Головна » Блог » PPC | Контекстна та таргетингова реклама » Моніторимо конкурентів в Facebook і Instagram. 6 способів для аналізу рекламних оголошень

Моніторимо конкурентів в Facebook і Instagram. 6 способів для аналізу рекламних оголошень

26.08.2021

Олексій Бакуменко, автор блогу Webpromo


Книга Остіна Клеона “Кради як митець вчить креативності. Автор, всупереч назві, не закликає красти ідеї. Це інструкція з пошуку інсайтів під час вивчення чужих успіхів. Пишете пісні — слухайте музику. Складаєте поеми — читайте Байрона. Запускаєте рекламу дізнайтеся, як це роблять інші!

У цій статті ми розповімо, як подивитися рекламні оголошення конкурентів в Facebook і Instagram за допомогою вбудованих механік соцмереж і з використанням сторонніх сервісів.

Зміст:

1. Навіщо аналізувати рекламні оголошення конкурентів в Facebook і Instagram

2. Як подивитися оголошення конкурентів в Facebook і Instagram?

3. Висновки

У цій статті ми розповімо, як подивитися рекламні оголошення конкурентів в Facebook і Instagram за допомогою вбудованих механік соцмереж і з використанням сторонніх сервісів.



 

Навіщо аналізувати рекламні оголошення конкурентів в Facebook і Instagram

Отримати інсайт під час перегляду чужої реклами не єдина причина це робити. Розглянемо детальніше, навіщо потрібно моніторити рекламні кампанії конкурентів:

  • Щоб бути в тренді. Топові конкуренти не просувають застарілі товари та послуги. Спостерігайте за ними, щоб розуміти настрій ЦА.
  • Щоб відрізняться від них. Пообіцяйте в рекламному оголошенні вигідні умови, 100% якість і висококваліфікованих фахівців” — і заблукаєте в стрічці серед такої ж безликої і нав’язливої реклами.
  • Щоб не повторювати помилок. Знаходьте недоліки в оголошеннях конкурентів і уникайте їх.
  • Щоб зробити краще. Для цього скористайтеся слабкими місцями в рекламній стратегії конкурентів.

Навіщо аналізувати рекламні оголошення конкурентів в Facebook і Instagram Отримати інсайт під час перегляду чужої реклами — не єдина причина це робити. Розглянемо детальніше, навіщо потрібно моніторити рекламні кампанії конкурентів:

 

Як подивитися оголошення конкурентів в Facebook і Instagram?

Під час самостійного пошуку рекламних оголошень конкурентів механізм безкоштовний. Спеціалізовані сервіси працюють за підписку з коротким тестовим періодом. Перерахуємо всі варіанти.

Через бізнес-сторінку

Facebook вважає інформацію про рекламні оголошення відкритою. Якщо її бачить цільова аудиторія — тоді нехай дивляться також інші користувачі. Для цього скористайтеся досить простим алгоритмом:

1. Перейдіть на бізнес-сторінку конкурента, рекламні оголошення якого хочете подивитися. Пролистайте її донизу.

Перейдіть на бізнес-сторінку конкурента, рекламні оголошення якого хочете подивитися. Пролистайте її донизу.

2. В блоці “Прозорість сторінки” натисніть на кнопку “Все”.

В блоці “Прозорість сторінки” натисніть на кнопку “Все”.

3. В розділі “Реклама на цій сторінці” оберіть опцію “Перейти в бібліотеку реклами”.

В розділі “Реклама на цій сторінці” оберіть опцію “Перейти в бібліотеку реклами”.

4. Пролистайте далі сторінку, що відкрилася — перед вами рекламні кампанії обраного конкурента: запущені і завершені.

Пролистайте далі сторінку, що відкрилася — перед вами рекламні кампанії обраного конкурента: запущені і завершені.

5. Скористайтеся фільтрами: мова оголошення, його тип, платформа показу і дата.

Скористайтеся фільтрами: мова оголошення, його тип, платформа показу і дата.

Аналіз реклами оголошень конкурентів дасть вам розуміння стратегії рекламної кампанії суперників і підкаже найбільш успішні креативи. Facebook не покаже статистику, проте якщо оголошення активно довше 3-4-х тижнів — воно дає конверсії, так як ніхто не стане витрачати гроші на безрезультативну рекламну кампанію.

