестувати в те, щоб розказати про допомогу, краще обрати перший варіант в умовах обмеженості ресурсу. Тим не менш, якщо бренду дозволяє ресурс: і допомагати, і розкривати це широкій публіці, я не можу таке засудити це вклад в майбутній Love mark.

Интервью с Марией Самплавской, СМО Интертоп



Яким каналам комунікації віддаєте перевагу? Чи змінився цей список до війни і під час? 

Можуть бути різні варіанти. Наприклад, якщо говорити про функціонування бізнесу, продажі та суто комерційну складову, то краще працює діджитал. В Інтертоп найбільшу долю рекламного бюджету займає діджитал-реклама різного формату. Також запускали медійну й ТБ рекламу, розміщували рекламу офлайн. Проте, 70-80% ― це діджитал, бо люди споживають інформацію саме в телефоні. 

До війни діджитал займав меншу долю, зараз вона збільшується. Сьогодні пряма ТВ-реклама, великі події недоречні. Інтертоп робить кроки, які підсилять бізнес і дадуть можливість функціонувати та допомагати. Наша задача №1 ― перемогти, все інше потім. 

А ТікТок використовуєте? 

Ні, зараз на паузі. Монетизація соцмережі відключена для України і вона стає не вимірюваною з точки зору інвестицій. Загалом ми готові адаптувати стратегію та майбутнє в SMM: які канали поновити, підключити додаткові соціальні мережі, месенджери. 

Я вважаю, ТікТок це багато в чому іміджева складова бренду. Ми будемо складати новий план по розвитку ТікТок, тому що більшість людей слідкують за роликами військових, з фронту, тощо. Аудиторія в цій соцмережі та його роль змінилися. 

Майбутнє ТікТок в Україні поки невідоме, на мою думку. Потрібно слідкувати, як канал зміниться після війни, чи залишиться там минула аудиторія або стане старшою, як зміняться вимоги аудиторії до контенту?

 

Про нові проєкти, розвиток та інвестиції в мобільний застосунок

Як розвиваєте мобільний застосунок? Які можливості для взаємодії з клієнтом і для продажів він дає? 

В застосунках майбутнє. Зараз мобільні додатки складають половину об’єму бізнесу e-commerce, тому що люди більше користуються телефонами. Головна умова додаток має бути зручним, потрібно обов’язково його удосконалювати.

Тому ми спрощуємо усі процеси для клієнтів. Наприклад, програму лояльності повернули в іншому вигляді без СМС і кодів, а просто скануй додаток і списуй бонуси. В планах зробити застосунок частиною клієнтського досвіду. Мобільний додаток Інтертоп включає повний асортимент не тільки наших магазинів, але й інших партнерів маркетплейсу. До нас підключилось багато нових українських брендів. При всіх очевидних плюсах, клієнтам завжди необхідно пояснювати переваги додатку.

Іnstagram: @INTERTOP Agency це більше ініціатива стратегічна чи комерційна? 

Стратегічно-комерційна😀. Команда Інтертоп є експертами у створенні fashion-контенту. Ми вирішили продавати послуги тим, хто не може собі цього дозволити. Наприклад, винайняти студію, знайти моделей, фотографа, тощо. 

Ми маємо сильний діджитал-маркетинг, нам цікаво, тому вирішили розвивати напрям. 

Интервью с Марией Самплавской, СМО Интертоп

 



Чому вирішили запустити проєкт зараз та яке майбутнє у агенції? 

Ідея виникла ще до війни. Ми створили інстаграм-сторінку і навіть надавали послуги нашим партнерам з маркетплейсу, зокрема створення та розміщення контенту на сайті, РРС-реклама. Після початку війни поставили ініціативу «на стоп», але поступово відновлюємо. 

Агенція працює як додатковий сервіс для наших партнерів, який як їх підсилює, так і допомагає нам створювати більше контенту, розказувати про нашу fashion платформу. 

Екологічна спрямованість Інтертоп це сьогодні важливо на вашу думку?

Це завжди важливо, питання у можливостях та масштабах. До війни Інтертоп відмовився від поліетиленових пакетів. Ми виробляємо еко-сумки та продаємо їх практично за собівартістю. В планах тематичний еко-проєкт, тому після перемоги буде чим зайнятися. 

Чи можливо вести діалог з аудиторією не про війну в умовах війни? Наприклад про екологію? 

У нас є випадковий кейс. Ще до війни запустили ініціативу і робили принти для майбутніх еко-сумок Інтертопу, а обирали їх методом голосування. На той момент вибрали зовсім некомерційні зображення різних художників. Почалася війна, проєкт поставили на паузу. Зараз ці сумки приїхали і принти виявились на диво актуальними, навіть виглядають більш патріотичними, ніж екологічними. 

Але, не говорити про війну в умовах війни неможливо. Тому Інтертоп робить свою роботу, допомагає, разом з тим як бізнес пропонує найкращі товари, вигідні ціни, нові технології.

 

«Перед настирливими і гори схиляються» ― основа світогляду

Як це бути керівником відділу маркетингу одного з найбільших українських рітейлерів? 

Конкретно під час війни було тривожно за людей. Мені здається, керівник це здебільшого не про стратегію, а про людей. Моя головна задача, щоб у працівників все було добре, дати людям можливість і натхнення працювати.  

Я хвилювалась за команду кожного колегу. Намагалася кожного дня написати усім, запитати чи все гаразд. Наразі такої потреби немає, але є спільний чат, виходимо на зв’язок, проводимо щотижневі зустрічі усім відділом маркетингу. Багато хто повернувся до роботи в офісі.

Чи можливо поєднати інтереси клієнтів, бізнесу, держави і власні?

Можливо. Насправді наша щоденна робота ― це і є поєднання спільних інтересів. Кожного дня стикаємося з викликами: як зручніше для клієнта, як вигідніше для компанії, регулярно сплачуємо державі податки, допомагаємо ЗСУ. Зберігати баланс це і є наша робота, але при цьому важливо залишатися чесними та відвертими. 

Чи все вам вдається, що плануєте? 

Вдається. Є такий вислів «перед настирливими і гори схиляються» це про Інтертоп. 

Мария Самплавская, СМО Интертоп в интервью Webpromo



Відчуваєте емоційне вигорання під час війни?

Час від часу, як у будь-якої людини, є емоційні падіння. Іноді важко жити в моменті невизначеності, під постійною загрозою обстрілу, переживанні за безпеку рідних, близьких, колег. Проте, мене підтримує моя робота в українській компанії. Інтертоп має правильні цілі і моральні орієнтири, які співпадають з моїми власними. Я щаслива, що можу працювати, робити буденну роботу, розуміючи, що вже допомагаю країні.

Чи є у вас поради, як уникнути вигорання? 

Потрібно бути самосвідомими. Важливо знайти «віддушину» особисто для себе, розмовляти з близькими, робити те, що подобається. Треба давати відпочинок психічному здоров’ю: гуляти в парку, переключатися, дивитись кіно, або, навпаки, дозволяти собі нічого не робити. І повертаючись до справ, згадувати, яку часто не очевидну користь приносить звичайна і буденна праця.

Маєте час на навчання?

На тренінги, як раніше, часу не вистачає, але я слухаю онлайн семінари і конференції та читаю книжки. У класичній літературі, філософії можна знайти багато чого корисного для себе.

Добірку ТОП корисних книг та YouTube-каналів від Марії Самплавської можна знайти у нашому телеграм-каналі.

Последние материалы рубрики

Аналоги Canva

Аналоги Canva: 8 зручних онлайн-сервісів для роботи з...

Графічний онлайн-редактор Canva — справжній фаворит багатьох digital-фахівців, які працюють із зображеннями чи презентаціями. Зважаючи на...

сума збитків, яких зазнав український бізнес внаслідок війни

Скільки складає загальна сума збитків, яких зазнав...

Скільки українських підприємств постраждало та яка сума збитків?

Практикуємо сторітелінг: як маркетологу створити історію, придумати персонажа та зацікавити потенційних клієнтів

Практикуємо сторітелінг: як маркетологу створити історію,...

Хочете навчитися зацікавлювати потенційних клієнтів? Тоді нова стаття від редакції Webpromo допоможе вам у цьому, адже ви швидко...

Арбітраж трафіка: що це таке і як на ньому заробити

Арбітраж трафіка: що це таке і як на ньому заробити

У новій статті ми не просто розповідаємо про потенціал і користь аффілейт-маркетингу, а пояснюємо, що таке арбітраж трафіка та як від...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Рекомендую Webpromo, як надійних партнерів
Серед багатьох, ми обрали Webpromo
Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності