День Святого Валентина. Маркетингова історія свята
09.02.2022
Редакція: Оля Сомова. Автор: Ольга Сомова
Починаючи з ранніх часів, історія обернула 14 лютого справжню “лихоманку” на придбання листівок у формі серця, шоколадних цукерок та інших подарунків. Сьогодні свято вітають у багатьох країнах, включаючи Україну. Для сфери маркетингу День Святого Валентина — це привід привернути увагу потенційних покупців. У статті розповідаємо маркетингову історію до Дня Святого Валентина.
Зміст:
2. Історична довідка — виникнення Дня Святого Валентина
3. Маркетингова історія Дня Святого Валентина
4. День Святого Валентина сьогодні — освоєння сезонного маркетингу
5. Що шукають користувачі на 14 лютого?
6. Висновок
Популярність 14 лютого
Ще у 2018 році Google проводив дослідження з динаміки популярності 14 лютого. У період з 12 по 18 лютого пошуковий попит досягав піку.
Також багато хто волів робити пропозицію саме цього дня або напередодні майбутнього свята. Протягом усього року найчастіше робили пропозиції руки та серця у період з 7 по 13 лютого.
Історична довідка — виникнення Дня Святого Валентина
За святом Дня закоханих та його характерними деталями — сердечками, вітальними листівками, букетами квітів, шоколадом та цукерками стоїть історія. Витоки ведуть до часів Римської імперії.
За легендою священик на ім’я Валентин жив у період імператорства Клавдія II, який забороняв воїнам одружуватися. Незважаючи на це, Валентин продовжував вінчати закоханих, за що був страчений 14 лютого. Перед смертю він залишив прощальний лист, адресований доньці оглядового, до якої виникли почуття. Підпис на конверті говорив “від твого Валентина”. Через 200 років Папа Римський визнав 14 лютого офіційним святом День Святого Валентина.
У 14 столітті англійський поет Джеффрі Чосер написав поему “Пташиний парламент”, де називає 14 лютого Днем усіх закоханих. Дата ознаменувала любов та вибір нареченого для нареченої. Йде непряме відсилання до весілля англійського короля Річарда II та Анни Богемської.
У 16 столітті Вільям Шекспір романтизовав свято. П’єса “Гамлет” присвячена трагічному коханню, де автор згадує День Закоханих у романтичній історії Офелії та Гамлета. На той час в Англії вже існувала традиція дарувати вітальні листівки з любовними віршами та подарунки на день Святого Валентина.
Маркетингова історія Дня святого Валентина
В історії відомо кілька вдалих прикладів маркетингових кампаній, створених до Дня Святого Валентина.
Перші листівки Естер Хауленд
У 1820-х роках жінка на ім’я Естер Хауленд (Esther Howland) започаткувала компанію New England Valentine Company з виробництва оригінальних листівок до Дня святого Валентина. Тоді американці переважно поширювали любовні записки, зроблені вручну. Естер, відчувши прибутковість справи, почала збирати власні листівки із шовку, мережива та інших матеріалів. Виробництво швидко поширилося США. У результаті бізнес виріс до річного доходу 100 000 доларів.
Коробки із шоколадними цукерками Cadbury “Fancy Box”
1868 року британська шоколадна компанія Cadbury створила Fancy Boxes. Це прикрашена коробка із цукерками у формі серця, випущена спеціально до Дня Святого Валентина. Річард Кедбері, син засновника компанії, хотів підкреслити якість Cadbury та привернути увагу людей. Він зупинився на концепції «незвичайної декоративної коробки» як подарунок на згадку.
Тоді коробки цінувалися як предмети розкоші і дарувалися на згадку навіть без цукерок. На них була невелика картинка, зроблена таким чином, щоб діти могли вирізати її та зберегти. Також їх можна було використовувати для зберігання дрібних предметів (наприклад, ґудзиків). Ці гарні коробки завоювали популярність і допомогли компанії Cadbury досягти успіху.
День святого Валентина сьогодні — освоєння сезонного маркетингу
У День Святого Валентина інтерес споживача до подібних товарів різко зростає. При цьому цукерки та листівки з’являються в магазинах раніше. Багато сезонних покупок здійснюються ближче до дати святкування. Бренди таким чином намагаються привернути увагу до свята, що наближається, і отримати відсоток доходів. Тому маркетинг сезонного продукту краще починати приблизно за 2 місяці.
Відповідно до аналізу Google Trends частіше користувачі вводять пошуковий запит “квіти біля мене” та “шоколад недалеко”. У період з 9 по 15 лютого попит на ці товари максимальний і випереджає навіть передноворічний розпродаж солодощів.
Що шукають користувачі на 14 лютого?
До популярних товарів відносяться:
- Листівки з вітаннями;
- Подарунки;
- Квіти;
- Прикраси.
Крім цього, лідирує за частотою запитів “Доставка їжі”, також часто шукають “Бронь столика в ресторані”, “Куди сходити”.
Висновок
У середині 19 століття дарували цукерки та солодощі з посланнями. Сучасне святкування Дня святого Валентина — це сукупність усіх історичних фактів, що стали справжньою культурою романтичного кохання.
Різниця з колишніми часами полягає в оцифровці маркетингових кампаній та можливості відстежувати «почуття кохання», наприклад, за допомогою контролю хештегів та аналізу даних.
14 лютого — це сезонний формат маркетингу, коли є можливість збільшити продаж у період затишшя після новорічних канікул. У День Святого Валентина немає потреби вигадувати маркетингову стратегію. Усі ідеї лежать на поверхні. Можна лише прив’язати бренд до свята, присвяченого всім закоханим.
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- Ситуативний маркетинг або в чому принцип “Гри в кальмара”?;
- Чому контекстна та таргетована реклама є неефективною для магазинів з товарами 18+. Як просувати сайт?;
- Чорна п’ятниця: як правильно зробити вигідну пропозицію українському споживачеві?
І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.