Головна » Блог » Що таке SERM і як працює управління репутацією в інтернеті

Що таке SERM і як працює управління репутацією в інтернеті

21.05.2021

Ольга Коцофане


Відтоді як інтернет міцно увійшов в життя суспільства, репутація в мережі здатна впливати і на розвиток бізнесу, і на особистий успіх. Результатом ефективної стратегії створення та підтримання репутації компанії стає збільшення продажів і формування унікального кадрового складу. Крім того, якісна взаємодія з партнерами, фінансовими і правовими структурами дозволяє залучати необхідні для розвитку матеріальні ресурси.

Для публічних персон формування іміджу є визначальним фактором конкурентоспроможності і довіри цільової аудиторії. Імідж також важливий і для простих користувачів інтернету, оскільки профілі в соцмережах часто переглядають потенційні роботодавці.

У світовому віртуальному просторі інформацію про компанію або про людину можна отримати не тільки на офіційному сайті, а й на різних форумах і блогах, що публікують відгуки та коментарі. Згідно з нещодавнім звітом американського розробника програмного забезпечення для SEO BrightLocal:

  • 86% споживачів читають відгуки про місцеві підприємствах;
  • 57% потенційних покупців будуть використовувати бізнес тільки, якщо у нього 4 і більше зірок;
  • 40% споживачів приймають до уваги відгуки, написані за останні 2 тижні;
  • 91% дорослих користувачів у віці до 34 років довіряють онлайн-відгуками так само, як і особистим рекомендаціям.

Завдяки сучасним технологіям, компанії та публічні люди можуть самостійно формувати свій імідж, впливати на ставлення аудиторії і вибудовувати ефективне спілкування з користувачами. Зокрема, технологія SERM (Search Engine Reputation Management — управління репутацією в пошукових системах) здатна формувати позитивний образ компанії або окремої персони, заміщаючи негатив з пошукової видачі позитивним або нейтральним контентом.

Що таке SERM і як працює управління репутацією в інтернеті



 

Як стежити за репутацією

Оцінити репутацію компанії (персони) в поточний момент можна двома способами:

  • аналізуючи всі інтернет-джерела на предмет згадки назви (імені) за допомогою спеціальних програм (YouScan, IQBuzz) – методика отримала назву ORM (Online Reputation Management — управління репутацією в інтернеті);
  • досліджуючи тільки пошукову видачу (як правило, відстежуються результати перших 10-20 сторінок по 5-10 ключових запитах) — це технологія SERM.

Чому Webpromo пропонує своїм клієнтам саме SERM?

  1. Дозволяє контролювати видачу і виводити з ТОПу негативні згадки.
  2. Допомагає виявити і вирішити реальні проблеми в роботі компанії, від яких залежить загальний результат.
  3. Підходить для створення позитивного інформаційного поля, в результаті чого приходять нові клієнти і зростає довіра цільової аудиторії.

Залиште заявку, щоб отримати більше інформації про SERM для вашого проєкту.

 

Коли використовувати SERM

Часто компанії вдаються до SERM, коли негатив уже з’явився в мережі, але є й ті, хто застосовує технологію для збереження і розвитку позитивної репутації.

Інструменти SERM ефективні в наступних ситуаціях:

  • за наявності великої кількості негативних відгуків про компанію (персону) і матеріалів, які шкодять її репутації — SERM здатний витіснити негатив з пошукової видачі, змістивши фокус на позитивний контент;
  • компанія виробляє специфічний продукт (надає послугу), про який майже нічого невідомо широкому користувачеві. За допомогою SERM можна збільшити присутність марки в мережі, а також створити сприятливе враження у користувачів;
  • під час запуску нового продукту або послуги SERM дозволить оцінити ставлення користувачів до нового та забезпечить контроль пошукової видачі.

 

Як працює SERM: методика управління репутацією

Управління репутацією в пошукових системах — це певна послідовність дій, яка включає аналіз існуючої інформації, розробку і реалізацію стратегії щодо її поліпшення, а також моніторинг результатів роботи.

Аналіз пошукової видачі

Для того, щоб визначити тональність опублікованій інформації про компанію (персону), досить вивчити найбільш відвідувані — топові майданчика за ключовими запитами.

Зібрати ключові запити можно таким чином:

  • вручну — виписати найбільш значущі запити (наприклад: назва підприємства, назва підприємства + місто, назва підприємства + відгуки);
  • за допомогою спеціальних програм — Планувальник ключових слів Google Ads, Key Collector, SemRush, Serpstat і т.д.;
  • з використанням пошукових підказок Google, Kwfinder, Serpstat;
  • застосувавши веб-аналітику Google Analytics.

Далі необхідно проаналізувати ключові запити в пошуку Яндекс і Google.



Важливі нюанси:

  • результати за ключовими запитами можуть відрізнятися з поправкою на географію пошуку;
  • для якісного опрацьовування краще брати 5-10 популярних ключових запитів, які видадуть найбільш популярні сторінки з інформацією про компанії (персону).

