6 векторів масштабування брендового контенту
05.03.2021
Олексій Бакуменко
Пряма реклама в інтернеті поступово, але впевнено втрачає свою ефективність. Вона вже не викликає довіри до бренду: люди стали сприймати її як марнування часу та потужний дратівливий чинник. Однак привертати увагу споживача до бренду якось потрібно. І еволюція маркетингу подарувала світові брендовий контент — суміш корисного і цікавого матеріалу з ненав’язливою рекламою. Так бренди змогли догодити «і вашим, і нашим»: люди отримують дійсно корисну (або захоплююче-розважальну) інформацію, а компанії нарощують брендовий трафік — трафік, безпосередньо пов’язаний зі своїм брендом.
Прийом виявився успішним, і компанії кинулися в боротьбу за споживача в інформаційний простір. Але якщо такий підхід до реклами настільки популярний, то як виділитися на тлі інших брендів? Пересічний споживач швидше буде читати блог великої корпорації, ніж невеликий міжрегіональної фірми. У цій статті я розповім, як масштабувати брендований контент так, щоб наростити брендовий трафік, не озираючись на «монстрів» у вашій ніші.
Вектор 1. Обсяг контенту
Девіз вектора: «Більше! Більше! Більше!». Це найочевидніше напрямок розвитку. Найчастіше викладайте в мережу брендований контент, і працюйте над його змістом.
Підводні камені вектора приховані під «водоростями» логіки. Багато — не завжди краще. Від збільшення обсягу не повинна страждати загальна концепція вашого інформпростору. Експериментуйте з форматами подачі, підвищуйте загальну корисність матеріалів. Завжди пам’ятайте про здоровий глузд, і тоді споживачі вашого контенту не будуть захлинатися великою кількістю інформації, яку ви на них ллєте.
Вектор 2. Поглиблення в тематику
Поверхневі матеріали або взагалі не чіпляють, або швидко відпускають. Визначте суміжні і пересічні теми. Підказками стануть середньочастотні і низькочастотні запити по вашому профілю. Дивіться, що шукає ваша ЦА — даєте їй це. У цьому вам допоможуть сервіси Megaindex, розширення для Chrome Ubersuggest або більш професійні — Serpstat, Ahrefs.
Ось приклад розширення семантики за запитом «брендований контент» за допомогою Ubersuggest:
Звідси можна взяти мінімум дві теми для контент-плану, які докладніше розкриють тематику — «Як створити брендований контент для Instagram» і «Як створити брендований контент для Facebook», прикріпивши надихаючі приклади такого контенту.
Вектор 3. Кількість ЦА
Створюйте брендований контент під різні цільові аудиторії. Почніть з докладною опрацювання суміжних груп. Не поспішайте. Перші публікації стануть розвідкою перед боєм. Далі аналізуєте реакцію, і якщо все ок — закріплюєте успіх в наступних публікаціях, і починаєте роботу над іншою групою ЦА.
«В агентстві Webpromo завжди була і буде в пріоритеті ЦА в особі маркетологів. Основний брендований контент, який ми виробляємо, спрямований на неї. Але наші внутрішні дослідження показують, що в числі читачів нашого блогу і фолловерів у соцмережаї є ті, хто просто цікавиться маркетингом або працює в суміжній сфері, де маркетинг є допоміжним інструментів для досягнення професійних цілей. Тому в минулому році наш відділ маркетингу прийняв рішення випустити брендовий контент для більш широкої публіки — подкаст «А что, если?», — ділиться досвідом головний редактор блогу Webpromo Ольга Коцофане.
Вектор 4. Нові типи контенту
Світ не стоїть на місці, він у вічному русі. Рухайтеся і ви! Шукайте нові способи донести свій брендований контент до ЦА: доповнюйте текстовий блог інфографікою, доповнюйте свій інстаграм відео-матеріалами та сторіз, на навчальному Youtube-каналі зніміть тематичний кліп з запрошеною зіркою. А краще робіть все відразу. Чим більше каналів надходження брендованого контенту до споживача — тим більше охоплення. Нехай у вас буде все: блог, youtube-канал, instagram, tik-tok — не зупиняйтеся, тут є де розгулятися.
«Єдине, щоб я рекомендувала під час пошуку нових форматів контенту та каналів його дистрибуції, не забувати все ж таки про інтереси ЦА та особливості конкретної ніші. У моїх практиці був цікавий приклад, коли компанія з продажу торгівельного обладнання вирішила витратити більшу частину бюджета на просування у Instagram. Але це було абсолютно хибне рішення, оскільки кількість потенційних клієнтів у ніші була обмежена і виокремити цю аудиторію в Instagram — over-завдання. Набагато ефективніше спрацювали прямі контакти та участь у тендерах»— розповіла Ольга.
Вектор 5. Географія
Тут все залежить від масштабів вашої діяльності і розташування компанії. Якщо ваша організація скромного локального значення — підлаштовувати контент під ваш регіон. Хоча можна замахнутися і на сусідні в перспективі. Великим компаніям важливо масштабувати брендований контент на кожну область, де проживає її ЦА. Враховуйте особливості географії цих місць. Під кожну локацію шукайте регіональні ключові запити, і будуйте на них стратегію брендованого контенту.
Вектор 6. Мови
Розширення ЦА за рахунок багатомовності — ще один шлях до підвищення впізнаваності, а також лояльності з боку користувачів. Чим більше людей вас зрозуміє, тим більше полюбить. Особливо це актуально для України, так як наше суспільство переважно білінгви.
Порада! Також ви можете додавати субтитри в свої ролики, а в соцмережах публікувати контент відразу на декількох мовах, якщо в ваша ЦА на них говорить.
Висновки
Відсутність розвитку завжди означає регрес. Якщо ви не працюєте над масштабуванням контент-стратегії – ви втрачаєте прихильників бренду, адже ефект будь-якого інформаційного каналу поступово слабшає. Людям потрібно постійно ненав’язливо нагадувати про себе. Ось і масштабується. І тоді замість поступового спаду ви отримаєте стабільне зростання ЦА і брендового трафіку.
Статтю перевірила головний редактор блогу Webpromo Ольга Коцофане.
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- Розбираємо 3 ключових тренда контент-маркетингу в 2021 році;
- Як написати текст про компанію і оформити сторінку «Про нас». Від рекомендацій до надихаючих ідей;
- Що потрібно знати про поведінку споживачів в 2021 році.
І підписуйтесь на наш Telegram-канал про маркетинг.