Де шукати теми для блогу: 20 корисних порад
30.05.2022
Редакція: Катя Лифиренко. Автор: Катерина Ліфиренко
Регулярне ведення блогу та наповнення сайту якісним контентом – це невід’ємна складова SEO просування. Крім цього регулярне наповнення корисними статтями робить сайт “живим” і тим самим компанія набуває “людського обличчя”. Це безпосередньо впливає на приплив аудиторії та залучення користувачів. Добре написаний матеріал збільшує авторитетність та експертність компанії в очах клієнта. За допомогою корисного, цікавого та практичного контенту можна також збільшити лояльність до бренду.
Якщо ваш продукт складний чи новий на ринку – це чудовий спосіб завоювати довіру аудиторії. Отже, ведення блогу важливий пазл маркетингової стратегії та просування бренду. Однак часто стоїть проблема з пошуком тем для статей, це знайоме кожному контент-маркетологу та редактору. Як зрозуміти, що тема актуальна? Як бути корисними для аудиторії? І як вибрати відповідну тему для наступної статті? Ми поділимося практичними порадами для вирішення вічного питання “про що писати?”.
Зміст:
- Використовуйте метод мозкового штурму
- Стежте за конкурентами
- Використовуйте сервіс Serpstat
- Використовуйте Google Trends
- Стежте за новинами
- Прислухайтесь до своєї аудиторії
- Слідкуйте за закордонними сайтами
- Записуйте інтерв’ю
- Відвідуйте конференції
- Використовуйте внутрішні дані
- Створюйте добірки
- Залучайте керівників
- Публікуйте кейси
- Запитайте у команди
- Використовуйте результати досліджень
- Слідкуйте за групами у соціальних мережах
- Пишіть пости у форматі порад
- Публікуйте внутрішні новини компанії
- Підбирайте теми під події та свята
- Пишіть про товари/послуги
- Висновки
1. Використовуйте метод мозкового штурму
Найкращі ідеї завжди народжуються у процесі обговорення. Цю практику варто застосовувати регулярно. У колі команди генерувати цікаві ідеї завжди ефективніше, ніж самотужки. Діліться думками та обговорюйте плани на наступний період, це допоможе розкритися кожному учаснику колективу, скласти план дій та визначити теми для написання статей. Робота в команді та метод мозкового штурму давно довели свою ефективність та часто використовується у великих компаніях.
2. Стежте за конкурентами
Дана порада застосовна і корисна на всіх етапах маркетингової стратегії. Регулярно переглядайте, що публікують ваші конкуренти, які теми вибирають і як на них реагує аудиторія. Це допоможе зрозуміти загальну тенденцію ринку, оцінити теми, які використовуються для ведення блогу, дізнатися інтенсивність публікацій і не відставати від колег. Крім цього, ретельно спостерігаючи за тематикою блогу конкурентів у вас завжди залишається можливість зробити краще і обігнати їх.
3. Використовуйте сервіс Serpstat
Цей інструмент може бути корисним не лише SEO фахівцям, а й редакторам блогу. Використовуйте функцію підбору ключових слів, щоб зрозуміти які запити цікавлять аудиторію, підбирайте виходячи з цього відповідні теми. Визначте ряд основних запитів, випишіть їх та відштовхуючись від даного списку визначте відповідні заголовки. Список, до речі, можна винести на обговорення в рамках мозкового штурму. Взявши за основу теми, що хвилюють аудиторію, ваш матеріал допоможе вирішити завдання користувача, що добре позначається на просуванні ресурсу. Це допоможе не тільки підібрати релевантну тему для статті, але й зробити ваш контент “вічним”, тобто завжди актуальним та корисним.
4. Використовуйте Google Trends
У розділі “Аналіз” ви можете відстежити популярність конкретного запиту, також використовуючи графу “Ще на тему” та “Схожі запити” ви побачите інформаційні кластери, якими цікавилася ваша аудиторія. У списку схожих запитів ви знайдете тематично пов’язані фрази. Ці дані можуть стати джерелом тем для написання матеріалу та допоможуть вам бути “на хвилі” найпопулярніших запитів. Цей інструмент відрізняється від Serpstat тим, що допоможе вам писати на актуальні та затребувані теми в конкретний час. Наприклад, з початком війни користувачів цікавить перспективи та можливості бізнесу в різних нішах на період бойових дій, тому варто підбирати відповідні теми.