Результати можна класифікувати вручну або за допомогою програм Key Collector, Seolib, A-Parser.

Отримані дані необхідно перенести в таблицю Excel, сортуючи майданчика в залежності від емоційного подтона. Ручна класифікація даних дозволить найбільш коректно визначити тональність.

Допустимий відсоток негативу визначається компанією (персоною) відповідно до власних критеріїв, однак найбільш часто за основу беруться нижче наступні параметри.

Тональність майданчиків — позитивна:

  • позитивні матеріали — від 60% до 100%;
  • негативні матеріали — до 30%;
  • нейтральні матеріали — до 40%.

Тональність майданчиків — негативна:

  • негативні матеріали — від 30% до 100%;
  • позитивні або нейтральні матеріали — до 30%.

Тональність майданчики — нейтральна:

  • матеріали про компанії, написані в нейтральному контексті.

Розробка і реалізація стратегії

Після того, як тональність майданчиків визначена, необхідно розробити стратегічний план дій.

Робота з негативною репутацією спрямована на очищення результатів пошуку від негативних матеріалів. Для цього необхідно розмістити на першій сторінці видачі максимальною кількістю позитивних результатів, використовуючи комплекс інструментів PR-технологій і SEO-просування:

  • контрольовані PR-публікації в популярних інтернет-виданнях;
  • розміщення позитивних публікацій на сайті компанії (персони), прайс-агрегаторах, тематичних форумах, в блогах і на картах компаній в пошукових системах;
  • SEO-оптимізація — підвищення позицій позитивних матеріалів щодо негативних;
  • спілкування з підтримкою пошукових систем і окремих майданчиків на предмет виключення з видачі матеріалів, необґрунтовано ганьблять репутацію компанії (персони);
  • юридичні заходи впливу на авторів негативних матеріалів — підготовка листів з претензіями і описом можливих наслідків.

У деяких випадках наявність негативної інформації може вказувати на існуючі недоліки в товарі чи послузі, які необхідно виправити. Після усунення проблеми, що провокує негатив, з’являться нові позитивні відгуки, які поступово витіснять негативні.

Нейтральна репутація формується, якщо більша частина публікацій у видачі мають нейтральний характер, або при рівному кількостей позитивних і негативних матеріалів. В цьому випадку у користувачів не складається позитивна думка про компанії, а значить, вони не бачать сенсу у взаємодії з нею. Виправити ситуацію можна, поступово нарощуючи обсяг позитивного контенту, який витіснить існуючий негатив.

Позитивна репутація в мережі, безсумнівно, викликає більшу лояльність потенційних клієнтів і партнерів. Створювати хороший імідж складно, але ще складніше його втримати. Для збереження результату важливо регулярно розміщувати нові матеріали, а також своєчасно реагувати на сторонні публікації і спілкуватися з користувачами.

Моніторинг результатів

Пошукова видача швидко змінюється, а значить — необхідно регулярно відстежувати її результати. Цей дозволить оцінити обрану стратегію і, при необхідності, внести в неї зміни.

Моніторити результати пошуку можна вручну або за допомогою спеціальних програм: Google Alerts, IQBuzz, YouScan, Крібрум. Крім того, важливо відстежувати появу нової негативної інформації і оперативно реагувати на неї.



 

Висновок

Інтернет — стрімке засіб комунікації. Репутація тут формується роками і може бути зруйнована за одну мить. Створюючи позитивний образ в мережі, важливо взаємодіяти з користувачами, контролювати і покращувати пошукову видачу. Проте, витіснення негативу з топа видачі — ще не панацея для збереження репутації. Стабільного результату можна досягти тільки комплексною роботою. Необхідно постійно виявляти і усувати причини негативної реакції. Разом з цим покращувати якість продукту і вибудовувати дружні відносини з клієнтами.

 

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підписуйтесь на наш Telegram-канал про маркетинг.

Последние материалы рубрики

Кращі e-commerce сайти Казахстану

Беремо приклад з кращих: ТОП-10 e-commerce сайтів Казахстану

Шукаєте круті ідеї, як покращити e-commerce-сайт? Пропонуємо «підглянути» за лідерами онлайн-продажів. Ми продовжуємо серію статей про...

Аналоги Google Analytics

Як отримати ще більше важливої статистики: 9 чудових...

Google Analytics — чудовий помічник маркетологів! Разом з тим, добірка крутих альтернативних інструментів аналітики, що допоможуть дізнатись...

Як створити стікери в Телеграм

Хочете власні стікери в Telegram? Розповідаємо, як без...

Власні стікери у Telegram підвищують впізнаваність бренду, поліпшують лояльність існуючої аудиторії та навіть залучають нових клієнтів....

Унікальність тексту та антиплагіат. Як написати якісну та...

Чому 100% унікальність в тексті не дорівнює 100% користі та якості? Особливості перевірки контенту на плагіат

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ
Рекомендую Webpromo як надійних партнерів
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Серед багатьох ми обрали Webpromo
Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo - це продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності