Головна » Блог » Листи про покинутий кошик: статистика, причини, типи. Дослідження Webpromo на прикладах української e-commerce

Листи про покинутий кошик: статистика, причини, типи. Дослідження Webpromo на прикладах української e-commerce

23.06.2022

Редакція: Оля Сомова. Автор: Ольга Сомова


Уявіть, яка величезна кількість користувачів в інтернеті знаходиться в пошуку товарів, послуг, пропозицій? Щодня люди переходять із сайту на сайт, вибирають товари у різних групах/нішах. Здавалося б, ось клієнт уже став лідом, додав товар у кошик і знаходиться на прямій дорозі до оформлення замовлення. Однак частіше цей інтерес не закінчується покупкою, а залишається на стадії покинутого кошика.

Ми провели власне дослідження, як бренди використовують інструмент email-маркетингу у стратегії саме для листа про кинутий кошик. Як нагадують про себе, чи часто надсилають і як на прикладах української сфери ecommerce? На основі цього аналізуємо та робимо висновок.

Зміст:

1. Статистика кинутих кошиків

2. Причини «завислих» замовлень

3. Типи листів про кинутий кошик

4. Чи варто надсилати сповіщення про кинутий кошик?

5. Резюме по дослідженню

Письма о брошенной корзине



 

Статистика кинутих кошиків

Сьогодні користувачі вже не залишають покупки «на потім», не відкладають до вихідних. Це породило таке поняття, як WorkDay Consumer. Все, що їм потрібно шукають в інтернеті будь-коли, а бренди активно вкладають у діджитал рекламу. Але пошуки товарів не завжди закінчуються покупкою. Користувач зареєструвався, підписався на розсилку, отримав винагороду у вигляді бонусу чи промокоду, подарункового сертифікату на першу покупку тощо. Після додавання продукції в кошик починається найцікавіше процес оформлення замовлення.

Згідно зі статистикою, яку представила Fresh Relevance платформа персоналізації електронної комерції, відсоток покинутих кошиків становить 59,22%.Письма о брошенной корзине

SaleCycle у звіті «Ecommerce Stats Trends Report» за 2021 рік наводить власну статистику і стверджує, що відсоток покинутих кошиків  81,08%. Письма о брошенной корзине

Сервіс Statista наводить графік за рівнем відмови від кошика онлайн-покупок по всьому світу за період з 2006 до 2020 року. За їхніми даними, відсоток відмов становить близько 70% станом на 2020 рік.
Письма о брошенной корзине

Це більше половини клієнтів, які готові здійснити покупку. Не дивно, що для сфери e-commerce тема покинутих кошиків є головним болем.

 

Причини «завислих» замовлень

Якщо дивитися з погляду споживача, причинами для покинутого кошика можуть стати сумніви в ціні або якості. Далі при переході до оформлення замовлення необхідно залишати дані про доставку. Тут можуть бути незручні варіанти транспортування. Наприклад, користувач переходить на іншу вкладку в карти, щоб переглянути найближче відділення. Розуміючи, що йому далеко, він втрачає мотивацію/бажання, залишає відкритий кошик і продовжує пошук магазину, де буде самовивіз, послуга доставки кур’єром.

Чоловік шукає подарунок дівчині на день народження, додає товари у кошик, щоб пізніше уточнити, що саме їй сподобається. Замовлення «зависає» на незрозумілий час.

Іноді сайти інтернет-магазинів вимагають надто багато інформації, що також відлякує потенційного клієнта. Це природні причини, чому кошик залишається покинутим. Для сфери e-commerce це неминучий факт, який варто прийняти.

Baymard institute також проводив дослідження визначення основних причин незавершеного замовлення. Письма о брошенной корзине



Список найпоширеніших причин включає:

  • 48% високі додаткові витрати (доставка, податки, збори).
  • 24% реєстрація та обліковий запис були обов’язковими умовами.
  • 22% повільна доставка
  • 18% користувач не довіряв сайту інформацію про кредитну картку
  • 17% довгий/складний процес оформлення замовлення
  • 16 % я не міг заздалегідь побачити/розрахувати загальну вартість замовлення
  • 13% на сайті були помилки/стався збій
  • 12% не влаштувала політика та умови повернення
  • 9% не знайшов відповідний спосіб оплати
  • 4% оплата відхилена/не пройшла.

Багато в чому на ці причини можна вплинути. Можливо інтернет-магазину слід покращити дизайн та користувальницький досвід, розширити список служб доставки та способів оплати, полегшити умови знаходження на сайті.

Якщо користувачу складно та незручно, він знайде магазин, де все просто, доступно та можливо оформити замовлення за лічені секунди.

Однак, навіть за наявності ідеального сайту, покинуті кошики все одно будуть траплятися. Для цього необхідно невимушено нагадати про себе. Подібні «нагадування» повертають клієнта до процесу купівлі та обертаються успіхом.

Докладніше про причини кинутих кошиків, а також як відстежувати та знизити їх кількість можна прочитати у нашій статті «Як зменшити кількість кинутих кошиків в інтернет-магазині: 9 способів»

 

Типи листів про кинутий кошик

Щоб зрозуміти логіку, ми зібрали кілька прикладів українських інтернет-магазинів, які надсилали листи про кинутий кошик. Варто зазначити, що не всі магазини та ніші використовують подібний інструмент.

Наприклад, фудбізнес передбачає реєстрацію лише за номером телефону. Всі ресторани та продуктові магазини, де ми залишали кошики відкритими, не надсилали нагадування, відповідно.

Інші інтернет-магазини використовували різні типи. Давайте детальніше розбиратися на прикладах українських брендів.

Одноразовий лист

1. Косметичний бренд Notino лише один раз нагадав про себе, вказавши відкладені у кошик товари. Лист лаконічний з текстом, що приваблює, і закликом до дії.Письма о брошенной корзине

2. Фармацевтичний бренд із продажу медичних препаратів Liki24 також надіслав одноразовий лист із доданими товарами у кошику.
Письма о брошенной корзине

3. Інтернет-магазин жіночого одягу «VOVK» надіслав лист-нагадування з таким змістом:

Письма о брошенной корзине

Проста структура листа текст, список доданих товарів, заклик до дії.

4. Ще один магазин одягу «House» вибрав креативніший підхід, додавши ось таке зображення з цікавим змістом.

Письма о брошенной корзине

Невеликий мотивуючий текст та заклик до дії. Нижче у листі бренд пропонує переглянути новини з актуальними знижками на товари.

Письма о брошенной корзине

Ланцюжок листів

1. Інтернет-магазин товарів для тварин MasterZoo щодня надсилає нагадування про кинутий кошик. Зміст листа однаковий.

Письма о брошенной корзине

При цьому лист включає персоналізовані пропозиції із закликом «купити» вибрані/підібрані товари. З email можна також відразу перейти до каталогу, зоомагазину або блогу.
Письма о брошенной корзине

2. Магазин електроніки (і не тільки) Rozetka також дотримується принципу ланцюжка листів. Один раз протягом дня на пошту надходить сповіщення про кинуту корзину. Зміст та опис ідентичні.Письма о брошенной корзине

 



3. Інтернет-магазин одягу, взуття та аксесуарів LeBoutique вкладає у лист максимум інформації. Ви отримаєте лист із тегом «кинутий кошик», усередині якого попередження про тимчасові рамки поточної акції, а також два заклики до дії — «Замовити» та «Продовжити оформлення».

Письма о брошенной корзине

Нижче у листі вкладено блок «Спеціальні пропозиції».
Письма о брошенной корзине

І блок Sale за категоріями, з якого ви відразу потрапляєте у відповідний розділ.
Письма о брошенной корзине

На відміну від попередніх брендів опис листа LeBoutique змінюються.
Письма о брошенной корзине

4. Дитячий інтернет-магазин товарів для малюків та батьків Pampik надсилає серію листів.Письма о брошенной корзине

Окрім нагадування, компанія додатково пропонує подивитися схожі товари.
Письма о брошенной корзине

При повторному сповіщенні Pampik змінив опис листа.
Письма о брошенной корзине

Нестандартні рішення

1. Бренд одягу Sinsay після реєстрації та додавання товарів у кошик пішов іншим шляхом. Листи про кинутий кошик я так і не отримала, але згодом помітила на YouTube ось таке сповіщення.

Письма о брошенной корзине

Як майданчик для нагадування Sinsay використовує не email, а відеохостинг.

2. Виробник жіночого одягу Gepur надсилав регулярні нагадування про додані товари, а також оповіщення про нову колекцію.

Письма о брошенной корзине

Лист містить невеликий текст, а також інформацію про знижки, заклик до дії.
Письма о брошенной корзине

На третій день представник бренду передзвонив. Причиною дзвінка якраз став мій покинутий кошик, оскільки менеджер уточнював, у чому причина затримки, питання, деталі замовлення.

 

Чи варто відправляти сповіщення про кинутий кошик?

Дослідження показало, що більшість українських брендів в e-commerce не використовує email-маркетинг для кинутого кошика. Було зареєстровано понад 30 облікових записів, з них про себе нагадали лише 10 компаній.

Як потенційний покупець, я переглянула та порівняла величезну кількість інтернет-магазинів. Незважаючи на те, що товари мені сподобалися, просто фізично неможливо запам’ятати, що та де саме бачив. Тому, кошик із нагадуванням був би якраз до речі.

Також були сайти, які не тільки не надсилали повідомлення, а просто викидали товари з кошика через деякий час.

 

Письма о брошенной корзине



 

Резюме по дослідженню

Варто виділити кілька фактів про листи з нагадуванням про кинутий кошик, до якого бренду хочеться повернутися.

  • лаконічний лист, без навантаженості (зайвої інформації);
  • іронічний текст/опис листа (привертає увагу);
  • інформація про знижки або персональні подарунки (наприклад, промокод);
  • швидкий перехід на сайт, у кошик;
  • персональне звернення;
  • краще працює ланцюжок повідомлень, так ви завжди фокусуватимете увагу споживача.

Брендам варто задіяти електронну пошту і надіслати нагадування про кинутий кошик. Це не збільшить ваші продажі на 100%, однак ви взаємодієте з користувачем. Приємно, коли компанія не забуває про тебе, дає час на роздуми і ненав’язливо надсилає повідомлення на кшталт «Ми на тебе чекаємо».

Також рекомендуємо провести CRO-аудит сайту, за допомогою якого ви зможете зрозуміти шлях користувача по воронці та зменшити кількість кинутих кошиків.

 

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.

Последние материалы рубрики

Аналоги Canva

Аналоги Canva: 8 зручних онлайн-сервісів для роботи з...

Графічний онлайн-редактор Canva — справжній фаворит багатьох digital-фахівців, які працюють із зображеннями чи презентаціями. Зважаючи на...

сума збитків, яких зазнав український бізнес внаслідок війни

Скільки складає загальна сума збитків, яких зазнав...

Скільки українських підприємств постраждало та яка сума збитків?

Практикуємо сторітелінг: як маркетологу створити історію, придумати персонажа та зацікавити потенційних клієнтів

Практикуємо сторітелінг: як маркетологу створити історію,...

Хочете навчитися зацікавлювати потенційних клієнтів? Тоді нова стаття від редакції Webpromo допоможе вам у цьому, адже ви швидко...

Арбітраж трафіка: що це таке і як на ньому заробити

Арбітраж трафіка: що це таке і як на ньому заробити

У новій статті ми не просто розповідаємо про потенціал і користь аффілейт-маркетингу, а пояснюємо, що таке арбітраж трафіка та як від...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Рекомендую Webpromo, як надійних партнерів
Серед багатьох, ми обрали Webpromo
Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності