Асесори пошукової системи. Хто це та яка основна мета їхньої роботи?
17.05.2022
Редакція: Оля Сомова. Автор: Ольга Сомова
Потрапити в ТОП пошукової видачі — завдання не з легких для будь-якої ніші. І річ навіть не в кількості конкурентів, велике значення має оцінка пошукових систем. Постійні оновлення, умови та правила, що висуваються, змушують розробників і власників «попрацювати» над власними сайтами, удосконалюючи їх до максимуму. Особливо серйозно алгоритми оцінюють якість сторінок, що наразі стало пріоритетною метою. Важливо розуміти, що ваш сайт оцінюватимуть не лише автоматичні системи, а й живі люди. Це спеціально навчені співробітники чи асесори. Хто вони такі та яка основна мета їхньої роботи?
Зміст:
- Хто такий асесор?
- Що роблять асесори? Завдання спеціаліста
- Посібник для асесорів: як працюють фахівці
- Чому оцінка асесора важлива?
- Google асесори
- Резюме
Хто такий асесор?
Асесор пошукової системи — це спеціаліст, який вручну перевіряє сайти на відповідність встановлених параметрів. Часто співробітники-асесори працюють на віддаленій основі. Вони оцінюють те, що не можуть оцінити автоматичні алгоритми Google. Спеціалісти в цій галузі перевіряють сторінки сайтів на якість, корисність, релевантність.
Керівництвом у роботі асесора є спеціальна інструкція. Періодично документ оновлюється, що посилює правила оцінювання сайтів. Останні зміни було внесено у жовтні 2021 року. На оцінку кожного сайту спеціалісту виділяється певний проміжок часу.

Інстукція загальних рекомендацій для асесорів
Що роблять асесори? Завдання спеціаліста
Завдання асесора — покращити пошукову видачу, щоб система давала точніші, «чистіші» та корисні результати для кінцевого користувача. Оцінювач не може безпосередньо вплинути на позицію сайту. Він оцінює, покладаючись на список шаблонів — встановлені параметри (критерії), фільтри. Далі, пошукові роботи на основі штучного інтелекту вже самостійно приймають рішення про те, чи відповідає дана сторінка пошуковому запиту та наскільки вона буде корисною. Однак, якщо сайт отримує низьку оцінку від асесора, позиція сайту може бути знижена.
Важливо! Оцінка асесора бере участь у ранжируванні сайту.
На думку Google, мета роботи асесора — знайти помилки автоматичних алгоритмів, що функціонують на базі машинного навчання. Джон Мюллер, представник корпорації, стверджує, що завдання асесорів — оцінити роботу алгоритмів, щоб згодом покращити.
Посібник для асесорів: як працюють фахівці
Асесор виконує звірку результатів пошукової видачі та ставить оцінку сайтам, які там знаходяться. Система оцінювання сторінки включає два основні показники:
- Якість.
- Релевантність.
Асесор оцінює сайт, використовуючи вже сформовані згідно з інструкцією шаблони.
- На першому етапі він перевіряє основний вміст сайту, включаючи текст (заголовки), картинки, відео, функціонал.
- Другий етап включає оцінку додаткових блоків «читайте також» або «з цим товаром купують», меню та хлібні крихти, зовнішні та внутрішні посилання, дизайн сторінки, навігацію, інтерактивні функції. До цього пункту відноситься реклама (монетизація), яка також позитивно впливає на гарне сприйняття користувачем.
У посібнику для асесорів чітко прописані параметри оцінювання, зокрема це стосується вимог YMYL та E-A-T.
YMYL — your money your life або «Гаманець або життя». Критерій оцінювання стосується тих сайтів та окремих сторінок, які можуть мати серйозні наслідки для життя користувача. До них належать медицина, юридичні чи фінансові консультації. Докладніше можна почитати в нашій статті «Як Google оцінює сайти: просування YMYL-сторінок».
E-A-T-фактори — expertise, authoritativeness, trustworthiness або експертність, авторитетність та достовірність – відповідають за цінність, надійність та цілісність контенту. Це високий рівень, що вимагає знань, тому важливо, щоб автор статей, розміщених на сайті, розбирався у темі.
Також до ключових параметрів оцінки асесора відносяться:
- Інформація про проект (сайт), його власників. Для сайтів, які пыдпадають під YMYL, ці дані будуть обов’язковою умовою, щоб отримати високу оцінку. Також до нього належать контакти, інформація щодо роботи з клієнтами.
- Репутація (компанії, бренд, автор контенту). Асесор вивчає додаткові незалежні оцінки компанії на авторитетних ресурсах. Наприклад, джерелом можуть бути відгуки клієнтів на Google Maps, рейтинги, публікації ЗМІ, інтерв’ю експертів, обговорення на форумах. Асесор повинен дати максимально об’єктивну оцінку репутації сайту та автора контенту.
- Об’єм та якість контенту. Фахівець бере до уваги мету та корисність сторінки. Відповідає на запитання, чи несе сторінка розважальний або інформаційний посил. Чи є неправдиві дані, що дезінформують користувача.
У документі «Інструкція для асесорів» наведено приклади сторінок із різними оцінками.

Приклади сторінок низької якості

Приклади сторінок високої якості

Приклади сторінок дуже високої якості
Чому оцінка асесору важлива?
Google на даний момент не може обійтися без ручної перевірки, тому що “живі” співробітники допомагають автоматичним алгоритмам знаходити найбільш релевантні та якісні сторінки. Вони навчають пошукових роботів, тим самим удосконалюючи мережу.
Асесори керуються інструкцією, оцінюють ваш сайт з боку користувача. Отже, ця оцінка буде більш точною, правдивою з часткою критики. Низька оцінка співробітника дає сигнал пошуковим системам про сумнівну якість сторінки. Ті, у свою чергу, вживають необхідних заходів покарання.
Асесори Google
Відомо, що Google налічує тисячі асесорів, найнятих за допомогою інших компаній. Кожна група охоплює певну частку користувачів, поділяючи аудиторію за територіальними та мовними ознаками.
Вимоги до цієї спеціальності досить жорсткі. Потрібно бути уважним та усидливим, щоб обробляти велику кількість інформації. Обов’язковою умовою буде гарне знання англійської, оскільки інтерфейс самого гугла відображається лише англійською.
Вперше асесори у Google з’явилися у 2004 році. Перевірити якість роботи спеціаліста практично неможливо. Тому компанія спочатку підбирає відповідних кандидатів та проводить відбір.
Резюме
Оцінювачі якості сайтів та сторінок у пошуковій видачі відіграють важливу роль. Незважаючи на розвиток машинних алгоритмів на базі штучного інтелекту, ручна перевірка асесорів залишається необхідною умовою для формування результатів пошукової видачі. Визначити справедливий порядок ресурсів — ключове завдання як ботів, так і асесорів.
Фахівці перевіряють якість та релевантність сторінки. Спираючись на інструкцію, асесори оцінюють сайт за встановленими критеріями, включаючи вимоги YMYL та E-A-T фактори. Інструкція для асесорів періодично оновлюється для забезпечення більш релевантного рейтингу. Оцінка асесора впливає на ранжування, тому сайту рекомендується дотримуватися правил пошукової системи, щоб отримати найвищий бал.
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- Розмір зображень для адаптивної реклами Google;
- Google Search Partners. Як це працює? Головні омани про пошукових партнерів та ідеї щодо оптимізації кампанії;
- Закон про цифрові послуги: що потрібно знати? Ключові пункти та тези.
І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.