5. Стежте за новинами
Регулярний перегляд новин та трендів допоможе завжди бути в курсі останніх тенденцій та нововведень на ринку. Слідкуйте за тематичними ресурсами, читайте розділи новин порталів та аналізуйте актуальну інформацію. Надаючи користувачеві можливість одним з перших дізнатись про новини ніші, ви точно будете корисними. Не слід забувати про те, що новини мають виходити вчасно. Це зробить ваш контент актуальним, свіжим та цікавим.
6. Прислухайтесь до своєї аудиторії
Користувачі самі підкажуть що їм цікаво. Звертайте увагу на коментарі під постами, люди часто залишають свій відгук та задають питання. Переглядайте статистику залученості та розвивайте найбільш популярні теми. Цей метод дозволяє вам писати про те, що “заходить аудиторії” і виробити власний стиль.
7. Слідкуйте за закордонними сайтами
Як відомо всі тренди та нововведення приходять до нас із західного ринку, на це варто звернути свою увагу. Вивчаючи англомовні ресурси, можна знайти теми, які ще не використовували ваші конкуренти. Можна підписатися на найбільш підходящі та цікаві блоги та постійно моніторити їх, черпаючи звідти ідеї для нового матеріалу.
8. Записуєте інтерв’ю
У кожній сфері діяльності є цікаві та впливові люди, які можуть поділитися досвідом та корисними знаннями у рамках вашої ніші. Для редактора це джерело натхнення створення корисного матеріалу. Візьміть інтерв’ю у людини, досвід якої резонує з вашим бізнесом. Поговоріть з ним особисто, телефоном або електронною поштою. Поставте йому кілька запитань і на підставі отриманої інформації підготуйте статтю у форматі “Інтерв’ю”. Ви також можете використовувати цей формат як частину контенту, доповнюючи матеріал сторонньою думкою щодо теми вашої публікації. Це дозволить подивитися на питання під іншим кутом, погляд зі сторони ніколи не завадить. Наприклад, у нашому блозі нещодавно вийшло інтерв’ю з Євгеном Лавренюком.
9. Відвідуйте конференції
Конференції та вебінари дають безліч нової інформації та знань, використовуйте їх для ваших публікацій. Як джерело натхнення виберіть теми, які обговорюють експерти. Особливу увагу приділіть рубриці “питання та відповіді”, сконцентруйтеся на тому, що запитують люди і у своїх статтях і постарайтеся дати відповіді на питання, що хвилюють аудиторію.
10. Використовуйте внутрішні дані
Поділіться внутрішніми даними про вашу галузі та клієнтів, щоб генерувати ідеї для контенту. Це може бути дослідницький проект команди або збір статистичних даних щодо ваших клієнтів. Можна розповісти про те, які інструменти найчастіше використовують клієнти у вирішенні тих чи інших завдань. Наприклад: «75% наших клієнтів використовують інструмент X для вирішення цього завдання». Надана інформація буде анонімною, проте цінною для потенційних клієнтів.
11. Створюйте добірки
Користувачі любить різноманітні добірки. Часто вони їх зберігають та поширюють серед друзів. Добірки несуть багато користі, адже ви можете поділитися необхідними інструментами або надати список практичних рекомендацій.
Приклади таких добірок у блозі Webpromo:
- ТОП-100 пошукових ключів Google у світі за 2021 рік
- Розширення для перекладу у браузері. ТОП-8 сервісів для Google Chrome
12. Залучайте керівників
Керівники майже завжди досягають своїх посад, тому що вони знають як управляти компанією і розуміють, що хвилює клієнтів у їхній галузі. Поговоріть із керівниками та лідерами, яких ви знаєте. Наприклад, генеральний директор вашої компанії чи керівники відділів. Обговоріть із ними що відбувається у сфері. Вони, як ніхто інший, зможуть вам надати найбільш повну та обширну інформацію. Ідеї народжуватимуться одна за одною.
13. Публікуйте кейси
Кейси дають змогу продемонструвати продукт на практиці. Це відмінний спосіб показати клієнтам свої можливості та ефективність. За основу найкраще брати практичну користь та результати, які ваші клієнти змогли досягти за допомогою компанії. Результати виконаної роботи – найкраще натхнення для написання матеріалу. У блозі Webpromo ми часто ділимося з читачами корисними кейсами, такими як:
- Як ми підвищили трафік медичного сайту у 14,3 разів
- Просування мобільної програми «UKRSIB Online». Зниження ціни на установку для IOS в 3 рази за допомогою нового джерела
14. Запитайте у команди
Поспілкуйтесь зі спеціалістами вашої компанії. Вони можуть дати корисні тези, які можна розвивати та використовувати у публікаціях. Колектив – це потужний ресурс, який важливо використати. Наприклад, відділ продажів вам завжди підкаже, що хвилює клієнта і які питання вони задають, технічні фахівці підкажуть вам тонкощі та специфіку інструментів, які використовуються для вирішення завдань клієнта. Спеціалісти з різних відділів завжди можуть доповнити ваш контент експертною думкою.
15. Використовуйте результати профільних досліджень
Надайте читачам підсумки проведення дослідження у вашій ніші, обов’язково доповнивши власними коментарями та висновком про те, як це впливає на ринок. Ці дані також можуть стати чудовим підґрунтям для написання об’ємного матеріалу. Наприклад: Найбільш швидко зростаючі галузі малого та середнього бізнесу — дослідження Semrush
16. Слідкуйте за групами у соціальних мережах
Групи в соціальних мережах часто схожі на нішеві форуми і можуть стати чудовим помічником у виборі теми. Люди обговорюють галузі, інтереси, проблеми, з якими їм довелося зіткнутися. Шукайте групи в тематиці вашої галузі, це допоможе краще зрозуміти свою аудиторію і допомогти їй знайти відповіді на питання, що часто ставляться в статтях з вашого блогу.
17. Пишіть пости у форматі порад
Поділіться рекомендаціями у своїй ніші. Використовувати свій досвід та досвід ваших клієнтів можна не тільки в кейсах, надайте читачеві практичні поради у форматі списку. Важливо, щоб опубліковані поради допомагали у вирішенні конкретних завдань та не були поверхневими, розпишіть за пунктами варіанти вирішення тієї чи іншої проблеми. Сюди можна віднести і публікації у форматі чек-листів. У нашому блозі подібні статті виглядають так: 7 порад для конкурентного аналізу на YouTube
18. Публікуйте внутрішні новини компанії
Дайте читачеві можливість зазирнути за лаштунки та поринути в атмосферу, яка панує у вашому колективі. Напишіть про досягнення та успіхи компанії, поділіться власним досвідом вирішення труднощів, поступово знайомте аудиторію з командою, розповідайте про зміни всередині компанії.
19. Підбираєте теми під подію та свята
Чудовою ідеєю для написання статті може стати ситуативна подія. Адаптуйте контент під відповідні інфоприводи. Наприклад, у період свят можна опублікувати топ популярних подарунків або з початком року описати тенденції на наступний період. Також звертайте увагу на подію, яка відбувається “тут і зараз”. Це можуть бути нововведення та зміни, що відповідають вашій ніші, така публікація може привернути увагу користувачів.
20. Пишіть про товари/послуги
Якщо ваша ніша ecommerce, описуєте свій асортимент. Порівнюйте характеристики подібних товарів та дайте можливість користувачеві вибрати найбільш підходящий для нього варіант. Важливо правдиво описувати плюси та мінуси та не використовувати дану рубрику для відкритої реклами товарів, які вам необхідно продати насамперед. Сюди ж можна віднести інструкції щодо використання та догляду. Якщо ви продаєте послугу – опишіть у яких випадках клієнту підійде той чи інший вид послуг, що надаються.
Висновки:
Вигадати нову тему для написання статті – процес творчий та вкрай тендітний. Регулярно використовуйте ефективні методи, за допомогою яких можна полегшити це завдання. З допомогою цих порад питань “що писати?” серед редакторів буде набагато менше, і нехай натхнення не покидає ваш відділ.
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- Як рекламувати українські товари на міжнародному ринку: практичні поради для запуску реклами в інших країнах;
- Mobile-first дизайн сайту e-commerce. 6 причин чому важливо починати зі створення мобільної версії;
- Асесори пошукової системи. Хто це та яка основна мета їхньої роботи?
І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.