Як Google оцінює сайти: просування YMYL-сторінок
25.01.2022
Редакція: Оля Сомова. Автор: Олександра Чернівчан
Концепція YMYL з’явилася після оновлення рекомендацій Google щодо оцінки якості сайтів кілька років тому. І з того часу це стало джерелом головного болю для маркетологів та SEO-фахівців.
Зміст:
- Сторінка YMYL: що це?
- Як розпізнати YMYL-сайти
- Як Google оцінює контент сайту
- Оцінка якості YMYL-сайтів по критериям E-A-T
- Як YMYL-сайту потрапити в топ Google: SEO-стратегія
- Висновок
Сторінка YMYL: що це?
Your Money or Your Life — «Ваші гроші або ваше життя».
Google відносить до категорії YMYL сторінки, які можуть вплинути на фінансовий стан, безпеку, здоров’я та щастя загалом.
Такі сайти Google оцінює вимогливіше, і це не дивно, адже публікації такого типу впливають на стан читачів та можуть змінити їхні погляди.
Як розпізнати YMYL-сайти
У посібнику Google розписані тематики YMYL-сайтів:
- Новини на тему політики, науки, міжнародних подій тощо. Не відносяться: новини про спорт та теми повсякденного життя.
- Право та уряд. Інформування громадян.
- Покупки в Інтернеті. Сторінки, на яких можна проводити оплату.
- Фінансові питання. Інвестиції, податки, страхування та інша інформація щодо фінансів.
- Медицина та безпека. Інформація або поради на тему медицини, наприклад симптоми та лікування хвороб.
- Та інші теми, які підштовхують до рішень (вибір університету, пошук роботи тощо).
Основна мета суворих критеріїв — зменшити негативний вплив сайтів на людину шляхом відсіювання сторінок низької якості.
Як Google оцінює контент сайту
Контент — це основа будь-якого сайту, саме тут читач шукає відповіді на свої запитання, а алгоритми пошукових систем слідкують за релевантністю видачі запиту.
Критерії, за якими Google оцінює контент сайту:
- Ключові слова. З їхньою допомогою визначається тема сторінки.
- Оновлення. Перевірка актуальності матеріалу.
- Заголовки. Структурованість полегшує використання та розуміння сторінки.
- Посилання та джерела. Список джерел як підтвердження достовірності.
- Зовнішні джерела. Згадування сторінки на інших веб-сайтах.
- Перелинківка. Пропозиції ознайомитись з іншим матеріалом.
- Час знаходження на сайті. Характеристика поведінки читача як фактор ранжування.
- Час завантаження. Завантаження має бути швидким з будь-якого пристрою.
Якість контенту — один із головних факторів ранжування Google. Оцінка матеріалу сторінки впливає на підвищення чи зниження видачі пошукача.
Оцінка якості YMYL-сайтів за критеріями E-A-T
Термін YMYL ввели ще в 2015 році, але в серпні 2018 року, після, так званого, «Медицинського оновлення», багато сайтів медичної тематики зіткнулися з проблемою низької пошукової видачі.
Оновлення алгоритму оцінки якості YMYL-сторінок знизило позиції сайтів, які не відповідали вимогам E-A-T.
Алгоритм E-A-T — ключовий фактор ранжування YMYL-сторінок.
Google використовує алгоритм E-A-T для визначення якості сайту, щоб очистити пошукову видачу від сміття, а маркетологи, щоб зрозуміти над чим ще потрібно попрацювати.
Із розшифровки назви зрозуміло, за якими критеріями оцінюється сайт: експертність, авторитетність, достовірність.
Expertise (експертність)
Щоб відповідати критерію «Експертність», контент має бути правдивим, посилання — працювати, текст — структурованим, а позатекстовий матеріал (зображення, таблиці, схеми тощо) відповідати та доповнювати текстовий.
Для оптимізації сайту під даний критерій, створіть окремий розділ на сайті з інформацією про авторів, прикріпіть фото та, в ідеалі, додайте сертифікати або інші підтвердження про кваліфікацію.
Authoritativeness (авторитетність)
Критерій «Авторитетність» передбачає перевірку репутації автора, домену та опублікованого матеріалу.
Для просування інтернет-магазинів додають розділ з контактами, посилання на соцмережі, адресу та сторінку «Про компанію».
Зміст повної інформації про автора (спеціалізація, посилання на соцмережі, заслуги) пов’язує статтю з конкретною людиною, на яку посилається пошукова система. Також не забудьте додати посилання на джерела.
Trustworthiness (достовірність)
Достовірність інформації – ключовий показник корисності сайту.
Посилання на довірчі ресурси, правильна термінологія, точні факти, відгуки та коментарі вселяють довіру читачам.
За критерієм E-A-T можна оцінити якість сайту. Сторінки високої якості мають чітку мету, якої вони й дотримуються, а у сторінок низької якості ціль неочевидна.
Як YMYL-сайту потрапити в топ Google: SEO-стратегія
Покрокова інструкція:
- Переведіть сайт на новий протокол https. Від цього залежить безпека даних вашого сайту.
- Вміст сайту має відповідати меті запиту користувача. Перевірте результати видачі за ключовими словами.
- Робіть актуальний контент — додайте дату публікації, посилайтеся на перевірені дані, підтверджуйте докази та розкривайте тему повністю.
- Підтвердіть компетентність авторів – прикріпіть посилання на сторінку автора, вкажіть його професійні якості, додайте фото. Не соромтеся хвалитися заслугами.
- Інтернет-магазини або некомерційні організації також варто підтвердити свою компетентність. Для цього використовується розділ «Про компанію», де вказані контакти, посилання на соцмережі, адресу та додаткову інформацію для знайомства читачів з компанією.
- Важливу роль відіграє соціальний доказ: наявність коментарів, відгуків, кількості переглядів та зворотний зв’язок компанії.
- Читабельність та структурованість — показники гарної сторінки.
- Обов’язково створіть мобільну версію сайту.
Дотримуйтесь цих рекомендацій та позиції вашого сайту вже покращаться.
Висновок
Вплив сайтів на стан читачів не залишився непоміченим і це привело до створення нового терміну «YMYL-сторінки» та більш вимогливого оцінювання сайтів загалом.
Алгоритми Google ретельно перевіряють сайти. І, хоча, особлива увага приділяється YMYL, головна цінність опублікованого контенту залишається незмінною.
Для оцінки якості контенту використовується алгоритм E-AT, який впливає на ранжування Google. Основна мета – зменшити негативний вплив сайтів на людину шляхом відсіювання сторінок низької якості.
Читач вводить запит, а пошукова система виводить відповідні результати. Відповідність цілі запиту користувача — візитна карта Google. Постійні оновлення алгоритмів ранжування вкотре доводять відповідальність пошуковика.
Ключові показники якості сторінки: експертність, авторитетність та достовірність, які й стали основою алгоритму E-A-T.
Також читайте інші статті у блозі Webpromo:
- Чек-лист E-A-T факторів для сайту медичних послуг;
- Актуальні тренди SEO на 2022 рік: 10 важливих тенденцій для покращення пошукової оптимізації;
- Новини та плани Google на 2022 рік: MUM, штучний інтелект та повна автоматизація.
Та підписуйтесь на наш Telegram-канал про маркетинг.