Головна » Блог » CRO | Юзабіліті і підвищення конверсії сайту » ТЗ на інтернет-магазин: що розробник має знати про ваш бізнес?

ТЗ на інтернет-магазин: що розробник має знати про ваш бізнес?

27.07.2022

Катя Лифиренко


Будь-який успішний проект починається з чіткого та структурованого ТЗ. Перед тим як розробник розпочне створення сайту, йому важливо отримати необхідну інформацію про ваш бізнес. Технічне завдання дасть фахівцю розуміння ваших вимог до сайту: дизайн, функціонал, термін реалізації проекту. Це допоможе надалі уникнути непорозуміння між маркетологом та розробником. Правильне ТЗ включає завдання, очікування від майбутнього сайту, фіксовані та узгоджені терміни реалізації кожного пункту. Для маркетолога — це можливість контролювати роботу спеціаліста, а для розробника — вибудований пріоритет із завдань і можливість рухатися за планом.

Необхідність заповнення ТЗ перед створенням інтернет-магазину важко переоцінити. Важливо якомога детальніше і конкретніше розповісти, яким ви бачите майбутній сайт. У цій статті ми розповімо, які питання включає ТЗ на розробку інтернет-магазину і яку інформацію маркетологу важливо надати розробнику.

Зміст:

  1. Що включає ТЗ на розробку інтернет-магазину?
  2. Загальна інформація
  3. Вимоги до сайту
  4. Вимоги до контенту
  5. Функціонал
  6. Дизайн
  7. Маркетингова інформація
  8. Висновки

ТЗ на интернет-магазин, данные которые нужны разработчику



Що включає ТЗ на розробку інтернет-магазину?

ТЗ на розробку інтернет-магазину це досить об’ємний файл. Потрібно бути готовим до того, що доведеться виділити час та детально описати всі пункти. Для маркетолога це може здатися трудомістким процесом, проте важливо розуміти, що добре описане технічне завдання — запорука успіху майбутнього інтернет-магазину.

Дані, які запитує фахівець, можна розділити на кілька блоків:

  • Загальна інформація
  • Вимоги до сайту
  • Вимоги до контенту
  • Функціонал
  • Дизайн
  • Підтримка сайту
  • Маркетингова інформація

Всі ці пункти важливі для розробника, щоб презентувати вам сайт, який виправдав би ваші очікування, виконував бізнес-завдання і відповідав запланованим маркетинговим активностям.

Загальна інформація

Як і в будь-якому ТЗ чи брифі, спочатку фахівець запитує базову інформацію про компанію: контакти (телефон, e-mail), назву компанії, адресу, як довго компанія на ринку. Для того, щоб розробник розумів напрямок бізнесу та його специфіку, важливо відповісти на такі питання:

У чому полягає основна комерційна діяльність компанії?

Опишіть якомога детальніше, чим займається ваша компанія і на які товари важливо зробити акцент.

У яких регіонах працює ваша компанія?

Вкажіть у порядку пріоритетності у яких регіонах представлений ваш бізнес.

Які ваші конкурентні переваги?

Пропишіть свої конкурентні переваги, включаючи УТП та слоган. Це допоможе команді створити унікальний сайт, який акцентуватиме користувачів на перевагах співпраці з вами, надалі це може підвищити коефіцієнт конверсій.

Чи є команда з вашого боку?

Можливо, у вас є копірайтер або системний адміністратор. Це можуть бути штатні спеціалісти чи аутсорс.

Чи старий сайт?

Обов’язково залиште посилання на старий сайт (якщо він є) і опишіть, що вам в ньому подобається, а що категорично ні.

Вимоги до сайту

Розробнику важливо розуміти ваше бачення сайту, щоб оцінити складність реалізації вимог та терміни підготовки проекту. Це мінімізує кількість правок та збільшує шанс того, що інтернет-магазин виправдає ваші очікування. Для цього фахівцю потрібно знати:

Яке враження має справляти сайт?

Поставте себе на місце користувача та опишіть яке враження має справляти інтернет-магазин. Наприклад, зручний фільтр товарів, можливість швидко додати замовлення в кошик і легко його сплатити, лаконічні картки товарів, інтуїтивно зрозуміле головне меню.

Яку кількість товарів ви плануєте розміщувати на сайті?

Вкажіть, який обсяг товарів потрібно завантажити на сайт, бажано виставити пріоритети для бізнесу за категоріями.

ТЗ на интернет-магазин, данные которые нужны разработчику



Під яку рекламу має бути підготовлений сайт?

Розкажіть, які маркетингові активності закладено у стратегію. Наприклад, якщо ви плануєте надалі займатися SEO-просуванням, то вже на етапі розробки важливо отримати ТЗ від фахівця, щоб підготувати сайт з технічного боку для ефективного просування у майбутньому. Про те, чому це важливо, ви можете прочитати в нашій статті: Навіщо потрібно SEO на етапі розробки сайту? Покроковий аналіз оптимізації з Webpromo

Яка частка продажів йде через форми, кошик, а яка телефоном?

Якщо у вас є статистика зі старого інтернет-магазину, поділіться інформацією про те, яка частина продажів реалізовується через форми, яка через кошики та який відсоток користувачів оформляє покупку по телефону. Ці дані допоможуть виставити пріоритети.

Вимоги до контенту

Контент —  це важливе наповнення інтернет-магазину. Для того, щоб він відповідав вашим вимогам, скажіть:

Чи маєте ви унікальний контент, який можна застосувати на новому сайті?

Можливо, у вас вже є унікальні матеріали, які можна використовувати для наповнення інтернет-магазину. Перерахуйте, що доступно і в яких форматах (текст, фото, відео).