Через Facebook Ads Library

Щоб усім показувати рекламні оголошення відкрито Facebook зібрав їх в Facebook Ads Lib, де можна також побачити і креативи Instagram.

Щоб усім показувати рекламні оголошення відкрито Facebook зібрав їх в Facebook Ads Lib, де можна також побачити і креативи Instagram.

Ви можете зайти прямо в бібліотеку реклами Facebook. В інтерфейсі сервісу є пошуковий рядок. Виберіть країну, категорію реклами і введіть в поле пошуку ключове слово або назву компанії.

Ви можете зайти прямо в бібліотеку реклами Facebook. В інтерфейсі сервісу є пошуковий рядок. Виберіть країну, категорію реклами і введіть в поле пошуку ключове слово або назву компанії.

Тести показали, що над пошуком ще потрібно працювати: по ключу “книги” в топі опинилися креативи про тест-драйв професії таргетолога (зліва на скриншоті) і реклама онлайн-клубу статей (праворуч).

Тести показали, що над пошуком ще потрібно працювати: по ключу “книги” в топі опинилися креативи про тест-драйв професії таргетолога (зліва на скриншоті) і реклама онлайн-клубу статей (праворуч).

Пошук за назвою рекламодавця виявився точнішим. Запит “Книгарня “Є” видав правильні результати:

Пошук за назвою рекламодавця виявився точнішим. Запит “Книгарня “Є” видав правильні результати:

Під креативами знаходится кнопка “Інформація про оголошення”: збільшене зображення креативу і дані про сторінку рекламодавця.

Під креативами знаходится кнопка “Інформація про оголошення”: збільшене зображення креативу і дані про сторінку рекламодавця.

Ще один спосіб потрапити в бібліотеку реклами через мобільну версію Instagram. Зайдіть на бізнес-сторінку конкурента, натисніть три крапки біля назви, і виберіть пункт “Інформація про акаунт”. У вікні перейдіть на вкладку “Активні оголошення”. 

Ще один спосіб потрапити в бібліотеку реклами — через мобільну версію Instagram. Зайдіть на бізнес-сторінку конкурента, натисніть три крапки біля назви, і виберіть пункт “Інформація про акаунт”. У вікні перейдіть на вкладку “Активні оголошення”. 

Ще один спосіб потрапити в бібліотеку реклами — через мобільну версію Instagram. Зайдіть на бізнес-сторінку конкурента, натисніть три крапки біля назви, і виберіть пункт “Інформація про акаунт”. У вікні перейдіть на вкладку “Активні оголошення”.  2

Ще один спосіб потрапити в бібліотеку реклами — через мобільну версію Instagram. Зайдіть на бізнес-сторінку конкурента, натисніть три крапки біля назви, і виберіть пункт “Інформація про акаунт”. У вікні перейдіть на вкладку “Активні оголошення”.  3

Не платите гроші за перегляд рекламних оголошень в Facebook і Instagram через бібліотеку реклами, проте всі дії доводиться робити самостійно. Це незручно під час моніторингу великої кількості рекламних кампаній, і коли ви хочете побачити їх динаміку.

Важливо! Немає налаштувань повідомлень про нові оголошення. Ви можете дізнатися про запуск реклами вашого конкурента тільки якщо самі зайдете в Facebook Ads Lib на його сторінку.

Через цільову аудиторію конкурента

Зловіть на гарячому. Станьте приманкою для реклами конкурента: підпишіться на його сторінку, лайкайте записи, досліджуйте його сайт. Наприклад, спробуйте авторизуватися на сайті через Facebook. Якщо у конкурента є інтернет-магазин, тоді залишіть кошик з товарами, не завершивши покупку. Продемонструйте зацікавленість продуктом, і тоді алгоритм таргета вмонтує в вашу стрічку його рекламне оголошення.

Зловіть на гарячому. Станьте приманкою для реклами конкурента: підпишіться на його сторінку, лайкайте записи, досліджуйте його сайт. Наприклад, спробуйте авторизуватися на сайті через Facebook. Якщо у конкурента є інтернет-магазин, тоді залишіть кошик з товарами, не завершивши покупку. Продемонструйте зацікавленість продуктом, і тоді алгоритм таргета вмонтує в вашу стрічку його рекламне оголошення.

Побачивши потрібну рекламу, тисніть на три крапки навпроти назви рекламодавця. У меню, виберіть рядок “Чому я бачу цю рекламу?”

Побачивши потрібну рекламу, тисніть на три крапки навпроти назви рекламодавця. У меню, виберіть рядок “Чому я бачу цю рекламу?”Facebook покаже, за якими ознаками конкуренти сегментують аудиторію і на кого направляють таргет: інтереси, стать, вік, регіон та мову.

Через хештеги

Хештеги не покажуть рекламні оголошення, проте дадуть уявлення про те, що відбувається в обраній сфері. Введіть в рядку пошуку через хештег ключове слово або назву конкурента і соцмережа покаже пости цієї тематики. Facebook не передбачає просунутої роботи з тегами, однак в Instagram передбачені вкладки “Найкращі”, “Акаунти”, “Мітки” і “Місця”. 

Хештеги не покажуть рекламні оголошення, проте дадуть уявлення про те, що відбувається в обраній сфері. Введіть в рядку пошуку через хештег ключове слово або назву конкурента і соцмережа покаже пости цієї тематики. Facebook не передбачає просунутої роботи з тегами, однак в Instagram передбачені вкладки “Найкращі”, “Акаунти”, “Мітки” і “Місця”. 

“Найкращі” — це вибірка популярних хештегів з усією соцмережі. “Акаунт” продемонструють сторінки можливих конкурентів. “Мітки” — хештеги, які користувачі ставлять до постів. “Місця” — мітки геолокації.

Через Google

Введіть в рядок пошуку Google назва конкурента+instagram. Серед видачі трапляються рекламні оголошення. Скористайтеся сортуванням результатів за часом, щоб побачити нещодавні пости. Це можна зробити в три етапи:

  1. Вибираємо потрібного вам конкурента в інстаграм і дивимося, як підписана його сторінка. Наприклад, Книгарня Є в інстаграмі названа англійською як knyharnia_ye_kyiv.
  2. Відповідно, ми вводимо в рядок пошуку knyharnia_ye_kyiv+instagram. Тільки в цьому випадку можна правильно скористатися пошуком рекламних оголошень через Google.
  3. При необхідності використовуємо сортування за часом результатів Google. В Інструментах вибираємо час перегляду публікацій за останні 24 години або інший часовий діапазон. І аналізуємо видачу.

Приклад, як виглядає пошук при звичайному введенні імені бренду, коли не відобразитися реклама конкурента:

Приклад, як виглядає пошук при звичайному введенні імені бренду, коли не відобразитися реклама конкурента:

Приклад, як виглядає пошук якщо ввести правильне ім’я бренду з Instagram:

Приклад, як виглядає пошук якщо ввести правильне ім'я бренду з Instagram:

Зверніть увагу, що у видачі “за весь час” ми відразу побачили рекламні оголошення конкурента. Ось приклад одного з них:

При этом, сортировка поисковой выдачи Google “за 24 часа” не показала желаемых результатов. Возможно, это связано с отсутствием активности бренда в этих временных рамках.

При цьому, сортування пошукової видачі Google за 24 години не показала бажаних результатів. Можливо, це пов’язано з відсутністю активності бренду в цих часових рамках.

При цьому, сортування пошукової видачі Google “за 24 години” не показала бажаних результатів. Можливо, це пов'язано з відсутністю активності бренду в цих часових рамках.

Через спеціальні сервіси

  • BigSpy. Інструмент призначений для роботи з рекламою в Facebook, Instagram, Pinterest і Twitter. У безкоштовній версії ви можете шукати оголошення до 5-ти разів на день і тільки в Facebook. Розширений функціонал коштує від 9 $/місяць.

BigSpy. Інструмент призначений для роботи з рекламою в Facebook, Instagram, Pinterest і Twitter. У безкоштовній версії ви можете шукати оголошення до 5-ти разів на день і тільки в Facebook. Розширений функціонал коштує від 9 $/місяць.

  • AdEspresso Facebook Ads. Крім обробки оголошень конкурентів інструмент дозволяє запускати власну рекламну кампанію з наданням наступної аналітики. Вартує сервіс від 49 $/місяць з безкоштовним двотижневим тестовим періодом.

AdEspresso Facebook Ads. Крім обробки оголошень конкурентів інструмент дозволяє запускати власну рекламну кампанію з наданням наступної аналітики. Вартує сервіс від 49 $/місяць з безкоштовним двотижневим тестовим періодом.

  • AdLover. Сервіс працює з Instagram. На відміну від попередніх методів, шукає рекламні оголошення не тільки в стрічці, а в сторіс і серед реклами у блогерів. Креативи можна завантажити. У безкоштовної версії доступні до 7-ми результатів в пошуку і до 5-ти запитів до аналізу. Вартість безлімітного функціоналу — 20 $/місяць.

AdLover. Сервіс працює з Instagram. На відміну від попередніх методів, шукає рекламні оголошення не тільки в стрічці, а в сторіс і серед реклами у блогерів. Креативи можна завантажити. У безкоштовної версії доступні до 7-ми результатів в пошуку і до 5-ти запитів до аналізу. Вартість безлімітного функціоналу — 20 $/місяць.

  • Publer. Аналіз рекламних оголошень в Instagram, Однокласниках, MyTarget і Вконтакте. Сервіс показує навіть віддалену рекламу. Для завантаження доступні статичні і відео-креативи. Особливість — докладний аналіз спільнот в соціальних мережах. Добовий доступ обійдеться в 6 $, а підписка на місяць — 27 $.

Publer. Аналіз рекламних оголошень в Instagram, Однокласниках, MyTarget і Вконтакте. Сервіс показує навіть віддалену рекламу. Для завантаження доступні статичні і відео-креативи. Особливість — докладний аналіз спільнот в соціальних мережах. Добовий доступ обійдеться в 6 $, а підписка на місяць — 27 $.

  • LiveDune. Сервіс для комплексного аналізу соціальних мереж, в тому числі рекламних оголошень. Є 7-денний безкоштовний тестовий період. Тарифи залежать від рівня бізнесу: від блогера-одинака за 5 $/місяць до агентства за 107 $/місяць. Різниця в кількості акаунтів, які система буде відслідковувати в режимі онлайн, кількості доступів до аналітики і в глибині ретроспективи.

LiveDune. Сервіс для комплексного аналізу соціальних мереж, в тому числі рекламних оголошень. Є 7-денний безкоштовний тестовий період. Тарифи залежать від рівня бізнесу: від блогера-одинака за 5 $/місяць до агентства за 107 $/місяць. Різниця в кількості акаунтів, які система буде відслідковувати в режимі онлайн, кількості доступів до аналітики і в глибині ретроспективи.

 

Висновки

Уважне вивчення оголошень конкурентів і коротка інформація про них повинні сформувати в цілому картину рекламного ринку або вашої ніші. Що це дає на практиці:

  1. Розуміння трендів. Якщо конкуренти більше місяця показують користувачам рекламні креативи про каву з рослинним молоком, отже напій купують і п’ють. Тому, рослинне молоко в тренді.
  2. Почуття смаку. Переглянувши тисячі рекламних креативів, ви зрозумієте, які з них працюють краще і чому. Застосуйте ці знання і складайте власні оголошення з урахуванням набутого досвіду.
  3. Удосконалення. Дивіться на роботу конкурентів і робіть краще.
  4. Унікальність. Переглядаючи рекламу конкурентів, складіть список застосованих ними фішок. Проаналізуйте їх роботу і знайдіть те, що вони ще не зробили. Використайте в себе.
  5. Натхнення. Дивіться на рекламні креативи конкурентів і черпайте в них ідеї.

Як подивитися оголошення конкурентів в Facebook і Instagram?



 

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.

Последние материалы рубрики

Дослідження Capgemini довело основні переваги маркетингу в реальному часі

Дослідження Capgemini довело основні переваги маркетингу в...

Основні переваги "real-time" маркетингу для керівників відділу

Сезонна реклама: 7 порад для успішного запуску

Сезонна реклама: 7 порад для успішного запуску

Основні інструменти сезонної реклами. 7 дієвих порад для успішного запуску осінньої кампанії.

Конверсія продажів онлайн та офлайн: проста формула + приклад розрахунку

Конверсія продажів онлайн та офлайн: проста формула +...

Визначення поняття конверсії продажів. Як правильно робити розрахунок та підвищити ефективність маркетингової стратегії?

Як оптимізувати зображення на сайті: практичні рекомендації від назви до мікророзмітки

Як оптимізувати зображення на сайті: практичні...

Впевнені, що знаєте як оптимізувати картинки на сайті? Які основні вимоги пошукових систем до зображень на сайті? Як стиснути графіку...

Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті