Головна » Блог » Як розробити маркетингову стратегію для малого та середнього бізнесу

Як розробити маркетингову стратегію для малого та середнього бізнесу

06.07.2022

Катя Лифиренко


Маркетингова стратегія допоможе вам визначити чіткі, реалістичні та вимірювані цілі для бізнесу. При виході на ринок, запуску нового продукту, розширенні ринку збуту чи інших змін бізнесові не обійтися без стратегії. Вона сприяє оптимальному розподілу ресурсу компанії на найрезультативніші канали просування. Добре продумана стратегія запорука ефективного маркетингу. У цій статті ми розповімо про етапи розробки маркетингової стратегії для малого та середнього бізнесу.

Зміст:

  1. Що таке маркетингова стратегія?
  2. Проведіть аналіз ринку та конкурентів
  3. Визначте свою цільову аудиторію
  4. Пропишіть цілі та завдання
  5. Визначте свої маркетингові канали
  6. Виберіть стратегію та бюджет для кожного каналу
  7. Проаналізуйте свої результати
  8. Висновки

Маркетинговая стратегия



Що таке маркетингова стратегія?

Маркетингова стратегія перспективний підхід до створення інструментів задля досягнення поставлених бізнес-цілей компанії з метою збільшення прибутку. Об’єднує завдання щодо просування, продажу послуг та товарів, ціноутворення, роботи з персоналом та клієнтами.

Маркетингова стратегія дає малому та середньому бізнесу напрямок до ефективного просування. Кожна компанія має свою унікальну стратегію, яка розробляється відповідно до потреб і цілей бізнесу.

Маркетингова стратегія допоможе:

  • Визначити цільовий ринок
  • Ідентифікувати ваших конкурентів
  • Створити унікальне позиціонування бренду
  • Підтримувати рентабельність інвестицій у маркетинг
  • Визначити найефективніші канали просування

Проведіть аналіз ринку та конкурентів

Перший крок до створення ефективної маркетингової стратегії аналіз ніші та конкурентів. Без аналізу поточної ситуації на ринку будь-які наступні кроки можуть виявитися безрезультатними. Для початку слід визначити рівень конкуренції та попит. Для цього можна використовувати планувальник ключових слів. Інструмент також допоможе дізнатися основні ключові слова, за якими вас можуть знайти клієнти та їхню орієнтовну вартість. А також періоди зростання та падіння попиту на товари чи послуги, ґрунтуючись на цих даних можна визначити сезонність, і вже відповідно до коливань коригувати рекламні кампанії.

Маркетинговая стратегия

Наприклад, e-commerce — це висококонкурентна ніша, вам доведеться змагатися з великими маркетплейсами. Якщо сфера вашого бізнесу вузькоспрямована, наприклад, продаж специфічного обладнання для виробництва — рівень конкуренції буде нижчим, проте варто враховувати, що попит на товари та послуги вузького призначення теж зазвичай менший.

Далі необхідно визначити основних конкурентів онлайн та провести аналіз їх представленості в інтернеті. Для цього використовуйте спеціальні сервіси, наприклад Similarweb, Serpstat, Ahrefs.

При аналізі конкурентів варто враховувати такі показники, як:

  • загальна кількість трафіку на сайт
  • основні джерела трафіку
  • найбільш відвідувані сторінки на сайті
  • перегляди та час на сайті

 

Маркетинговая стратегия

Це допоможе визначити основні канали залучення клієнтів, які використовують конкуренти. І на основі зібраної інформації розробити маркетингову стратегію, включивши до неї найефективніші методи просування. Якщо ваші конкуренти запускають рекламу в соціальних мережах, ми рекомендуємо окремо проаналізувати це джерело трафіку. За допомогою бібліотеки реклами Facebook ви зможете побачити рекламні оголошення, які використовують конкуренти. Детальніше про те, як аналізувати рекламу брендів у Facebook читайте у нашій статті: Моніторимо конкурентів у Facebook та Instagram. 6 способів для аналізу рекламних оголошень.

Визначте свою цільову аудиторію

Наступний важливий крок розробки ефективної маркетингової стратегії — визначення цільової аудиторії. Ваше УТП має нести користь для клієнта і вирішувати конкретне завдання, для цього важливо детально “промалювати” портрет цільової аудиторії, враховуючи:

  • вік
  • сімейний стан
  • рівень освіти
  • рівень доходів
  • місце проживання
  • стать
  • сферу діяльності
  • потреби страхи та бажання

Намагайтеся максимально деталізувати параметри кожної групи споживачів. Найкраще скласти кілька портретів конкретних людей, які потенційно зацікавлені у вашому продукті або послузі. Наприклад, якщо у вас бізнес із продажу косметики один із портретів ЦА може виглядати так: жінка, 25 років, дохід вищий за середній, незаміжня, доглядає за собою, займається йогою, веде здоровий спосіб життя, любить подорожувати. Для такого клієнта можна наголосити на екологічності доглядових засобів і компактності ємностей, які зручно брати з собою в дорогу. Детальніше про цільову аудиторію ви можете прочитати у нашій статті: Продуктивний маркетинг: Як визначити цільову аудиторію для вашої ніші?

Пропишіть цілі та завдання

Маркетингова стратегія обов’язково повинна включати чітко сформульовані і головне досяжні цілі. Для того, щоб коректно прописати цілі для бізнесу, необхідно з’ясувати:

1. Який дохід мають принести маркетингові кампанії

Припустимо, останній рік приніс продажів на 1 000 000 доларів. Наступного року ви ставите цілі маркетингової кампанії зі збільшення продажів на 20%. Структуруйте цілі таким чином, щоб забезпечити продажі на 1 200 000 доларів протягом наступних 12 місяців.

2. Визначте, скільки продажів потрібно для досягнення необхідного рівня доходу

Розділіть запланований прибуток на середній чек. Таким чином, якщо вам потрібно принести компанії продажів на 1 200 000 доларів, а середня сума угод становить 1500 доларів, відповідно вам необхідно закрити 800 клієнтів протягом наступного року.

Маркетинговая стратегия



3. Визначте кількість трафіку, необхідного для досягнення цілей

На основі історичних даних визначте коефіцієнт конверсій трафіку в ліди та лідів у клієнтів. Припустимо, дані за попередні три роки показують, що ваш середній коефіцієнт конверсії трафіку потенційних клієнтів становить близько 1%, а середній коефіцієнт конверсії лідів у клієнтів становить 8%. Це означає, що вам знадобиться 10 000 лідів, щоб реалізувати 800 клієнтів, і 80 000 відвідувачів, щоб отримати 10 000 лідів. В результаті вам потрібно залучити приблизно 80 000 відвідувачів на сайт протягом наступного року.

Якщо ви не маєте історичних даних для розрахунку, використовуйте середні показники у вашій ніші. Не забудьте скоригувати стратегію після того, як зберете потрібну кількість даних для прогнозу.

Визначте маркетингові канали

Канали залучення клієнтів визначає специфіка бізнесу. При виборі джерел трафіку варто орієнтуватися на поведінкові характеристики цільової аудиторії та цілі, які включає маркетингова стратегія. Для досягнення найкращих показників необхідно задіяти декілька каналів. Основні джерела трафіку:

Платні канали

До платних джерел трафіку належать контекстна реклама, медійна та реклама в соціальних мережах. За допомогою реклами в Google Ads, Facebook Ads та Тік-Tok Ads можна відносно швидко отримати потрібну кількість лідів.

SEO-просування

На відміну від реклами в пошуку та таргету в соціальних мережах, результати SEO-просування будуть помітні далеко не відразу. Це робота на довгострокову перспективу. Однак при правильному підході це забезпечить бізнесу стабільний органічний трафік і приноситиме звернення навіть у разі відключення платних ресурсів.

Email-маркетинг

Розсилки допоможуть підтримувати комунікацію з клієнтами та підігрівати їх інтерес до покупки. Email-маркетинг сприяє формуванню лояльності до бренду та стане чудовим доповненням до глобальної стратегії.

Канали залучення варто підбирати відповідно до воронки продажів, де кожен інструмент відповідатиме за окремий етап прийняття рішення про купівлю, від “Уваги” до “Дії”.

Маркетинговая стратегия



Виберіть стратегію та бюджет для кожного каналу

Після того, як ви визначились із джерелами залучення клієнтів, важливо розробити стратегію запуску рекламних кампаній та розподілити бюджет для кожного каналу. Бюджет, який необхідно закласти визначають цілі бізнесу та рівень конкуренції у ніші. Медіапланування допоможе розрахувати ймовірну кількість показів, кліків та конверсій виходячи з бюджету на рекламу. Або ж навпаки, відштовхуючись від необхідної кількості лідів, визначити оптимальну суму витрат. Важливо, що для точного розрахунку найкраще використовувати історичні дані. Якщо статистику ще не зібрано, прогнози будуть орієнтовними. Перед запуском рекламних кампаній важливо продумати УТП, креативи та оптимізувати цільову сторінку. А перед початком SEO-просування необхідно підготувати сайт з технічного боку та провести SEO-аудит.

Проаналізуйте свої результати

Це один із найважливіших етапів. Після того, як ви запустили рекламні кампанії, потрібно проаналізувати результати. Дані мають вирішальне значення у всіх аспектах маркетингової стратегії. Для коректного відстеження результатів важливо заздалегідь встановити на сайт Google Analytics і налаштувати всі цілі, якщо ви запускаєте рекламу в соціальних мережах, потрібно налаштувати та впровадити на сайт додатково Facebook Pixel. Для аналізу результатів SEO просування також використовується Google Analytics у поєднанні з даними Google Search Console. Аналіз дозволить вам виявити найбільш ефективні канали, оптимізувати та масштабувати їх для отримання максимального результату.

Висновки

Немає універсальної маркетингової стратегії. Тут все залежить від специфіки бізнесу, конкуренції в ніші, цільової аудиторії та унікальності вашої пропозиції. Ефективна стратегія допоможе вашому бізнесу розподілити бюджет на найрезультативніші джерела залучення клієнтів, створити унікальне позиціонування бренду та визначити цільову аудиторію. Розробка маркетингової стратегії це складний і копіткий процес, який вимагає аналізу ринку та аудиторії, постановки цілей, медіапланування та визначення каналів просування. Однак без ретельно продуманої стратегії складно досягти добрих результатів.

 

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.

Последние материалы рубрики

Проєкт Дія.Бізнес здобув міжнародну відзнаку European Enterprise Promotion Awards

Проєкт Дія.Бізнес здобув міжнародну відзнаку European Enterprise...

Проєкт Дія.Бізнес здобув відзнаку European Enterprise Promotion Awards, як найкраща ініціатива, що допомагає малому та середньому бізнесу у виході на...

Чорна п'ятниця 2022

«Чорна п’ятниця» 2022: як змінилися витрати українців у...

«Чорна п’ятниця» 2022: де, на що і скільки витратили українці у тиждень наймасштабнішого роспродажу року

превью сторіс ua

Як дивитися сторіс так, щоб про це не дізнався конкурент

Якими сервісами та програмами скористатися, щоб анонімно переглядати сторіс інстаграм?

Як розробити УТП

Як розробити УТП: рекомендації та референси

Як розробити ефективну унікальну торгову пропозицію: рекомендації та вдалі приклади для натхнення

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності