Головна » Блог » CRO | Юзабіліті і підвищення конверсії сайту » Чому CRO та UX-дизайн не можуть існувати один без одного? 5 порад для пошуку балансу між напрямками

Чому CRO та UX-дизайн не можуть існувати один без одного? 5 порад для пошуку балансу між напрямками

06.05.2022

Редакція: Оля Сомова. Автор: Ольга Сомова


Експерти в області CRO і UX-дизайну іноді сперечаються, який з цих напрямків є частиною іншого. Тема може залишатися актуальною для дебатів серед маркетологів, аналітиків та дизайнерів. Ми ж стверджуємо, що CRO та UX можуть ідеально доповнювати один одного, ефективно виконуючи бізнес-цілі. У статті розбираємо, що є основою кожної із сфер. Також відповідаємо на запитання, чому CRO та UX не можуть існувати один без одного.

Зміст:

1. Основи CRO та UX-дизайну

2. 5 порад, як знайти баланс між дизайном UX та CRO

3. Переваги збалансованої роботи

4. Висновок

CRO и UX-дизайн



 

Основи CRO та UX-дизайну

При розробці сайту або мобільного додатка, UX-дизайн та оптимізація коефіцієнта конверсії (CRO) відіграють важливу роль у генерації, конверсії та отриманні лідів. Щоб утримувати високі позиції або досягати поставлених результатів необхідно встановити своєрідний симбіоз між двома напрямками. Гармонійні відносини між CRO для UX, в яких вони доповнюють зусилля один одного, допоможуть спеціалістам працювати разом для досягнення спільних цілей у бізнесі. Ідеальний варіант — збалансувати два напрямки. Щоб знайти цей правильний баланс, потрібно розглянути кожну область окремо.

Ключові елементи CRO

Оптимізація коефіцієнта конверсії (CRO) — це процес, що включає безліч інструментів для покращення сайту, що призводить до збільшення продажів. Основою CRO є тестування, відстеження та аналітика. Команда CRO тестує сайт, проходять всі етапи воронки для розуміння, з якими труднощами стикається потенційний клієнт на шляху до покупки.

Крім цього, оптимізація включає пошук рішень, що поліпшити, полегшити, перетворити. Зміни можуть стосуватися кожного елемента на сайті, починаючи від заголовка і фільтрації, закінчуючи оформленням сторінки з подякою.

CRO передбачає вивчення того, як допомагати користувачам робити цільові дії, сприяти бажанню взаємодіяти з сайтом. По суті, роль CRO полягає у збільшенні кількості людей, які відповідають на заклики до дії (CTA).

CRO и UX-дизайн



Експерти CRO висувають гіпотези щодо поведінки користувача на сайті, що виникає проблеми, шукають підтвердження, знаходять способи усунення “точок тертя” та рішення щодо покращення користувальницького досвіду. Процес оптимізації призводить до підвищення коефіцієнта конверсії. У роботі фахівці використовують велику кількість інструментів, у тому числі А/В тестування, відстеження аналітики, опитування та відгуки споживачів. Повний список додаткових сервісів можна знайти у нашій статті Повний список інструментарію для підвищення конверсії.

Команда CRO розставляє пріоритети з основних питань

Ключові елементи UX-дизайну

Мета якісного UX-дизайну — надати клієнтам ефективний досвід роботи з цифровим продуктом. Сайт повинен бути одночасно простим у використанні, зручним для навігації, функціональним та без помилок — все в одному флаконі. Тільки в такому випадку підвищуватиметься конверсія і збільшуватимуться продажі, а конкуренти напруженно шукатимуть ваш секрету успіху.

UX або User Experience дизайн включає такі основні елементи, як:

  • зручність використання (usability);
  • функціональність та корисність сайту;
  • візуальне оформлення;
  • переконливість (готовність взаємодіяти із сайтом).

CRO и UX-дизайн



Коли сайт може з перших секунд викликати в користувача позитивні емоції, варто очікувати від відвідувача зворотний зв’язок. Це і є основними принципами UX-дизайну: зрозумілий і доступний сайт стимулює зворотну реакцію з боку потенційного клієнта.

Хороший досвід підвищує взаємодію користувачів з продуктом, що також передбачає і конверсійні дії, наприклад підписка або покупка продукту. UX-дизайн покращує CRO, гарантуючи, що люди продовжуватимуть вести комунікацію з брендом доти, доки вони не будуть готові вчинити цільову дію (конверсію).

UX-дизайн та CRO повинні мати одну спільну мету: створення бази лояльних клієнтів.

 

5 порад, як знайти баланс між дизайном UX та CRO

Це два взаємопов’язані поняття. Ось 5 простих порад, що варто взяти до уваги у сферах UX та CRO, спільна робота над якими приносить найкращий результат.

1. Потреби користувача — на першому місці

При розробці, впровадженні будь-яких змін, функцій на сайті в першу чергу потрібно думати про користувача. Розуміння того, як використовують товар/послугу і яких цілей досягають з його допомогою, значно спрощує створення самого продукту, який відповідає очікуванням споживачів.

2. Кращий інтерфейс користувача включає експертну оцінку та юзабіліті-тестування

Експерт у галузі веб-дизайну та засновник компанії Nielsen Norman Group Якоб Нільсен стверджує, що застосування UX-дизайну з метою підвищення якості обслуговування підвищує ключові показники ефективності (KPI). Крім цього, його дослідження показали, що також зростає ROI — рентабельність інвестицій компанії.

Важливо регулярно проводити A/B-тестування клієнтських інтерфейсів, а також постійно оновлювати інструменти на основі даних аналітики. Можна досягти неймовірного успіху та окупності інвестицій, якщо приділяти увагу якості обслуговування клієнтів протягом устого шляху покупця.

CRO и UX-дизайн



3. Аналітика даних — джерело корисної інформації

Вивчення аудиторії, аналіз їхньої поведінки — це цінна інформація, яка дозволить вивчити звички користувачів, зрозуміти їхню логіку та мислення. На основі аналітики можна зробити висновки, що вимагають негайного втручання, а що можна виключити. Це також дозволить покращити оптимізацію коефіцієнта конверсії.

4. Не приділяти багато уваги CRO

Не варто наголошувати виключно на оптимізації, тому що UX-дизайн сильно впливає на коефіцієнт конверсії. Якщо зосередитися на CRO, можна принести непоправну шкоду досвіду користувача – знизити якість взаємодії з користувачем.

Запам’ятайте! Експерименти в області CRO допустимі тільки якщо ви впевнені, що маєте правильний досвід користувача.

5. Команди UX-дизайну та CRO завжди “на зв’язку”

Важливо, щоб фахівці в кожному з цих напрямків були частиною один одного у процесах та ділилися знаннями. Взаємодія команд допоможе швидше та ефективніше тестувати і надалі впроваджувати нові елементи. Це допоможе зберігати узгодженість у компанії.

 

Переваги збалансованої роботи

Обидві сторони однозначно виграють, якщо дотримуватися балансу та взаємодії в роботі.

Як UX-дизайнер допоможе відділу CRO?

  • Ні випадковим експериментам. Оптимізація працює за принципом внесення змін із подальшим тестуванням, постійного покращення за допомогою налаштувань, що довели свою ефективність. Коли ідея, що тестується, заснована на дослідженні UX, результати дають більший профіт. У той час, коли CRO говорить, що потрібно щось змінити в поточному досвіді, дослідження UX-дизайнера допомагає зрозуміти, з чого слід почати.
  • CRO розставляє пріоритети щодо проблем проектування. Якщо не покращувати досвід користувача, шанси на зміни з конверсією залишаться незадовільними, незалежно від того, наскільки ретельно сайт оптимізований.
  • Оптимізація дизайну відповідно до можливостей пристрою. Існує твердження, що CRO фахівці найчастіше розробляють гіпотези, спираючись на десктопні версії сайтів. UX-дизайнери завжди думають про функціональність кількох версій. Вони краще розуміють, де яка функція знайде застосування на різних пристроях.

CRO и UX-дизайн



Як CRO допоможе дизайнерові UX?

  • Більше додаткових інструментів. З розвитком CRO з’явилося багато додаткових інструментів. Деякі з них можуть використовувати UX-дизайнер у роботі. Наприклад, теплові карти, записи чи опитування відвідувачів, аналіз форм.
  • Можливість проведення експериментів. Дизайнери тестують сайт на юзабіліті. При цьому не варто відмовлятися від А/В тестування, якщо воно зможе забезпечити додаткову перевірку. Тести, проведені CRO-командою, часто містять ідеї, які фахівець UX упустив. Успішно проведений експеримент може дати остаточну відповідь на питання, покращило або погіршило зміну користувальницький досвід.

 

Висновок

Баланс CRO та області UX-дизайну забезпечують довгостроковий союз з користувачем, що є основною метою роботи сайту та бізнесу в цілому. Забезпечення безперебійної роботи сайту та реалізація очікувань користувачів мають стати на перше місце у роботі команди. Даний факт відображає і успіх бренду на ринку.

Якщо є можливість розробити цільові сторінки, використовуючи основи CRO і UX-дизайну, це дозволить визначити проблеми, розставити пріоритети для їх вирішення. Також є можливість зрозуміти шлях користувача, щоб забезпечити йому кращий досвід  і, отже, збільшити конверсію.

Для досягнення цілей бізнесу, а головне високих результатів, потрібно досягти гармонії між оптимізацією конверсій і покращенням користувальницького досвіду за рахунок дизайну, що прагне до створення ідеального. Важливо, щоб CRO та UX-дизайн “йшли пліч-о-пліч”. Такий тип бізнесу ніколи не перестає зростати, а лише розвивається та збільшує масштаби.

 

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.

Последние материалы рубрики

«Вітамінізований кейс», або Як за допомогою структурованого сайту та ребрендингу просувати екопродукцію: історія компанії VitaminBox

«Вітамінізований кейс», або Як за допомогою...

На прикладі нового кейсу ми покажемо, як підвищити впізнаваність бренду, розробити візуальний контент спеціально для ніші...

Аудит Google Ads

Аудит Google Ads: на що звернути увагу маркетологу?

Що таке аудит Google Ads? Які задачі виконує та як правильно провести аналіз облікового запису?

Оголошення Google Local Inventory Ads

Оголошення Google Local Inventory Ads: як вони працюють та кому...

Оголошення Google Local Inventory Ads — ефективний спосіб просування в інтернеті фізичних торгових точок. Про переваги та недоліки LIA, а також...

Аналоги Canva

Аналоги Canva: 8 зручних онлайн-сервісів для роботи з...

Графічний онлайн-редактор Canva — справжній фаворит багатьох digital-фахівців, які працюють із зображеннями чи презентаціями. Зважаючи на...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ
Рекомендую Webpromo як надійних партнерів
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Серед багатьох ми обрали Webpromo
Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo - це продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності