Головна » Блог » SEO | Органічне просування сайту » Як перевірити індексацію сайту в Google і що робити, якщо сторінок немає у видачі?

Як перевірити індексацію сайту в Google і що робити, якщо сторінок немає у видачі?

12.02.2022

Редакція: Оля Сомова. Автор: Олександра Чернівчан


На початку процесу оптимізації сайту важливо з’ясувати, які сторінки є в індексі, а яких немає. Для цього необхідно провести перевірку індексації сайту.

Кількість проіндексованих сторінок не відповідає фактичному? Давайте розберемося, чому так сталось і як це виправити.

Зміст:

Що таке індексація і навіщо вона потрібна

Перевіряємо індексацію сайту у пошуковій системі

Перевіряємо індексацію сайту за допомогою Search Console

Подаємо запит на індексування сторінки в Google Search Console

Як подати на індексування одразу багато посилань?

Відмова в індексуванні: що робити?

Переіндексування

Закрити від індексування

Висновки

Індексація сайту



 

Що таке індексація і навіщо вона потрібна

Індексація сайту — це аналіз вмісту сторінки пошуковою системою.

Індексування сторінок необхідне для включення їх у результати пошуку.

Можна провести аналогію з картотекою, де зберігається інформація про всі книги в бібліотеці. У нашому випадку, картотека — це база даних «пошуковий індекс», в якій пошуковик шукає результати на запит користувача. Таким чином, індексація сайту — це спосіб зрозуміти, які сторінки сайту будуть показані користувачеві на запит.

Index

 

Перевіряємо індексацію сайту у пошуковій системі

Введіть у Google пошуку запит «site:адреса сайту».

Після цього пошуковик покаже всі проіндексовані сторінки сайту. Перевірка індексації сайтів — це порівняння кількості результатів із реальною кількістю сторінок.

Перевіряємо індексацію сайту

Якщо цифри збігаються, то всі матеріали проіндексовані. Прекрасно!

Якщо цифри не збігаються, то індексація сайту в Google проведена пошуковими роботами вибірково або є проблеми з окремими сторінками, через що вони не потрапляють в індекс.

Для перевірки індексації конкретної сторінки використовується такий самий алгоритм: ввести в пошуковій системі запит «site:адреса сторінки».

Пепервіряємо індексування сторінки

Якщо ваша сторінка не відображається, Google не знає про неї. На це є декілька причин, про які розповімо далі.



 

Перевіряємо індексацію сайту за допомогою Search Console

В чому перевага Google Search Console?

  • Допомагає швидко провести перевірку будь-якого сайту на індексацію та знайти всі помилки.
  • Відображає статус кожної сторінки.

Як перевірити?

  1. Заходимо до Search Console;
  2. Переходимо до розділу «Перевірка URL»;
  3. Вписуємо посилання у пошуковий рядок;
  4. Бачимо результат:

URL є в індексі Google

 

Подаємо запит на індексування сторінки в Google Search Console

Але що робити, якщо сторінки немає в індексі? Як прискорити індексацію потрібного сайту і чи взагалі це можливо зробити?

URL немає в індексі Google

Потрібно почекати, доки пошукові роботи знайдуть сторінку, або подати запит на індексування — це прискорить процес.

Натисніть кнопку «Запит на індексування».

Запросити індексування

 

Як подати на індексування одразу багато посилань?

Щоб просканувати відразу багато URL:

  1. Створіть sitemap і зробіть його доступним для Google;
  2. Відкрийте Search Console;
  3. Перейдіть до розділу Sitemaps → Сканування → файли Sitemap;
  4. Завантажте та надішліть файл.

 

Відмова в індексуванні: що робити?

Чому не відбувається індексація сайту в Google:

  • новий сайт, який ще не сканувався Google


  • відсутність sitemap – може бути вибіркова індексація сторінок сайту


  • помилки на сторінці — перевіряйте звіти Google Search Console

Google Search Console

  • мало контенту (текст та медіа-об’єкти)


  • помилки в robots.txt — додано директиву noindex або доступ до сторінки лише за паролем
  • неунікальний контент


  • дублювання сторінок або повторення заголовка сторінки


  • низька швидкість завантаження


Якщо перевірка індексації сайту закінчилася відмовою, це ще не кінець світу. Виправте помилки та подайте запит на переіндексацію.

 

Переіндексування

Виправили помилки сторінки, які показала перевірка індексації сайту онлайн, або внесли зміни — потрібна переіндексація.

Як подати запит на переіндексацію сторінки? Так само як і запит на індексування:

  1. Зайти до Google Search Console;
  2. Вписати посилання в розділі «Перевірка URL»;
  3. Натиснути на «Запит на індексування».

 

Закрити від індексування

Навіщо закривати сторінку від індексування?

  • щоб видалити сторінку з видачі Google;
  • не дати новій сторінці скануватись;
  • не порушувати оптимізацію, якщо на сайті здійснюються технічні роботи.

Як це зробити?

  • у налаштуваннях сервера: запросити доступ за паролем;
  • додати директиву noindex у мета-тег;
  • змінити заголовок HTTP-відповіді на noindex;
  • додати директиву Disallow у robots.txt.


 

Висновки

Що таке індексація сайту та чим вона важлива для його власника? Якщо коротко — саме вона гарантує, що у видачі на запит користувача з’явиться ваш ресурс.

Два найпростіші та найшвидші способи перевірити індексацію сайту.

  1. Ввести в пошуковій видачі запит «site:адреса сайту»;
  2. Перевірити URL у Google Search Console.

Чи довго не індексується сторінка? Надайте запит на індексацію в Google Search Console.

Вже подавали? Тоді перевірте статус на сторінках: виправте помилки та подайте запит ще раз.

Почали технічні роботи на сайті? Закрийте від індексування сторінки, щоб оптимізація не була порушена.

Якщо на вашому сайті регулярно з’являються нові сторінки, ви ділитеся ними в соцмережах і додаєте новий контент — пошукові роботи швидко знайдуть та відсканують ваш сайт.

Наприклад, інформаційному ресурсу, де постійно публікуються нові оголошення, подавати запит на індексування необов’язково. Якщо сайт активний, Google доволі швидко його знайде.

Але якщо ваша мета — підвищити органічний трафік, запит на індексування прискорить процес. Це особливо важливо для комерційних сайтів, якщо продавати потрібно тут і зараз.

 

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.

Последние материалы рубрики

«Вітамінізований кейс», або Як за допомогою структурованого сайту та ребрендингу просувати екопродукцію: історія компанії VitaminBox

«Вітамінізований кейс», або Як за допомогою...

На прикладі нового кейсу ми покажемо, як підвищити впізнаваність бренду, розробити візуальний контент спеціально для ніші...

Аудит Google Ads

Аудит Google Ads: на що звернути увагу маркетологу?

Що таке аудит Google Ads? Які задачі виконує та як правильно провести аналіз облікового запису?

Оголошення Google Local Inventory Ads

Оголошення Google Local Inventory Ads: як вони працюють та кому...

Оголошення Google Local Inventory Ads — ефективний спосіб просування в інтернеті фізичних торгових точок. Про переваги та недоліки LIA, а також...

Аналоги Canva

Аналоги Canva: 8 зручних онлайн-сервісів для роботи з...

Графічний онлайн-редактор Canva — справжній фаворит багатьох digital-фахівців, які працюють із зображеннями чи презентаціями. Зважаючи на...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ
Рекомендую Webpromo як надійних партнерів
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Серед багатьох ми обрали Webpromo
Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo - це продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності