Майбутнє розробки мобільних додатків: 9 тенденцій, про які потрібно знати розробнику
28.06.2022
Редакція: Оля Сомова. Автор: Ольга Сомова
Смартфон сьогодні — це засіб не тільки для зв’язку, а й інструмент для покупок, ігор, спілкування. У зв’язку з цим бренди запускають власні мобільні додатки, що збільшує їх кількість з кожним днем. Незважаючи на привабливу перспективу, багато з них залишаються невикористаними і зазнають невдачі. Причинами є поганий користувальницький досвід, складність застосування, наявність/відсутність необхідних функцій, нездатність зробити потрібну дію.
Найчастіше додаток запускають відразу, без аналізу чи дослідження, як він працюватиме. Ми пропонуємо заглянути у майбутнє розробки мобільних додатків та знайти майбутні тенденції. Що потрібно точно знати розробнику, щоб впровадити і продати класний мобільний додаток, яким будуть користуватися користувачі.
Зміст:
1. Статистика ринку мобільних додатків
2. Майбутнє мобільного додатка — актуальні та майбутні тенденції
- Технологія 5G
- Інтеграція IoT
- Розробка під пристрої, «що носяться»
- Впровадження AR та VR
- AI та машинне навчання
- Мобільний гаманець
- Безпека
- Інтеграція з хмарними сервісами
- Миттєві додатки
3. Висновок
Статистика ринку мобільних додатків
Магазин мобільних програм регулярно поповнюється новинками. Ринок зростає, збільшуючи конкуренцію. Не дивно, адже смартфон — це ключ до успіху цифрових медіа. Сьогодні участь мобільного трафіку займає більшу частину, а Google у свою чергу випускає нові оновлені, спрямовані на ранжування сайтів за моделлю mobile-first. Це підтверджує багато ресурсів, публікуючи статистику популярності.
Платформа електронної комерції Oberlo представила порівняльний графік, де видно динаміку збільшення мобільного трафіку за останні 10 років.
Аналітичний сервіс StatCounter наводить статистику станом на травень 2022 року та стверджує, що частка мобільного трафіку становить 60,43%.
Відповідно, люди частіше користуються смартфоном для вирішення будь-яких завдань. Цей факт підштовхує до того, що потрібно правильно розробити та впровадити ще один канал для просування бізнесу. У додатку користувач повинен отримати повний набір функцій і можливостей, як і на сайті.
Майбутнє мобільного додатка — актуальні та майбутні тенденції
Як створити мобільний додаток, який завжди буде активним на екрані смартфона? Для цього ми радимо запроваджувати нові інструменти заздалегідь. Важливо прогнозувати, дивитися у майбутнє та стежити за тенденціями.
Технологія 5G
Надшвидкісний інтернет забезпечує вільний доступ до будь-якого ресурсу. Технологія 5G вже існує, подальший її прогрес лише посилюватиметься. І варто відзначити, що стрімкий розвиток технологій спричиняє зростання компаній, які мають слідувати інноваціям. Це стосується мобільних операторів.
Дослідницька компанія eMarketer показує, наскільки збільшиться кількість підключень смартфонів до 5G
Згідно з даними, їх кількість подвоюється і потроюється з кожним роком, що призведе до справжньої революції у сфері послуг. 5G прискорить завантаження майже на 10 мілісекунд, що у 100 разів швидше. Розробники зможуть впроваджувати більше функцій, наповнювати програми додатковими можливостями без втрати продуктивності.
Інтеграція IoT
IoT або Internet of Things (дослівно — інтернет речей) включає всі фізичні об’єкти, які підключені до інтернету та взаємодіють один з одним (наприклад, обмін даними). Концепція IoT дозволяє покращувати повсякденне життя користувачів. Група інтернет речей включає мережу пристроїв, підключених до мережі, що забезпечує зручність та автоматизований контроль.
Мобільні програми дозволять налаштовувати кондиціонер у будинку віддалено, підключатися до системи безпеки. Прикладом є робот-пилосос, який також потрібно запускати та програмувати за допомогою мобільного додатка, а також інша побутова техніка.
Розробка під пристрої, «що носяться»
Користувачі сьогодні можуть відповідати дзвінки з планшета, а повідомлення відправляти через наручний смарт-годинник. Тенденція на популярність і споживання пристроїв, як і раніше, зберігає стабільність. Apple ще в 2019 році оголосила про інтеграцію пристроїв і додатків, що носяться, після чого компанія стала створювати окремі додатки для них. У майбутньому фокус буде спрямований на розробку мобільних додатків для пристроїв, що носяться. Завантажувати програми можна буде просто зі свого зап’ястя за допомогою смарт-годинника.
Впровадження AR та VR
Про цю тенденцію ми також згадували у Трендах UI/UX дизайну на 2022 рік. Мобільні програми можуть використовувати віртуальну та доповнену реальність для різних функцій.
