Головна » Блог » SEO | Органічне просування сайту » Як знайти та виправити непрацюючі чи «биті» внутрішні посилання?

Як знайти та виправити непрацюючі чи «биті» внутрішні посилання?

04.05.2022

Ольга Сомова, редактор блогу Webpromo


Розумний маркетолог знає, що окрім дизайну сайту, якісного змісту та наповнення, важливе значення мають внутрішні посилання. Google стверджує, що внутрішня структура посилань є ключовим фактором ранжування. Що робити, якщо на сторінці є непрацюючі посилання? У статті розбираємо, як шукати такі “биті” посилання та виправляти їх без втрати трафіку.

Зміст:

  1. Чому внутрішні посилання є ключовим елементом?
  2. Що таке биті внутрішні посилання?
  3. Як биті посилання з’являються на сайті? Основні причини
  4. Як непрацюючі посилання впливають на SEO сайту?
  5. Як знайти непрацюючі посилання? Методи та інструменти
  6. Як виправити або усунути биті посилання?
  7. Резюме

Битые ссылки на сайте



 

Чому внутрішні посилання є ключовим елементом?

Внутрішні посилання мають значний характер не тільки для користувачів, але й для пошукових систем, що індексують сайт. Чим краще сторінка структурована, тим швидше пошукові роботи “розуміють” або розпізнають вміст для того, щоб запропонувати сайт користувачеві. Тому Google суворо оцінює структуру посилань всередині сайту.

Крім цього, внутрішні посилання виконують роль навігатора, за допомогою якого легше та зручніше пересуватися сайтом. Користувач при переході за посиланнями на категорію/розділ або статтю виявляє інтерес, що призводить до збільшення конверсії, збільшення тривалості часу на сайті та продажу. Однак, якщо потенційного клієнта під час переходу “зустрічає” бите посилання, це означатиме розчарування та вихід зі сторінки. Тому, якщо ви ще не розпочали процес пошуку та виправлення битих посилань, рекомендуємо вам зайнятися даним питанням у найближче майбутнє.

 

Що таке внутрішні внутрішні посилання?

Непрацююче внутрішнє посилання — це посилання, що вказує на неіснуючу сторінку сайту. При переході на таку адресу користувач бачить помилку 404.

Які можуть бути причини:

  • Сторінка видалена;
  • Сторінку було переміщено, а посилання не оновилося;
  • Помилка в URL-адресі;
  • Посилання веде не ту сторінку.

Битые ссылки на сайте



Непрацюючі внутрішні посилання можуть мати кілька негативних наслідків, включаючи:

  1. Розчаровані відвідувачі. Як ми вже говорили, користувачі не люблять подібні помилки і, швидше за все, вони залишать сайт для пошуку потрібної інформації в іншому місці.
  2. Негативний вплив на SEO. Пошукові системи індексують структуру сайту, намагаючись зрозуміти її. Якщо ресурс містить багато непрацюючих внутрішніх посилань, це може негативно вплине на SEO.
  3. Втрачений трафік сайту. Це прямий наслідок попереднього пункту. Якщо пошукові системи не можуть правильно сканувати сайт через непрацюючі посилання, він автоматично втрачає цінний трафік.

 

Як биті посилання з’являються на сайті? Основні причини

На жаль, биті посилання — це часто явище для багатьох сайтів. Причин цього може бути кілька: або помилка в коді, або посилання перестало працювати через внесені зміни. Розберемо докладніше.

  1. Зміна URL-адреси сторінки. При зміні адреси сторінки всі посилання можна вважати неробочими, тому що вони будуть вести на неіснуючий сайт.
  2. Наявність помилки в URL-адресі самого посилання. Часто допускається похибка, оскільки урл містить спеціальні знаки, символи, прогалини. Тут важливо бути уважними перевірити, правильність написання посилання.
  3. Сторінку, на яку посилаєтеся, видалено.
  4. Посилання на певні типи контенту було видалено або переміщено в інше місце. Це особливо стосується PDF-файлів, зображень, аудіо та відео матеріалів.
  5. Оновлення структури URL-адрес сайту. При оновленні обов’язково потрібно робити перенаправлення на нові URL-адреси. Будь-які “старі” посилання, що вказують на попередні URL-адреси, будуть непрацюючими, оскільки нова структура URL відрізняється. Щоб виправити помилку, потрібно налаштувати перенаправлення зі старих URL-адрес на нові з використанням 301, 302 редиректів. 301 вважається постійним і повідомляє пошуковим системам, що сторінка була переміщена в нове місце. 302 редиректи носять тимчасовий характер.
  6. Зламані елементи на сторінці через технічні проблеми. До них належать несправні плагіни соціальних мереж, неправильно працюючі контактні форми, зламані файли Javascript або CSS. Якщо ці елементи пошкоджені, це призводить до розриву посилань.
  7. Не працює сайт. Якщо весь сайт не працює, то це велика проблема. Будь-які посилання, що вказують на нього, будуть непрацюючими. Люди не зможуть відвідати сайт, що може призвести до значного падіння трафіку загалом.

 

Як непрацюючі посилання впливають на SEO сайту?

Биті посилання можуть негативно вплинути на SEO декількома способами: від сканування до індексації та просто через те, що люди не можуть знайти сторінку на сайті та будуть розчаровані ресурсом.

Битые ссылки на сайте



Коли Google сканує сайт, він переходить на всі посилання на сторінках. Якщо є непрацюючі посилання з помилкою 404, пошукові роботи не зможуть правильно його просканувати і просто не проіндексують їх. Наслідком може бути кілька проблем:

  • Користувачі побачать менше сторінок контенту на вашому сайті.
  • Посилання — це один із показників, який Google може використовувати для визначення якості сайту загалом. Якщо на сторінці багато непрацюючих посилань, які викликають помилки, Google може вважати його неякісним, що призводить до зниження позиції у рейтингу пошукової видачі.
  • Нарешті, люди використовують посилання для навігації через мережу. Натискання на непрацююче посилання викликає розчарування. Це може призвести до того, що відвідувач покидає сайт.

Усунення битих посилань покращує пошукову оптимізацію, допоможе уникнути потенційних проблем зі скануванням та індексацією сайту Google. Тому краще витратити час на видалення або виправлення непрацюючих внутрішніх посилань, від чого сайт значно виграє.

 

Як знайти непрацюючі посилання? Методи та інструменти

Існує два основних способи, як знайти биті посилання на сторінках — це ручний та автоматичний. Можна перевірити кожне посилання вручну. Технічно він найпростіший, оскільки не вимагає використання додаткових сервісів, коштів. Проте, щоб провести ручну перевірку, знадобиться час. Необхідно перейти на кожне посилання, яке має вести на інший ресурс. Переконайтеся, що вона містить відповідну адресу та правильно функціонує.

Відстежувати биті посилання можна за допомогою автоматичних інструментів.

1. Google Search Console — це безкоштовний інструмент, який дає змогу відстежувати ефективність сайту в результатах пошуку Google. Крім цього, сервіс сканує та відображає помилки 404, які згенерував сайт. Для використання необхідно увійти до кабінету Google Search Console, підтвердити права власності, вибрати розділ “Сканування”, “Помилки сканування”. Після цього буде надано повний звіт по ресурсу.

2. Google Analytics — також безкоштовний сервіс для відстеження аналітики сайту. Інструмент включає різні показники, включаючи сторінки з помилкою 404. Щоб запустити аналіз, необхідно увійти до облікового запису Google Analytics і перейти до розділу «Джерела трафіку», потім вибрати «Весь трафік», «Канали» та «Звичайний пошук». Список Google Analytics можна використовувати в інструменті Screaming Frog, про який поговоримо трохи нижче.

Спойлер: Як тільки ви додасте файл до Screaming Frog та проскануєте його, буде можливість побачити помилки, використовуючи сторінки у вигляді списку безпосередньо з Google Analytics. Перевага такого способу, у порівнянні з простим скануванням всіх сторінок за допомогою Screaming Frog, полягає у можливості розставити пріоритети в роботі з виправлення посилань на основі сторінок, які фізично отримують трафік на сайті.

3. Screaming Frog — програма працює як пошуковий робот. Допомагає покращити внутрішню SEO-оптимізацію за рахунок аналізу даних та перевірки наявності проблем/помилок. Програму потрібно заздалегідь завантажити та встановити. Далі, ввести URL-адресу та натиснути “Пуск”. Сервіс сканує сайт та видає всі знайдені внутрішні посилання. Звіт можна експортувати у форматі CSV.

4. Netpeak Spider також потрібно заздалегідь встановити. Це платний сервіс із можливістю підключення безкоштовної версії, але з обмеженим набором інструментів. Для оформлення безкоштовної версії необхідно зареєструватися. Якщо говорити про повне обслуговування, то Netpeak Spider пропонує на вибір три тарифи:

  • Lite — стартовий пакет для фрілансерів та роботи з невеликими сайтами з доступом на один місяць. Вартість $26, при цьому сервіс ставить умову – оформлення підписки відразу на 3 місяці. Тому, знімається сума $78.
  • Pro підійде для SEO-профі та роботи з великими сайтами. Ціна — $39/місяць, платіж — $117.
  • Business тариф розробили спеціально для SEO-агентств та інхаус-команд. Вартість $69/місяць. Доступ щонайменше на рік, що становить $663. Необмежені можливості усередині сервісу.

У кожному тарифі клієнту пропонується знижка на 20-30%, залежно від періоду використання.

Битые ссылки на сайте

5. Netpeak Checker працює за схожим принципом десктопної версії, необхідно завантажити та встановити програму. Це інструмент для парсингу пошукової видачі та агрегації даних із топових SEO-сервісів для масового аналізу та порівняння сайтів. Сервіс дозволяє інтегрувати дані з інших ресурсів. Усі дані формуються на одну таблицю, що зручно щодо аналізу. Тут також можна вибрати тариф, включаючи безкоштовну пробну версію.

  • Lite — стартовий пакет для фрілансерів. Вартість $20,80/місяць.
  • Pro для професіоналів SEO. Ціна — $31,20/місяць.
  • Business для SEO-агентств. Вартість — $55,20 з можливістю підключення на 1 місяць.

6. XENU Link Sleuth — програма для пошуку битих посилань. Перевірка виконується для «стандартних» адрес, зображень, кадрів, плагінів, фонів, локальних карт зображень, таблиць стилів, скриптів та java-аплетів. Він відображає список оновлених URL-адрес, які можна сортувати за різними критеріями. Сервіс безкоштовний.

 

Як виправити або усунути биті посилання?

Після виявлення битих посилань на сайті слід їх усунути або виправити. Є кілька методів:

  • Перенаправити посилання на нову сторінку за допомогою 301 та 302 редиректів. Це гарантує, що користувачі перейдуть на потрібну сторінку.
  • Поновити посилання. Якщо в URL-адресі є помилка або посилання вказує на неправильну сторінку, потрібно оновити її, щоб вона вказувала на коректну адресу, що покращить SEO.
  • Видалити посилання. У деяких випадках краще видалити посилання, що не працює. Зазвичай це відбувається, якщо пов’язану сторінку видалено і немає до неї недоступу.

Битые ссылки на сайте



Після роботи над усуненням битих посилань, можна ще раз перевірити сайт за допомогою автоматичних інструментів та переконатися, що всі посилання функціонують. Перераховані сервіси також дозволяють перевіряти не тільки посилання, а також XML-карту сайту, перенаправлення посилань.

 

Резюме

Внутрішня структура посилань є обов’язковим елементом і впливає на SEO сайту. Пошукова система, скануючи ресурс, визначає якість його, та згодом рейтинг у пошуковій видачі. Важливо не тільки створити правильну структуру, але також переконатися, що всі посилання коректно працюють. Посилання — це важливий фактор ранжування Google.

Також, якщо користувач при переході за посиланням бачить 404 помилку, це призводить до розчарування. Потенційний клієнт йде з сайту і віддає перевагу вашому конкуренту. Для пошуку та роботи з битими посиланнями існують автоматичні сервіси, за допомогою яких можна швидко знайти та виправити помилки.

 

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.

Последние материалы рубрики

Детальна інструкція про просування телеграм каналу.

Як розкрутити телеграм канал? Поради щодо просування

Детальна інструкція по просуванню телеграм каналу. Які існують способи?

Маркетинг в Ковальскій

Якою має бути стратегія для нерухомості в умовах війни?...

Володимир Соболев розповів про майбутнє українського девелопменту, відновлення роботи на об'єктах, нові проекти та стратегію бренду...

96% маркетологів хочуть, щоб ІТ-відділ відповідав за...

Чому ІТ-відділ має відповідати за рентабельність інвестицій у маркетинг?

Як вивести бізнес на міжнародний рівень

Особливості вебсайту компанії-експортера

Як підготувати сайт до виходу на зарубіжні ринки?

Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті