Google Search Partners. Як це працює? Головні омани про пошукових партнерів та ідеї щодо оптимізації кампанії
10.05.2022
Редакція: Оля Сомова. Автор: Ольга Сомова
Рекламний кабінет Google Ads пропонує велику кількість опцій. Однією з них є мережа Google Search Partners. Окрім пошукової мережі, рекламне оголошення показуватиметься на майданчиках партнерів Google, що дозволить збільшити охоплення. Багато рекламодавців досі точно не знають, де і коли саме показуватиметься реклама, хто входить до списку. Які все ж таки переваги дає опція? У статті пояснюємо, що таке Google Search Partners, головні омани про пошукових партнерів, а також чи може рекламодавець впливати на ефективність оголошення в цих місцях розміщення.
Зміст:
1. Що таке Google Search Partners?
3. Де і коли буде відображатися рекламне оголошення?
4. Переваги та недоліки пошукових партнерів
5. Популярні омани про Google Search Partners
6. 5 ідей як підвищити ефективність пошукових партнерів
7. Резюме
Що таке Google Search Partners?
Незважаючи на те, що програма Google Search Partners існує з 2003 року, багато інтернет-маркетологів, рекламодавців не до кінця розуміють, як саме працює інструмент, яку вигоду він приносить за підсумком бренду. Можливість розповсюджувати рекламу на майданчиках пошукових партнерів має кожен рекламодавець. Під час створення кампанії необхідно просто встановити відповідну “галочку”.
Однак далі про долю рекламного оголошення мало що відомо. Google не афішує список учасників та не розповсюджує дані про них. Це ускладнює завдання фахівцям із цифрового маркетингу у тому, щоб зрозуміти, як це працює, як можна оптимізувати та адаптувати рекламу для підвищення ефективності.
Пошукові партнери Google — це сайти, які співпрацюють з Google для показу реклами в пошуковій мережі. Така функція дозволяє розширити доступний рекламний простір, включити інші сайти на додаток до сторінок результатів пошуку Google.
Хто входить до списку?
Відомо, що мережа Google має два шляхи розміщення реклами: власна пошукова мережа (SERP — Search engine results page) та її партнери. Програма Google Search Partners включає дочірні компанії Google, такі як YouTube, інші сайти, що продають рекламні місця та сайти компаній, з якими вони співпрацюють (наприклад, Amazon).
Пошукові партнери Google показуватимуть рекламу з пошукової мережі Google на своїх внутрішніх сторінках результатів пошуку, сторінках каталогів на сайті або інших сторінках, пов’язаних з пошуком. Повного списку партнерів Google ніколи не публікував, тому це питання залишається загадкою досі.
Де і коли буде відображатися рекламне оголошення?
Незважаючи на те, що рекламодавець не може точно знати, хто опублікує його оголошення, невелика частка інформації про майданчики існує. Ми можемо дізнатися, де показуватиметься реклама:
- Пошукові системи: Ask.com, Dogpile.com, Lycos.com, BizRate.com, Excite.com та інші.
- Сайти та продукти Google: Google Shopping, Google Maps, завантажені зображення Google, групи Google і т.д.
- Результати пошуку та сторінки товарів на партнерських сайтах: Amazon, Walmart, Target та інші.
YouTube — це великий партнер, оскільки він є дочірньою компанією Google. А ось пошукова система Bing, розроблена компанією Microsoft, не входить до списку партнерів з пошуку. Сервіс має власний реєстр “друзів”.
Реклама на партнерських сайтах з’являється тоді, коли користувач вводить запит, звертається до пошуку з метою знайти потрібний товар. Сайти-партнери в обмін на згоду розмістити оголошення, одержують частку прибутку від реклами. Це вигідне партнерство.
Щоб активувати опцію для показу реклами на сайтах пошукових партнерів, необхідно змінити або встановити параметри в налаштуваннях Google Ads. В інтерфейсі слід вибрати існуючу рекламну кампанію або створити її. У рядку “Мережа”, крім Google search Network, вказати Search Partners.
Переваги та недоліки пошукових партнерів
Розбираючи нюанси Google Search Partners, все виглядає досить просто. Проте, існують плюси та мінуси такої співпраці для рекламодавців.
Плюси
- Масштабованість
Розширення таргетингу та рекламних місць, недоступних у пошуковій видачі Google. Мережа пошукових партнерів дозволяє компанії отримати більше інформації, ніж просто пошукова видача. Google Search Partners — це чудова можливість та допомога заявити про себе цільовій аудиторії всіма можливими способами. - Можливість виділитися серед конкурентів
Хитрість маркетингу у тому, щоб виділитися із загальної юрби. Для цього потрібно робити те, що згаяли інші бренди. Пошукові партнери відкриють додатковий вихід до місць, недоступних вашим конкурентам.
Мінуси
При такій привабливій співпраці, існують і недоліки:
- Відсутність прозорості, інформації
Це суттєвий недолік. На відміну від більшості форматів Google Ads, дані, де реклама відображається в мережі пошукових партнерів, обмежені. У медійних кампаніях є можливість запобігти показу оголошень у “сумнівних” місцях розміщення, виключити майданчики з делікатним або поляризованим змістом. Для Google Search Partners це неможливо. Рекламодавцю залишається лише погодитись на запропоновані умови. - Нестача контролю
Ще одна особливість, через яку рекламодавці уникають мережі пошукових партнерів, — це обмежений контроль над аукціоном оголошень в мережі Search Partners. Модифікатори ставок не можна використовувати в пошукових партнерах Google. - Припарковані домени
Мережа пошукових партнерів Google також включає припарковані домени. Це веб-адреси, які люди купили та не використовують. Це вагомий мінус, тому що бюджет витрачається марно — реальні користувачі просто не побачать реклами. Ці домени слід виключити під час увімкнення партнерської мережі. Докладніше можна прочитати в довідці Google.
Пошукові партнери Google — це параметр за замовчуванням, який більшість рекламодавців слід вимкнути. Однак використання мережі Search Partner може бути корисним у певних ситуаціях, наприклад, для розширення охоплення брендової рекламної кампанії або для проведення ремаркетингу сайту. Щоб зрозуміти, чи варто використовувати Google Search Partners, рекомендуємо протестувати майданчик та порівняти ефективність зі звичайними пошуковими кампаніями.
Популярні омани про Google Search Partners
Окрім перелічених переваг та недоліків у Google Search Partners, існує кілька оман про програму.
- Всі включені сайти є пошуковими системами меншого розміру або менш популярними. Не всі партнери — це пошукові системи. Сам Google ідентифікує їх як «Сайти в пошуковій мережі, які співпрацюють з Google для показу реклами».
- Пошукові партнери призначені лише для традиційних пошукових кампаній. Це хибна думка, так як Google Search Partners добре працює і для розширення охоплення торгових кампаній.
- Якщо пошукові партнери не працювали раніше, значить не будуть приносити результату. Все може змінитись. Наприклад, у жовтні 2018 року Google запустив Smart Bidding для сайтів пошукових партнерів з метою максимізувати кількість конверсій за тією самою ціною за клік, що й у пошуку Google.
5 ідей як підвищити ефективність пошукових партнерів
Незважаючи на відсутність інформації про розташування в мережі Google Search Partners, ми рекомендуємо використовувати мережу та оптимізувати по можливості рекламні кампанії відповідно до параметрів пошукових партнерів. Можливо, доведеться докласти більше зусиль і часу, однак це дозволить отримати додатковий трафік і клієнтів. Що може бути краще?
5 ідей для оптимізації рекламної кампанії для Google Search Partners
Перевірка ефективності ключових слів
Часто деякі ключові фрази занадто широкі і неефективні (ключи з довгим хвостом), тому пошукова система не дає очікуваних результатів. Спробуйте розподілити список ключових слів пошукової мережі за принципом розподілу ефективності рекламної кампанії. Так буде помітно, які ключові слова краще функціонують на сайтах пошукових партнерів, а які витрачають гроші без повернення або конвертують, але з вищою вартістю.
Також не завжди, але часто пошукові партнери не так добре працюють із ключовими словами з широкою відповідністю. Розгляньте можливість їх сегментації, але тільки в тому випадку, якщо це не ризикує великою кількістю пошукових конверсій Google.
Сегментація рекламної кампанії
- За типом відповідності
Якщо пошукові партнери добре працюють з одним або двома типами відповідності, потрібно сегментувати кампанії, вибираючи тільки ті, які історично довели свою ефективність у пошукових партнерах. При цьому не рекомендуємо розгортати масштабну реструктуризацію для невеликого обсягу.
- За пристроями
Зверніть увагу на цей пункт, партнери пошуку можуть краще працювати на одному з видів пристроїв. Тому варто розглянути можливість поділу кампанії, залишаючи лише певні пристрої як партнери з пошуку. Наголошуємо, що такі дії будуть виправдані лише в тому випадку, якщо є доведений результат, який варто зберегти.
Кампанії RLSA
Компанія RLSA (RLSA або Remarketing Lists for Search Ads — списки ремаркетингу для пошукових оголошень) дозволяє залучити користувачів, які вже відвідали партнерську пошукову мережу. Розгорнути RLSA варто в тому випадку, якщо виявите, що певні аудиторії (власні або сторонні), додані лише для спостереження, працюють краще, ніж користувачі, які шукають поза вказаними аудиторіями.
Дублювання кампанії для пошукових партнерів
Робити ставки лише в рамках програми Google Search Partners неможливо. Це факт. Однак, можна продублювати рекламну кампанію та встановити ставки нижче, ніж у поточній кампанії, щоб пошукова мережа Google не підхопила їх. Це не порушуватиме продуктивність ключових слів у пошуковій мережі Google.
Тестування
Як і стандартні рекламні кампанії в Google Ads, деякі оголошення приносять більшу чи меншу ефективність. Слід пробувати, тестувати та аналізувати отримані дані та результати.
Резюме
Мережа Google Search Partners досі викликає велику кількість питань у брендів, маркетологів. Загадкове ставлення Google до цього питання, відсутність інформації та списку партнерів позбавляє рекламодавців можливості вивчити мережу для подальшої роботи з нею. Відомо лише про групу ймовірних партнерів, про яких вже дізнавалися бренди самостійно шляхом тестування. У рекламному кабінеті Google Ads можна лише увімкнути або вимкнути опцію.
Розміщення реклами на сайтах пошукових партнерів має як переваги, і недоліки. Проте не варто відкидати можливість. Ми рекомендуємо використовувати мережу Google Search Partners для залучення додаткового трафіку, підвищення конкурентоспроможності у ніші. Поради щодо оптимізації оголошень у партнерській мережі допоможуть знайти нових клієнтів та підвищити ефективність рекламної кампанії загалом.
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- Розміри зображень для реклами в Facebook;
- Чому CRO та UX-дизайн не можуть існувати один без одного? 5 порад для пошуку балансу між напрямками;
- 7 порад для конкурентного аналізу в YouTube.
І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.