- Наприклад, L’Oreal Paris запустила програму Style My Hair і додаток для віртуального макіяжу. Тут за допомогою AR користувачі можуть «приміряти» різні зачіски, змінити колір волосся, робити макіяж на екрані телефону.
- Google представила функцію «Live View» в Картах Google, де користувачі можуть бачити напрямок в реальному часі на зображеннях реального світу.
- В ігровій сфері безумовним лідером є Pokemon Go, який впровадив інструмент віртуальної реальності, зробивши прорив про уявлення ігрових мобільних додатків.
Подумайте, в якому форматі можна використовувати AR і VR при розробці ваших мобільних додатків. Зараз доступне підключення технології VR до смартфону, додатку або пристроїв, що носять, що покращить процес взаємодії з користувачем.
AI та машинне навчання
Якщо говорити про штучний інтелект, на думку відразу спадають голосові помічники на кшталт Siri, Alexa. Однак технологія вже вийшла за ці межі.
Apple у 2021 році випустила останню версію платформи машинного навчання для iOS Core ML 3, яка допомагає розробникам впроваджувати технологію штучного інтелекту у мобільні програми.
Які функції я можу впровадити з урахуванням AI?
- розпізнавання облич та зображень;
- розпізнавання голосу;
- класифікація тексту;
- створення фільтрів.
Подібний метод зробить додаток не тільки розумним, але й підвищить продуктивність. Технологія спростить процес розробки серверної частини і поліпшить досвід користувача.
Мобільний гаманець
Оплата та платежі за допомогою мобільного телефону набагато простіше, швидше та зручніше. Ми спостерігаємо зростання платіжних сервісів Apple Pay, Google Pay та Samsung Pay, тенденція посиляватиметься. У найближчі роки програми повинні враховувати оплату через смартфон.
Інтеграція з мобільним гаманцем стане стандартною функцією для кожного додатка, який обробляє транзакції. Особливо це стосується мобільної електронної комерції, оскільки великі рітейлери, бренди використовують мобільний додаток як спосіб збільшення прибутку.
За даними Statista, у 2021 році понад 72,9% від загального обсягу продажів у сфері e-commerce припадало на мобільні пристрої.
Безпека
Компанія Scamwatch публікує інформацію про те, як розпізнавати шахрайство, уникати його та повідомляти про нього. На сайті представлений докладний звіт за 2022 рік «Статистика шахрайства». Мобільні програми займають третє місце після дзвінка та текстового повідомлення у розділі взаємодії за допомогою методу шахрайства.
Безпека ваших клієнтів має стати пріоритетом. Користувачі знають про ризики, тому неохоче діляться паролями або надають доступ до конфіденційної інформації третім особам.
Розробникам краще впроваджувати в мобільні програми такі функції як «Вхід з Apple». Це дозволить користувачеві уникнути заповнення додаткових форм із зазначенням імені, email та паролем. Вони можуть увійти до облікового запису за допомогою вже створеного ID. Apple захищає облікові записи двофакторною автентифікацією та не відстежує їхню активність.
Інтеграція з хмарними сервісами
Хмарні послуги мають широкий спектр можливостей для розробки mobile app. Технологія підвищить продуктивність мобільних додатків, яка виконуватиме завдання у хмарі та не зберігатиме інформацію на пристрої. Це оптимізує процес та скоротить можливі додаткові витрати.
Миттєві додаткі
У системі Android програми з миттєвим запуском було випущено кілька років тому. Це функція, що дозволяє спробувати програму без завантаження та встановлення. Необхідно натиснути кнопку «спробувати зараз».
Миттєві додатки включають фрагмент (неповна версія), оскільки мають обмеження за розміром. Щоб досягти кращого досвіду користувача, слід дозволити користувачам познайомитися і випробувати спочатку миттєвий додаток, перш ніж встановити його.
Висновок
Статистика мобільного трафіку говорить про те, що брендам необхідно задіяти мобільний додаток. Однак, не варто випускати його необдумано, необхідно включити функції, які полегшать взаємодію і створять якісний досвід користувача.
Ми рекомендуємо вивчати поточні та майбутні тенденції. Ці знання допоможуть прорахувати подальші кроки, впровадити інноваційні технології перш, ніж це зроблять конкуренти. Зробіть свій мобільний додаток зручним, сучасним, технологічно наповненим та функціональним. У такому випадку він точно знайде застосування користувачів вашої аудиторії.
Якщо у вас вже є мобільний додаток, тоді радимо нашу статтю щодо їх просування Рекламні кампанії для мобільних додатків у Google та Facebook.
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- 11 метрик для оцінювання ефективності відеореклами. Які показники відстежувати?;
- Як створити високоефективний лендинг: функції та переваги односторінкового сайту;
- Як підготувати сайт до запуску реклами на Європу та США: 6 кроків до продажів.
І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.