Чи плануєте ви писати контент чи потрібна допомога фахівця?

Стратегічний контент (заголовки та підзаголовки), як правило, пише команда розробників. Інші види контенту, наприклад, опис товарів може закривати команда клієнта. Вкажіть, чи є у вас співробітник, якому можна поставити завдання щодо наповнення сайту товарами, послугами, статтями тощо.

Функціонал

Важливо поділитися своєю думкою про майбутній функціонал сайту. Цей блок включає технічні питання, такі як:

Які розділи мають бути на сайті?

Опишіть всі розділи, які повинен включати інтернет-магазин. Наприклад: Головна, Про компанію, Каталог, Новини, Ціни, Сертифікати, Відгуки, Доставка, Оплата, Вакансії, Акції, Контакти та ін.

Які функціональні модулі мають бути на сайті?

Вкажіть важливі модулі. Наприклад, програма знижок, реєстрація, слайдер, онлайн-консультант, калькулятор вартості, підписка на email-розсилку, відгуки тощо

Які потрібні статуси товару?

Вкажіть потрібні статуси. Наприклад, “Немає в наявності”, “Закінчується” або “На замовлення”.

У якому форматі відбуватиметься покупка?

Вкажіть валюту, способи доставки, способи оплати, мінімальну та максимальну ціну, формат ціни, як часто потрібно оновлювати вартість.

ТЗ на интернет-магазин, данные которые нужны разработчику



Яка у вас CRM-система?

Розкажіть, якою CRM-системою зараз користуєтеся і чи потрібна інтеграція з сайтом.

Чи є домен для нового сайту?

Якщо ви вже зареєстрували домен, обов’язково вкажіть його та хостинг, на якому обслуговується сайт. У випадку, якщо ви ще цього не зробили, напишіть, чи потрібна вам консультація фахівця з цього питання.

Дизайн

Для того щоб дизайн інтернет-магазину був реалізований відповідно до ваших вимог, розкажіть:

Який фірмовий стиль компанії?

Вкажіть логотип, фірмовий шрифт, бренд-бук, корпоративні кольори чи вподобання.

ТЗ на интернет-магазин, данные которые нужны разработчику



Які сайти вам подобаються?

Наведіть 3-6 прикладів сайтів, які вам подобаються та опишіть, чим саме.

Чи є у вас ідеї, які ви бажаєте бачити в майбутньому дизайні сайту і що категорично не подобається?

Опишіть всі свої ідеї для інтернет-магазину та вкажіть, що категорично вам не подобається в сайтах e-commerce.

Маркетингова інформація

Для розробки інтернет-магазину також важливо поділитися маркетинговими даними та відповісти на такі питання:

Що ви можете сказати про демографічний профіль своєї цільової аудиторії?

Опишіть свою цільову аудиторію якомога детальніше, включаючи:

  • Стать
  • Вік
  • Освіта
  • Дохід
  • Рід занять
  • Відвідувані сайти

В ідеалі скласти кілька портретів ЦА. Про те, як це зробити, ви можете прочитати в нашій статті: Продуктивний маркетинг: Як визначити цільову аудиторію для вашої ніші?

Чи є у вас програми лояльності для постійних клієнтів?

Опишіть доступні програми лояльності та бонусну систему.

Які товари є пріоритетними для бізнесу?

Опишіть, який товар є головним “двигуном” продажів та інші пріоритетні товари. Вкажіть середню кількість товарів у чеку та цінове позиціонування продукту.

Який процес купівлі?

Опишіть поетапно процес продажу вашого товару клієнту з першого етапу ” Виникнення потреби” . Розкажіть як довго користувач може приймати рішення перед покупкою і як часто здійснюють повторні замовлення. Які властивості вашого товару можуть розчарувати, а які захопити?

Хто ваші конкуренти?

Щоб ваш інтернет-магазин вигідно виділявся на їхньому тлі, вкажіть 3-4 сайти своїх конкурентів. Так розробник зможе підкреслити переваги та недоліки конкуруючих ресурсів.

Висновки

  1. Розробка сайту завжди починається із ТЗ. Правильне ТЗ включає завдання, очікування від майбутнього сайту, фіксовані та узгоджені терміни реалізації кожного пункту.
  2. Заповнювати ТЗ важливо якомога детальніше, щоб уникнути непорозуміння між маркетологом та розробником.
  3. Технічне завдання необхідно розробнику, щоб презентувати вам сайт, який виправдав би ваші очікування, виконував бізнес-завдання і відповідав запланованим маркетинговим активностям.

 

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.

Последние материалы рубрики

Google for Startups оголосив 25 переможців. Які українські компанії...

Google оголосив переможців третьої групи на підтримку стартапів в Україні

ErsteBank preview ua

Реклама дня: Erste Bank зробив різдвяний анімаційний ролик про...

Віденська банківська група Erste Bank у своєму новому різдвяному ролику «Вірю в Різдво» порушила тему енергетичної кризи.

Чорна п'ятниця

Black Friday: підсумки щорічного розпродажу від Фокстроту за 2022...

Лідери продажів та списки найпопулярніших товарів у 2022 році. Найбільший рітейлер України опублікував результати розпродажу

Проєкт Дія.Бізнес здобув міжнародну відзнаку European Enterprise Promotion Awards

Проєкт Дія.Бізнес здобув міжнародну відзнаку European Enterprise...

Проєкт Дія.Бізнес здобув відзнаку European Enterprise Promotion Awards, як найкраща ініціатива, що допомагає малому та середньому бізнесу у виході на...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності